Een wereldrecord?

Risicofactor is idd een beter woord IPV rotzooi... Die snelheidsduivels :evil: tussen onze mooie boten! Lijkt me geen goed plan... Sorry voor diegene die ik beledigd had! :wink:

Het grootste probleem zal zijn om ervoor te zorgen dat iedereen een set verschillende kristallen heeft.

Dat je op 1 freq. met meerdere booten kan varen door andere kanalen toe te wijzen zal in theorie wel gaan, maar dat is heel lastig om dat goed te coordineren. (het levert een hoop risico op en het is eigenlijk niet de bedoeling.)

eigenlijk zou je Robbe en Multiplex moeten aanspreken of die een hele serie RX en TX kristallen willen sponsoren. dan kan je iedereen bij binnen/aankomst een eigen freq. geven voor de record poging. zo hou je het overzichtelijk en veilig

Veel succes met de record poging.

er kunnen wel speedboten in mee doen..
als ze maar een jet(met keerklep) hebben of vrijloop-kopeling.
als er goeie regels gemaakt worden zouden die boten ook mee kunnen doen..
bijv. niet hard varen.

greetz jaimy

hallo laurens

je kan zoveel frequenties hebben als je wilt maar op de manier dat jij voorstelt krijg je maar een boot of 200 tegelijk op het water

met de manier dat ik het voorstel zit je al snel aan 600 boten

je hebt maar 2 kanalen nodig per schip
roer en gas al de rest is opdat ogenblik bijzaak

hoe je het ook draait en keert op mijn manier heb je gewoon drie keer meer schepen

groeten raf

jaimy zei:
er kunnen wel speedboten in mee doen..
als ze maar een jet(met keerklep) hebben of vrijloop-kopeling.
als er goeie regels gemaakt worden zouden die boten ook mee kunnen doen..
bijv. niet hard varen.

greetz jaimy

Hahahah :lol: ....en jij denkt dat de ''snelheidsduivels'' dat vol houden :wink:
ik in ieder geval niet :lol:

als dit plaats gaat vinden hoop ik dat ik de bouw van de douane boot heb kunnen beginnen en zelfs al af heb kunne nbouwe,,

mijn handen KRIEBELEN :P wil weer bouwen,, alleen nu groots,,

Hallo stelletje enthousiastelingen,

Bedankt voor jullie veelal positieve reacties. Toen ik mijn idee gepost had dacht ik bij mezelf: het hele forum verklaart mij voor gek, dat valt dus wel mee.

Gezien jullie reacties zal ik een aanvraag gaan indienen bij Guiness. Ik houdt jullie op de hoogte. Mocht het tot een dergelijke poging komen dan verwacht ik dat meerdere personen zich aanbieden om dit mede te organiseren!!

Zo zal inderdaad het probleem van de frequenties de uitgebreide aandacht gaan vragen. Wellicht is het toegestaan dat een deel van de vloot niet actief vaart maar op het water aan (model)boeien ligt afgemeerd.

Wat mij betreft zou dit niet een feestje van alleen maar werkschepen moeten zijn, we hebben trouwens iedereen nodig om een leuk aantal te halen. In dat geval zullen er wel zeer strenge regels moeten worden opgesteld. Dat moet trouwens toch want met een paar honderd schepen kan je niet meer op goed geluk maar een eind weg sturen.

Groeten, Marco

Hallo
Als je op de :ontopic: Welke schepen zijn in het bezit van de forum leden?? kijkt dan zie ongeveer hoeveel schepen de meeste leden hebt
zo je kunt er van uit gaan dat je gemiddelt denkt ik aan 200/250 schepen zit. Ik zal zeker van de partij zijn met de mijne alleen moet ik het wel riumschoot van te voren een datum weten.
Dit vanwegen verblijfskosten en traveling from England.
Het is een goed idee om eens te doen.
Wat mee werken van organisatie betreft hou ik me aanbevolen zover ik wat kan doen van uit England.

hallo

de schepen zijn niet het belangrijkste

de mensen die er mee gaan varen wel

ik berzit een schip of 5 dat zou kunnen mee doen
dus ik kan doordat ik in de duikboten allemaal dezelfde frequenties heb
5 zenders uitrusten met de zelfde frequentie zoals ik hier boven reeds beschreven heb
maar ik mis dan nog 4 piloten en een zender of 2

dus heren je moet een winkel grootleverancier)zover zien te krijgen dat hij zenders sponsert voor dat evenement
kristallen zou ook mooi zijn
of de tweede oplossing
mensen die vliegen dat die met hun zender/ontvanger mee komen en daar deelnemen met een van de overgebleven schepen

eventjes over na denken

groeten raf

Nog even een opmerking over de speedboten:
Deze zijn over het algemeen niet geschikt om te slepen:
verkeerde schroeven (speedschroeven i.p.v. krachtschroeven)
Motoren met hoog toerental (dus veel schuim en weinig power)
Accu's die weliswaar veel volts leveren, maar slechts gedurende korte tijd. Als die tijd voorbij is (5 minuten, 10 minuten??) ligt de speedboot stil wegens gebrek aan sap en is het alleen nog maar ballast.
En dan praat ik nog niet eens over het gebrek aan koeling voor de motoren; de waterkoeling wordt over het algemeen gegenereerd door de snelheid waarmee de speedboot door het water gaat. Geen snelheid = geen koeling = verbrandde motor :evil:
Wie offert daar zijn mooie Magin One aan op?

Hoi Allemaal,

Het is (en blijft) een erg leuk idee, maar welk record willen we eigenlijk gaan vestigen? Ik ben in dit topic al verschillende records tegen gekomen :? .

Grootste aantal varende modellen
Het is de bedoeling om met zoveel mogelijk modelschepen tegelijkertijd te varen. In dit geval kunnen we natuurlijk alle modellen gebruiken; werkschepen, duikboten, zeilschepen en speedboten. Misschien moeten we dan de plas in verschillende delen verdelen om ongelukken te voorkomen.

Met een aantal modellen een 1:1 object, over een bepaalde afstand slepen
In dit geval moeten we een 1:1 object zo snel mogelijk over 1 kilometer verslepen. In dat geval kunnen alleen werkschepen meedoen en bij voorkeur de sterkste slepers.

Zo groot mogelijke afstand afleggen met modelboten
Dan moeten we met zoveel mogelijk modellen een behoorlijke afstand afleggen. Het huidige record staat bij mijn weten op; 14 modellen welke binnen 14uur een afstand van 50,44km hebben afgelegd. Dit is in open water dus best linke soep, als je het mij vraagt.

Grootste aantal modelboten op één locatie
Dit record hebben ze volgens mij tijdens de modelbouwbeurs in Goes gevestigd. De modellen hoeven dan niet te varen maar gewoon in hun standaard staan :D . Het lijkt mij dat dan alle typen boot zijn toegestaan.

Tot slot heb ik er zelf nog één op internet gevonden;

Grootste afstand op één accu
Spreekt voor zich denk ik, gewoon zo ver mogelijk varen zonder de accu's te wissellen. Twee belgen hebben op die manier 85,26km afgelegd zonder bij te tanken :D . Lijkt mij niet geschikt voor ons, het is immers maar één model.

Hoe dan ook wil ik er graag bij zijn om een record te vestigen en ik wil best helpen met de organisatie.

Groetjes Danny.

@roel

ook speedboten kunnen lang varen, oplossingen zijn kleinre prop de snelheid zakt maar verbruik ook, en ook is een optie lichtere moters nemen,, het gaat niet om de snelste alleen varen is de eis

Voor zover ik me herinner was de recordhouder een knappe kop, die altijd met speciale dingen bezig was. Er stond een groot aantal cellen in serie, zodat er een superzuinige motor van 110V= aangedreven werd. Niet echt veilig op het water, maar dat speelt voor Guinness geen rol.

Danny, jij schreef:
In dit geval moeten we een 1:1 object zo snel mogelijk over 1 kilometer verslepen. In dat geval kunnen alleen werkschepen meedoen en bij voorkeur de sterkste slepers

Bij voorkeur de sterkste? Dus zo ongeveer alle kunstof rompen vallen af? Ik vind dat iedere sleper moet mee kunnen doen! Dat is wel zo fair. 100 sterke slepers plus 10 zwakte slepen meer dan alleen 100 sterke!

TheHawk zei:
Danny, jij schreef:
In dit geval moeten we een 1:1 object zo snel mogelijk over 1 kilometer verslepen. In dat geval kunnen alleen werkschepen meedoen en bij voorkeur de sterkste slepers

Bij voorkeur de sterkste? Dus zo ongeveer alle kunstof rompen vallen af? Ik vind dat iedere sleper moet mee kunnen doen! Dat is wel zo fair. 100 sterke slepers plus 10 zwakte slepen meer dan alleen 100 sterke!
hallo

ik was in de grensland hallen toen dat record gezet werdt

we stonden daar met de vereniging juist tegen over de stand waar al de schepen stonden die mee gedaan hadden

niet normaal wat daar voor een boot bij stond
je kon er in zitten
dat had niets meer met modelbouw te maken
en hij had een dieselmotor er in zitten
en dan geen model motor maar een echte

en dat wille jullie met model slepers gaan na doen

ik zou eventjes contact opnemen met die mensen die dat toen gedaan hebben
dan kom je reeds een heel eind
de rest die er verkeerd gelopen is die hou ik voor me zelf
groeten raf
neem kontakt op met mark broux en kompanen voor meer uitleg

Back