Een lange weg(vlucht)

Je bent goed bezig man!
Je hebt toch wel een nieuw frame helft bestelt, ik zag het zo snel niet staan in je verhaal.
Nog even een vraagje, komt dat quanum telemetrie setje van Hobbycity of heb je dat ergens anders vandaan, bij HC is het al een poosje in backorder!
Voor de rest veel succes en nog een tipje geen overhaaste dingen doen, geen dingen doen die je nog niet op de sim geoefend hebt of waar je van denkt ach dat doe ik even.... dat kost je onderdelen.....
Logo's zijn prima heli's maar de onderdelen kosten velen.......

Anne
 
Amai Frank ik ben onder de indruk van je vorderingen.
Ik ben zelf ook beginnende heli piloot en vlieg met T-rex 550 3G.
Ik merk ook bij men eigen dat je elke vlucht beter en beter wordt. En zoals piccolopup zegt:"niks proberen voor je het op je sim hebt geoefend"
Doe zo verder, ik zal je draadje zeker blijven volgen!

Veel succes

grtjs

Alain
 
jo fanaten

@ frankie klopt alleen moet ik mijn samengeknepen bibshelften eens ontspannen tijdens het vliegen haha<mooi dat je er even was,weer een vlieger leren kennen mooi mooi,mijn logo vliegt nu perfect super smootty

@ picolopup: mijn andere 2 framehelften heb ik inmiddels en deze worden idd vervangen-----> goed opgemerkt, mijn telemetry setje heb ik bij hobbyking besteld,duurd een week maar dan heb je ook wat,het spul wordt dan opgestuurd vannuit hongkong HobbyKing Online R/C Hobby Store : Quanum 2.4Ghz Telemetry System (Volt/Amp/Temp/mAh) V2
zo te zien hier ook in bk, that's painfull

@ hi-skyper: thx voor de comment en hou ook jouw trexje heel he,heb jij miss ook een draadje lopen?

mvg fb
 
he du!!

tja klopt hoe zal ik het zeggen..........kheb 2x een grove crash gehad haha nu een paar weken later vliegt hij weer als een zonnetje en ben nu bezig om een filmpje inelkaar te prutsen dus vandaar dat dat nog ff duurt zeg maar.......hoest met de logo 600 wil je hem wegdoen voor een zacht prijsje?? haha
 
Gelukkig Frank ik was al bang dat je "vlucht" ten einde was. Maar crashes horen (helaas) bij onze hobby en laat je niet uit het veld slaan. Het beginnen en werkelijk vliegen met een heli is lastig en gaat met ups en downs.

De winter lekker doorzetten en volgend jaar meedoen in de sportsclass, kan je mij om mijn oren vliegen :rolling:
 
Haha John het lijkt me super om te vliegen met de hoge om het zo te zeggen,alleen heb ik geloof ik nog een beetje wedstrijdvrees. Moet allemaal nog aan gewerkt worden.
Maar we gaan ons best doen,zeker weten .
Binnenkort hoop ik een filmpje te publiceren met de logo 400
Eens kijken of dat wat wordt,
 
full
getuigen van een crash.............

full



en hier een schitterende heli............

full



een prachtige logo 400 in de stand van mikado op 3dm wat een canopy he
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nou daar gaan we weer hoor !@#$%^&

van de week eindelijk(dacht ik) mijn heli helemaal top ,vannuit de laatste crash helemaal opnieuw opgebouwd.

ik zet hem neer th-hold eraf en eens kijken,>>>>>>>>>nou dat gaat em al niet worden dus....meteen bij het optoeren wil de heli al naar voren duiken....??? dacht ik nog hoe kan dat dan.

affijn nog ff alles tjekken bedrading ect ect. nog maar eens proberen dan..........precies het zelde alleen was ik dit x te laat en hij duikt alsnog naar voren en als laatste m'n hele kop int gras !@#$%^&* ....

daar gaan we dus weer,nu ik de heli van voor naar achter en andersom nagekeken te hebben kan ik maar 1 ding ontdekken wat verkeerd is/was aan de heli.

ik heb om de mainshaft 3 opvul ringen geplaatst zodat mijn hoofdtandwiel iets verder van het frame afkwam en zo dus iets meer speling ruimte heeft,dus met andere woorden.... de hele mainshaft zal iets zakken,waardoor dus je hefbladen ook gaan zakken, dus negative pitch heeft,en ja ik heb daar niet goed opgelet want ik heb ze zo laten staan,maar dan blijft mij toch een raadsel>>>>>namelijk hoe kan het dan dat hij naar voren is geklapt!!!!!!! ik heb wel m'n gain verhoogt in de zender van 80% naar 90% maar dat zal wel geen probleem zijn denk ik.

ik heb tot nu toe verder nog niks kunnen ontdekken, heeft iemand een idee???????

de schade valt mee een paar linkjes krom en een servo dood.

dus mensen nog ff geduld voor dat filmpje srry:mad:

mvg frank
 
Frank,

Ik zou je heli eerst door iemand laten checken voordat jezelf weer een poging gaat doen. Waarschijnlijk ziet die iets sneller wat er fout staat dan jij, hulp "vragen/zoeken" hoort ook bij de weg naar boven ;) .
 
Wanneer je verder niks aan je instellingen gewijzigd hebt van de vstabi of zender dan zou ik erop gokken dat je heli zichzelf de grond in boorde door trillingen.
Kun je bij de express versie ook de logfiles van de vbar downloaden? Dan is dat het eerste dat je nu moet doen voordat je de logfile overschrijft met nieuwe data.
Controleer ook eens nogmaals de corrigeer richting en stuurrichting op de kop en weet je zeker dat die servo niet al dood was voor deze laatste crash?
 
De express moet je toch echt updaten naar pro voordat je trillingen uit kan lezen, helaas.

Maar:
en een servo dood.

Ik heb met mijn 400 een keer gehad, dat na een crash alle servo's nog leken te werken. Maar na het optoeren de eerste keer, gaf er 1 alsnog de geest. Bijna de heli de grond in... Misschien is dit jou ook overkomen, maar dan met minder goede afloop.
 
@john dat is idd gewoon een optie iemand met een frisse blik er naar laten kijken!

@ dannyvg ik sluit ook dat niet uit (trillingen) ik zal eens wat andere schuimpjes proberen onder mijn vbar. Nee mijn servo's waren goed,helemaal zeker weten doe ik dat niet natuurlijk,maar ik kan het me nauwlijks voorstellen.
 
o boy

nou beste mensen,ik ben er ondertussen uit,het was weer eens een domme fout van mezelf hoor,ik had dus toch 2 kanalen omgewisseld he!

ch2 en ch1 op de v-bar dus met andere woorden m'n linker swash servo en mijn mid swash servo verkeerd om ja zeg halloooooooooooooo:2gunfire:

dan wordt het ook nooit wat......mag ik jullie bedanken voor de verdere hulp van jullie allen en nu nog ff wachten op m'n nieuwe servo,inbouwen en maiden flight

mvg fb
 
Volgende keer (en eigenlijk altijd) dan toch een betere pre flight check uitvoeren.
Voor de eerste vlucht van de dag altijd even stuur en corrigeer richtingen controleren en zeker als de boel uit elkaar is geweest.
Maar in ieder geval mooi dat je erachter bent.
 
Back
Top