een leuk vliegtuig om mee te beginnen

• Topicstarter Topicstarter Blowfishy
  • Startdatum Startdatum
B

Blowfishy

Guest
hey,

ik wil graag beginnen met modelvliegen. ik wil ze niet zelf maken maar gewoon RTF kopen. ik wil graag weten wat een goed beginnersvliegtuig is rond de 50 euro. zelf zat ik te denken aan de Graupner Cessna 182 voor Speed 400 (wat dat Voor speed 400 dan ook mag betekenen). is dat misschien een leuk vliegtuigie? bij voorbaat dank

oei lastig.... wat is je totaal budget?

Zoek eens op easystar, dat is een goed beginners vliegtuig en niet duur.

nou mijn budget is zo'n 50 of 60 euro...misschien 70 ofzo...maar ik wil niet dat mn vliegtuigie gelijk verrot gaat als ik probeer te vliegen. ik ga vanavond met mn ouders naar Quartel om te kijken voor een vliegtuigje, dan vraag ik daar gelijk ff rond. misschien kunnen zij mij ook helpen. maar die multiplex easy star is 229 euro bij quartel...beetje erg duur...

50 euro gaat nooooit lukken voor een redelijk vliegend vliegtuig. helaas....

het beste kan je:
ron van sommeren zei:
Twee nuttige links met wat meer algemene informatie
Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen
Elektrovliegen

Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van vliegclubs in NL:
www.modelvliegsport.nl -> clubs
www.airtoi.nl -> clubs

De zoekfunctie vind je rechtsboven op elke pagina, zoek maar eens in het elektro subforum op dicsussies met ''elektro'*' en 'beginner*' in de titel. Leesvoer genoeg.

waarom niet?? kunnen vliegtuigen van 50 euro niet vliegen dan? leg mij dat eens uit

waar kan ik die easystar nog meer kopen dan? of misschien een goedkoper vliegtuigje?

Kijk eens naar de X-Twin die is 25 euri bij de blokker of de intertoys. Echt vliegen is het niet, maar daar kan je een paar menuten mee in de lucht zijn.

Voor een "echt" modelvliegtuig om te beginnen moet je rekenen op ongeveer 200-250 euro (incl alles (lader zender accu's vliegtuig laadsnoertjes motor prop enz enz.)

Meestal moet je rekenen op 500 euro voor het 1e jaar vliegen :!: (lidmaarschap club en knvvl een keer een crash en/of een nieuwe accu)

ok...maar die ene cessna 182 bij quartel is die niet goed dan? lijkt me beter dan die x twin bij de intertoys...

Dat is alleen het vliegtuig.

Daar moet nog een zender motor lader accu snoertjes servo's enz enz bij voordat je ermee kan vliegen.

Pack contents
Building instructions in German, English and French. All model components, including fuselage, wing and tail panels, are made of ultra-light 3 mm thick high-density foam. Most of the components are vacuum-moulded and supplied pre-coated with a thin decorative foil. They are supplemented with a number of painted vacuum-moulded parts. All control surfaces are attached using tape hinges. Pre-formed undercarriage unit, three 40 mm Ø foam rubber wheels, wheel spats, small items and linkage hardware pack.

oh...en wat zijn servo's enzo? en hoe duur gaan die spullen dan worden zonder dat vliegtuig?

nou ik ga er vanavond toch heen ze zullen er vast wel ready to fly modellen hebben

je kan beter eerst informatie inwinnen (bijvoorbeeld hier op het forum of bij een club) voordat je iest aanschaft waar je niets aan blijkt te hebben :!:

Dit is bij Quartel de aller goedkoopste rtf kit

artikel : JA005440
beschrijving : JAMARA Piper J-3 (rtf incl. best. + accu
prijs : 99.00 €

ja005440.jpg

Ik heb de doos wel eens in m'n hande gehad, en ik denk niet dat het een goed vliegtuig is om te beginnen. je kan beter even doorsparen voor een easystar. dan weet je tenminste dat je een goed vliegtuig hebt.

Laurens

Ik heb de easy star en dat is een beginners vliegtuig. Die cessna is absoluut niet goed om te beginnen is te moeilijk te besturen. Ga een naar een club en wordt daar lid. Ik heb zo'n 300 euro betaald aan mijn easy star. reken maar op 230 euro extra kosten.

succes ermee,

p.s. vliegen is anders als je denkt het is ook veel moeilijker en geloof mij ik spreek uit ervaring. Het is niet somaar 50 euro en vliegen maar.

niels

waarom is die ene piper geen goed vliegtuig dan? moeilijke besturing?

Bij www.kadoshop.nu zijn ze net zo duur en van dezelfde kwaliteit als de piper.

Dan kan je (vind ik) beter voor de Piper gaan. (die is van een bekend merk en komt uit een modelbouw winkel, dan krijg je meer hulp dan van een internet shop)

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou gewoon doorsparen voor een easystar. Anders is het zonde van je geld. (goedkoop is duurkoop :!: )

Ga anders eens bij een club langs. Daar kunnen ze je alles vertellen wat je weten wil.

ik zat wat rond te neuzen op dit forum en kwam
hier terecht, lees, en vraag mij af waar die goeie ouwe WESTLEY of hoe dat toestelletje ook mag heetten, is gebleven.

ideaal starters kistje:

* hoogdekker
* vloog lekker stabiel en rustig
* ook door een beginner makkelijk te bouwen dankzij een zeer duidelijke tekening
* geen rolroeren maar had wel de mogelijkheid om daarmee te worden uitgebreid.

ik heb zelf een paar jaar gevlogen(halverwege de 90er jaren). en leerde het vliegen met de WESTLEY, die zo'n 125 gulden kostte.

na een paar dure chrashes ben ik maar gaan varen.

Die bleubird heb ik ook gehad, vliegt wel maar niet makkelijk zeker hier in nederland niet. Als er maar een heel klein beetje wind is gaat hij continu over trekken en duikt hij de grond in. Heb hem in tsjechie gebruikt daar was geen wind dan gaat het goed. Je stuurt alleen maar met soort rol roertjes op je staart en om hoog en omlaag doe je door meer of minder gas te geven.

ik heb de jamara piper j-3 gekocht. volgens die man was het wel een aardige beginnerskist. heeft geen rolroeren. a.s. zondag ga ik voor het eerst vliegen. dus bedankt voor alle hulp :)

Back