jitze
PH-SAM
Dit formaat is goed geschikt voor een echte sturende piloot. Toch zou ik de besturing van het toestel en de aansturing van de piloot gescheiden houden. De piloot kan altijd verstrikt raken of het mechanisme aan de binnenkant vast gaan zitten. Waarom niet de servo's op een handige plaats zetten en met een Y-kabeltje oid een 9 grams servo aansturen die de piloot laat bewegen? Op die manier kan de piloot nooit de rest van de aansturing in de war gooien.
Als je het echt met 1 servo per functie wilt doen zou ik alsnog de besturing via een primaire kabel laten lopen. De besturing via de armen en knuppel kan ook aan diezelfde servo, maar dan wel met een veer tussen de draad. Mocht er iets vastzitten, zwaar gaan of bekneld raken, dan rekt je veer uit en blijf je alle functionaliteit behouden.
Als je het echt met 1 servo per functie wilt doen zou ik alsnog de besturing via een primaire kabel laten lopen. De besturing via de armen en knuppel kan ook aan diezelfde servo, maar dan wel met een veer tussen de draad. Mocht er iets vastzitten, zwaar gaan of bekneld raken, dan rekt je veer uit en blijf je alle functionaliteit behouden.