raf
Forum veteraan
hallo
Waar ik het moet posten geen idee
maar dit is een semi sub dus een half ondergedoken boot
eerst wat uitleg over het project
een firma dat aan landmeten op het water doet had mij gecontacteerd om eens met hun te komen praten en te kijken wat de mogelijkheden waren binnen de grenzen van de modelbouw
om een boot te ontwerpen die hun apperatuur zou kunnen transporteren op het water
het zou gaan om een 10 kilo aan materialen
van sonar tot gps toestellen
daar ik nog de romp had liggen van de door theo ontworpen thypoon had ik deze mee genomen om te laten zien wat ik aan mallen had dat dit gewicht kon dragen
er werdt besloten om een catamaran te bouwen maar ik moest de romp 4 vm ophogen omdat ze het niet zagen zitten wat het draag vermogen van de rompen aan zou gaan
daar ik reeds wist dat twee van deze rompen voldoende zou zijn heb ik dan door mark er maar een randje laten op lijmen om toch aan hun verwachtingen te voldoen
zoals later blijkt was dit niet nodig geweest
hier een paar foto's van zovere dat er reeds drie helften klaar zijn
en nadat de vierde klaar is kan er begonnen worden met het inpolyesteren van de elektronica en motor steunen (aluminium )
hier de vorderingen
hier zie je er eentje uit de mal en eentje dat er juist was ingeschilderd
krijg je ook meteen een idee hoe de bakken zijn gemaakt waar de mallen op/in zitten vast gemaakt
hier een eerste drijftest
met drie klinkers in een helft van een romp kom ik zeker aan 10 kilo drijf vermogen
en hier staan de rompen tegen elkaar en het wordt heel wat boot
buiten dat deze boten geen duiktank hebben worden hier alle principe's van een duikboot ingebouwd
stuur stang doorvoeren van norbert dus waterdicht
een lipring op de as en vet in de as
waterdichte toegangs luiken waar er maar eentje van open moet om de accu te vervangen
10 amp Nmh accu's voor militair gebruik (snel op en ontladen)
400 gr per cel
voor vervolg blijf lezen
Waar ik het moet posten geen idee
maar dit is een semi sub dus een half ondergedoken boot
eerst wat uitleg over het project
een firma dat aan landmeten op het water doet had mij gecontacteerd om eens met hun te komen praten en te kijken wat de mogelijkheden waren binnen de grenzen van de modelbouw
om een boot te ontwerpen die hun apperatuur zou kunnen transporteren op het water
het zou gaan om een 10 kilo aan materialen
van sonar tot gps toestellen
daar ik nog de romp had liggen van de door theo ontworpen thypoon had ik deze mee genomen om te laten zien wat ik aan mallen had dat dit gewicht kon dragen
er werdt besloten om een catamaran te bouwen maar ik moest de romp 4 vm ophogen omdat ze het niet zagen zitten wat het draag vermogen van de rompen aan zou gaan
daar ik reeds wist dat twee van deze rompen voldoende zou zijn heb ik dan door mark er maar een randje laten op lijmen om toch aan hun verwachtingen te voldoen
zoals later blijkt was dit niet nodig geweest
hier een paar foto's van zovere dat er reeds drie helften klaar zijn
en nadat de vierde klaar is kan er begonnen worden met het inpolyesteren van de elektronica en motor steunen (aluminium )
hier de vorderingen

hier zie je er eentje uit de mal en eentje dat er juist was ingeschilderd
krijg je ook meteen een idee hoe de bakken zijn gemaakt waar de mallen op/in zitten vast gemaakt

hier een eerste drijftest
met drie klinkers in een helft van een romp kom ik zeker aan 10 kilo drijf vermogen

en hier staan de rompen tegen elkaar en het wordt heel wat boot
buiten dat deze boten geen duiktank hebben worden hier alle principe's van een duikboot ingebouwd
stuur stang doorvoeren van norbert dus waterdicht
een lipring op de as en vet in de as
waterdichte toegangs luiken waar er maar eentje van open moet om de accu te vervangen
10 amp Nmh accu's voor militair gebruik (snel op en ontladen)
400 gr per cel
voor vervolg blijf lezen