Ik heb al meerdere F1 reno racers gehad.
Ik vind het fascinerende modellen en de vliegeigenschappen bevallen me.
Snel, wendbaar en compact.
Kopen is op dit moment onhaalbaar voor me dus dan ga je kijken wat dan mogelijk is.
In het draadje van Willy de W. heb ik al het een en ander verteld maar nu dan een eigen topic.
Ik was bezig met een Shoestring, een klassieke Reno racer.
Op zoek naar documentatie kwam ik modernere racers tegen.
Ik heb de mensen achter dat vliegtuig benaderd of ze me wat meer info konden geven en ook heel belangrijk, 3 views van het model.
Een paar emails en chats later kreeg ik van alles van de bouwer en ontwerper.
3 views, details over het model maar ook wie ik was en of ik het commercieel wilde gebruiken.
Ik heb ze foto's van mijn Reno racers gestuurd en gezegd dat ik er hooguit 2 a 3 wilde bouwen, niet commercieel.
Toen kreeg ik echt een hele lading foto's van hoe hun echte vliegtuig gebouwd is en raar genoeg is dat eigenlijk zoals ik zelf ook mallen bouw.
Want, ik ga een mal bouwen om daar weer een romp en vleugel van te vormen.
Dan kan je een heel licht model bouwen, eventueel volledig van carbon.
Ik zal in dit draadje dan ook helemaal beschrijven wat ik doe, hoe ik het doe en waarom.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden maar ik doe het op mijn manier.
Sta open voor suggesties maar zal wel mijn eigen plan trekken.
Allereerst het model.
Het is van Limitless Racing.
De piloot is Justin Meaders, een gehandicapte piloot (ongeval met motorfiets gehad, dus motor rijden is gevaarlijker dan airracen).
De ontwerper en bouwer zijn Alan van Meter en Jonathan Latall.
Daar heb ik nu steeds contact mee.
Foto van het model komt hieronder.
Ik ga het model exact zo opbouwen zoals hun echte vliegtuig.
Ik zal ook foto's plaatsen van het echte model en mijn model.
Het zijn hele kleine vliegtuigjes.
Deze is 608 cm.
Heeft een Continental O-200 motor.
Deze motoren worden in Cessna's en Piper Cubs gebruikt.
4 cilinder boxer met 3,3 liter inhoud en normaal gesproken 100PK.
In de airracer halen ze er 160 PK uit.
Het schaalmodel word 1:3, dus 202 cm span.
Als motor waarschijnlijk een RCGF 70cc boxer.
Wat maat betreft is dat ook nog eens redelijk op schaal.
Ik weet nog niet wat voor prop, ik heb de amerikanen net gevraagd welke diameter ze rondslingeren.
Ik denk zelf dat het op schaal iets van 12 tot 14 inch moet gaan worden.
Inmiddels heb ik al het een en ander uit laten printen en op hout geplakt.
Ik probeer alles zo goedkoop mogelijk te doen, dus spullen van de bouwmarkt ipv de modelbouwwinkel.
Ik zal ook vermelden waar ik dingen koop.
Hopelijk komen er meer mensen op het idee om op deze manier te gaan bouwen en ontstaan er weer leuke modellen en niet het bekende ARF spul.
Waarschijnlijk heb ik ook soms jullie hulp nodig bij berekeningen van bijvoorbeeld de prop maar dat lezen jullie wel.
Nu als afsluiting even de foto van het echte model en de uitgeprinte 3 views.
GJ
Ik vind het fascinerende modellen en de vliegeigenschappen bevallen me.
Snel, wendbaar en compact.
Kopen is op dit moment onhaalbaar voor me dus dan ga je kijken wat dan mogelijk is.
In het draadje van Willy de W. heb ik al het een en ander verteld maar nu dan een eigen topic.
Ik was bezig met een Shoestring, een klassieke Reno racer.
Op zoek naar documentatie kwam ik modernere racers tegen.
Ik heb de mensen achter dat vliegtuig benaderd of ze me wat meer info konden geven en ook heel belangrijk, 3 views van het model.
Een paar emails en chats later kreeg ik van alles van de bouwer en ontwerper.
3 views, details over het model maar ook wie ik was en of ik het commercieel wilde gebruiken.
Ik heb ze foto's van mijn Reno racers gestuurd en gezegd dat ik er hooguit 2 a 3 wilde bouwen, niet commercieel.
Toen kreeg ik echt een hele lading foto's van hoe hun echte vliegtuig gebouwd is en raar genoeg is dat eigenlijk zoals ik zelf ook mallen bouw.
Want, ik ga een mal bouwen om daar weer een romp en vleugel van te vormen.
Dan kan je een heel licht model bouwen, eventueel volledig van carbon.
Ik zal in dit draadje dan ook helemaal beschrijven wat ik doe, hoe ik het doe en waarom.
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden maar ik doe het op mijn manier.
Sta open voor suggesties maar zal wel mijn eigen plan trekken.
Allereerst het model.
Het is van Limitless Racing.
De piloot is Justin Meaders, een gehandicapte piloot (ongeval met motorfiets gehad, dus motor rijden is gevaarlijker dan airracen).
De ontwerper en bouwer zijn Alan van Meter en Jonathan Latall.
Daar heb ik nu steeds contact mee.
Foto van het model komt hieronder.
Ik ga het model exact zo opbouwen zoals hun echte vliegtuig.
Ik zal ook foto's plaatsen van het echte model en mijn model.
Het zijn hele kleine vliegtuigjes.
Deze is 608 cm.
Heeft een Continental O-200 motor.
Deze motoren worden in Cessna's en Piper Cubs gebruikt.
4 cilinder boxer met 3,3 liter inhoud en normaal gesproken 100PK.
In de airracer halen ze er 160 PK uit.
Het schaalmodel word 1:3, dus 202 cm span.
Als motor waarschijnlijk een RCGF 70cc boxer.
Wat maat betreft is dat ook nog eens redelijk op schaal.
Ik weet nog niet wat voor prop, ik heb de amerikanen net gevraagd welke diameter ze rondslingeren.
Ik denk zelf dat het op schaal iets van 12 tot 14 inch moet gaan worden.
Inmiddels heb ik al het een en ander uit laten printen en op hout geplakt.
Ik probeer alles zo goedkoop mogelijk te doen, dus spullen van de bouwmarkt ipv de modelbouwwinkel.
Ik zal ook vermelden waar ik dingen koop.
Hopelijk komen er meer mensen op het idee om op deze manier te gaan bouwen en ontstaan er weer leuke modellen en niet het bekende ARF spul.
Waarschijnlijk heb ik ook soms jullie hulp nodig bij berekeningen van bijvoorbeeld de prop maar dat lezen jullie wel.
Nu als afsluiting even de foto van het echte model en de uitgeprinte 3 views.
GJ