Een lange weg(vlucht)

Tja klopt!

Het getuigt er iig niet van dat ik m'n heli graag
Heel wil houden hè! Ik begin er vaak veelste enthousiast aan
Dat heb ik dan weer maarja.
 
zo beste mensen, ik was gister bij ons op het veld, geweldig weer was het he?

met de bedoeling dat ik een filmpje zou gaan maken,ten minste dat dacht ik,maar het zullen waarschijnlijk wel low budget camera's zijn want ze stellen van geen meter scherp,we hadden 2 camera's meegenomen om te kijken welke het beste zou doen,maar wat uit eindelijk uit de bus kwam,waren 4 filmjes waarvan ik niet kan onderscheiden wat voor een heli er nu vliegt.

hij stelt scherp dan weer wazig dan weer scherp dus dat wordt hem niet met die camera's,heeft iemand tips wat het beste is om mee te filmen?

wel hebben we nog een paar mooie foto's kunnen schieten

full



full


full



full




full



full

en jawel...........wat denk je!!!!!!!!!!het eidigde in een crash,ik was mijn 2e accupack aan het leegvliegen,ik probeerde te landen en ik schat op zo'n 50 cm hoogte schiet de logo ineens naar links.....kheb geen idee wat dat nou kon zijn...heel vreemd hij vloog daarvoor als een titje echt waar maargoed de schade is:

2 nieuwe rotorbladen
nieuwe servo
nieuw hoofdtandwiel of course


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Servo stuk, stangetje weg/losgeschoten, iets anders kan het bijna niet zijn.

Je assen zullen ook krom zijn, dus even alles goed checken !
 
gebruik je wel hot glue of iets dergelijks op je servo stekkers in de ontvanger en vbar? Anders zou er een draadje los kunnen trillen.
Ik zie trouwens ook dat je een nieuwe servo gaat plaatsen, die kan ook de oorzaak van de crash zijn geweest.
 
E dat naar links schieten, deed hij dat met de staart of met de hoofdrotor ?
Dat is belangrijk om de oorzaak te achterhalen.
 
@ rheli hij deed het met de hoofdrotor
@ Danny ja ik denk dat het idd aan de servo lag want juist die servo
Die nu kapot is die kant ging hij op, nu weet ik dat servo's 2kanten op sturen maar frapant ist zeker, volgende x zit alles er nieuw op het is allemaal al besteld dus
 
hello freakzzzzz:D

ik heb mijn logo 400 weer vannaf het begin opgebouwd en hoop hem nu wel een tijdje heel te houden:p

ik heb een aantal aanpassingen gedaan tov de heli,de v-bar zit nu op de tail gemonteerd dit is even een probeersel,het oogt niet helemaal mooi maar ik kijk even hoe de heli zich nu gedraagd want voorheen had ik altijd een beetje het gevoel dat hij last had van trillingen.

nou hier volgen wat plaatjes ik hoop het weekend wat plaatjes te schieten van de vlucht.


full



full



full



en hier wat plaatjes dat alles ingebouwd is,ook mijn edge blades zijn nieuw eindelijk maar toch:p


full



full



full



full



full




full



mvg frank borgo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb toch zo mijn twijfels met die locatie en montage van de vbar. Lijkt mij juist slapper dan de originele plek. Sommigen plaatsen dacht ik daar een carbon plaat op die 2 helften.

Op de 6e foto lijkt de vbar ook niet horizontaal te zitten. Dit beinvloed je staart en aileron.
 
Hej Danny

Ja mee eens hoor maar op alle mogelijke plaatsen heb ik het al geprobeerd alle soorten schuimpjes ook al,ik heb niks krom of iets dergelijks,dus dat was nog een oplossing,ff proberen denk ik dan,en op de 6e foto dat klopt hoor,maar hier was ik nog niet helemaal klaar ik heb al aanpassingen gedaan na die tijd! Check foto 8
 
Laatst bewerkt:
In een van je andere topics had je het over een slecht motorlager dacht ik. Dit veroorzaak vrijwel zeker trillingen waarvan de vbar last heeft.

Afgezien daarvan wat voor gedrag heb je waardoor je denkt last te hebben van trillingen? Misschien is upgraden naar pro verstandig. Dan heb je error logs en vibration analysis tot je beschikking.
 
Ja dat klopt ook Danny
Volgende week wordt hij opgestuurd

Mijn heli trok vrijwel altijd naar links met de hoofdrotor daar ik dit toch een aantal x gestest had bleek het door trillingen te komen,ik weet zeker dat alles naar behoren functioneerd behalve dan mijn motor das nog ff wachten dus,

Ik zal een serieus na gaan denken over upgraden van de v-bar versie idd,thx voor de tips iig

Mvg fb
 
Zou inderdaad die Vbar weer terugplaatsen waar die zat.. zit inderdaad scheef zoals het eruit ziet, en het lijkt zelfs of het padje gescheurd is?

Standaard plek zou gewoon moeten werken.. desnoods een alu/carbon stripje eroverheen plakken om die 2 frame helften te verbinden.
 
nieuw jasje

he freakz


het is al weer enige tijd geleden maar er is weer zat gedaan zeg maar.

ik heb m'n logo 400 in een nieuw jasje gestoken en ondertussen mijn plettenberg opgestuurd, waar nogal het 1 en ander mis mee was zeg,
ten eerste waren blijkbaar m'n boutjes te lang waarmee ik m'n motor vastzette,daardoor was de binnenkant beschadigd,en maakte ook een strange geluid zeg maar (nu weet ik het):n00b:

m'n lagers waren kaduuk en m'n aansluitingen aan m'n motor waren slecht

dit hebben ze allemaal vervangen en gesmeerd en ik heb weer een orbitje 20-10 als nieuw(voor weinig mag ik zeggen).

ben ook nog flink aan de haal geweest met figuren oefenen,(sim) maar jongens jongen wat valt dat allemaal tegen zeg pffffff

ik val elke x na het figuur(wat er van geen meter op lijkt overigens) weer helemaal terug en ben dan van plan om flink te raggen met m'n heli om frustraties te uiten(ben nogal een wilde vlieger zeg maar) zolang dat het op de sim gebeurd vindt ik het niet erg maar in het echie weet ik het zo nog net niet.

afijn, mijn heli heeft aan wat veranderingen moeten gaan geloven,

zo heeft de oude main gear 0.7 mod plaatst moeten maken voor 0.5 mod
andere main blades ff geen edge maar gewone 3d pro blades
alles ff proberen he!

mijn v-bar blijft op de tail gemoteerd,kheb er geen problemen mee dus

anti static wire gemonteerd

een nieuwe canopy de gele zeg maar waardoor de letters op de tail:logo 400 heel mooi overkomen.

ik heb zo'n beetje alle ringen en boutjes en lagers en assen wel vervangen
was gewoon nodig vond ik.

hierbij wat plaatjes en nu flink oefen op de sim:eek:



full



full



full




full



nou dat waren de plaatjes weer en tot de volgen keer

mvg f borgo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtige heli.. ;)
Die gele kap past idd goed bij de rest ! En die figuren komen na verloop van tijd wel goed hoor ;)
Bij mij is het ook dat als ik met een bepaald model vlieg dat piroflips bv totaal niet lukken en bij een ander model gaan ze dan weer perfect..
 
ja dat klopt maar op de sim is toch anders vind ik
maargoed wel lekker voor je stickgevoel iig

ik doe al verschillende geinige skills maar dat hoovere vindt ik maar lastig hoor
ik denk als het help om n'n sticks minder gevoelig
te zetten, ik heb ze vrij heftig staan dacht ik maargoed
das het proberen waard iig

mvg fb
 
Hoi Borgo,

ik volg dit draadje al een tijdje.
op foto 1 zie ik dat de rotorkop ligt voorover buigt.
volgens mij moet de rotor recht staan t.o.v. de grond toch?


groet,
Tomos19
 
Hoi Borgo,

ik volg dit draadje al een tijdje.
op foto 1 zie ik dat de rotorkop ligt voorover buigt.
volgens mij moet de rotor recht staan t.o.v. de grond toch?


groet,
Tomos19

Maakt toch niets uit in de lucht?! Moest dat zo zijn dan hangt hij nog altijd recht in de lucht alleen staan de poten wat schuiner.
 
Dat komt omdat het frame licht voorover staat. Wat uitmaakt is dat je hoofdrotor en staartbuis haaks op elkaar staan, verder maakt het weinig uit.
 
juist laurens klopt ook,alles is vernieuwd in de logo dus krom heb ik het zoiezo niet,
omdat het idd iets schuin staat lijkt dat ook zo

wel moet ik nog een maiden flight!!

dan gaan we het zien,maargoed het weer is sucks,

mvg fb
 
Back
Top