Johan,
de eerste vlucht moet eigenlijk voor half juni gaan plaatsvinden maar gezien wat ik allemaal nog moet doen heb ik daar een hard hoofd in(ik hou wel van verassingen dus je weet maar nooit)!!!!
Zo,en nu weer verder met het bouwverslag!!
Ik heb de afgelopen weken niet veel kunnen doen vanwege andere bezigheden maar heb wel wat gedaan!!
Zo heb ik de afgelopen dagen best wel wat tijd kunnen inhalen door vroeg op te staan en hele dagen achter elkaar doorgebouwd te hebben(om er scheel van te worden met al dat priegelwerk).
De verstaging van het landingsgestel is aangebracht zoals ook de keerblokken voor de wingwarping!!
Deze keerblokken moesten ook nog gemaakt worden en dat was en hele uitzoekerij ook omdat deze toch klein maar ook stevig moeten zijn!!
Normaal zitten ze bevestigt op een soort scharnierend frame'pje maar daar heb ik een zware kogellink voor gebruikt!!
Ook de bevestiging van de verstaging van de vleugel is op de pylon gemonteerd en dat was ook flink denkwerk om het een beetje suptiel te houden maar wel stevig en goed functionerend!!
De verstaging die het landingsgestel bij elkaar houd heb ik van 1mm verenstaal gemaakt en geborgt met de zogenaamde wirewrapping zoals die in die tijd werd toegepast!!
Ook het plaatje waar de voorverstaging van de vleugel aan vast komt te
zitten is gemonteerd
Om een verhaal kort te maken hier een paar foto'tjes!!
Het bevestigingsplaatje voor de voorste onderverstaging van de vleugel!!
g
De wirewrapping zoals dat vroeger werd gedaan(het moet nog wel even vertind worden)
De verstaging van het landingsgestel.
Het keerblok voor de wingwarping aansturing.
De pylon op het rompje vastgezet.
Ook is de bevestiging voor de voorste vleugelverstaging(oogschroef)te zien en de de kabel die door de messing buis gaat waar de wingwarping verstaging aan vast komt te zitten(deze moet n.m.l heen en weer kunnen bewegen).
Hier nog een clos-up van de bevestigingen.
En dit is één van de spanners (m3 schroefdraad)die de verstaging moet spannen.
Ik heb zoals te zien aan 1 kant schroefdraad en aan de andere kant een wartel!!
Dit heb ik gedaan omdat anders de spanner wat te kolosaal worden en omdat de spanners op deze manier wat sneller te maken zijn(alhoewel je toch nog zo'n 3 kwartier voor 1 zo'n spannertje moet nemen om die zo te maken. Wat en gepiel zeg,om gek van te worden).
Ben dus nu bezig om de 16 spanners die ik nodig heb voor te bereiden (zijn in totaal toch nog 8 onderdeeltjes waarvan er 5 van op maat gemaakt moeten worden).
Hoop volgende week weer verslag te doen!!!!
Mvgr Hans