Een wereldrecord?

Heren,

Er is wat onduidelijkheid over welk record ik heb voorgesteld.

Ik bedoelde het zetten van een wereldrecord: "de grootste drijvende modelbouwvloot ooit"

Hieraan kunnen alle modellen meedoen, groot en klein, sterk of minder sterk motor en zeil, boven en onder de oppervlakte. Niemand wordt dan uitgesloten, iedereen is welkom, een groot feest. Tevens is het waarschijnlijk niet noodzakelijk dat alle schepen actief bestuurt worden.

Als lokatie denk ik aan een haven ergens in het midden van het land. We hebben veel ruimte nodig, liefst schoon water, goede toegang tot het water en een centrale lokatie. Ik ken een lokatie die daarvoor in aanmerking komt, ik zal ze eens peilen.

Ik ben bezig met de aanvraag. Tevens krijgen we dan te horen of dit record al bestaat en zo ja om hoeveel schepen het dan moet gaan om het te verbeteren.

De aanvraag duurt minimaal 4 tot 6 weken. Het duurt dus nog even.

@ redcheesehead, bedankt voor je aanbod om mee te helpen!

Jullie horen weer van mij.

Groeten, Marco

ik zou het plannen in een van de kleine school vakanties veel ouders zijn dan vrij en de meeste mensen hier op het forum zijn of jongeren of ouders ;) ik zou dan gaan voor ergens volgend jaar juni (haken er ook geen mensen af onder het mom dat het te koud is

Hoi Allemaal,

MarcoB zei:
Als lokatie denk ik aan een haven ergens in het midden van het land. We hebben veel ruimte nodig, liefst schoon water, goede toegang tot het water en een centrale lokatie. Ik ken een lokatie die daarvoor in aanmerking komt, ik zal ze eens peilen.

Doel je hier op een kanovijver in Nieuwegein? :wink:

Groetjes Danny.

Hoi Allemaal,

@Hans Materman, ik denk dat je toch behoorlijk wat bootjes kwijt kunt in de vijver, als ten minste niet iedereen met boten van 1,5m aan komt zetten :D . Maar inderdaad als we de Nedereindseplas vol krijgen hebben we een leuk record te pakken :wink: .

@MarcoB, weet je al wat meer? of wacht je nog steeds op de aanvraag?

Groetjes, Danny.

Hoi

Maar volgens mij zitten we dan nog met een probleem. Willen we alles gewoon laten drijven of ook egt laten varen... Heb je anders geen last er van dat je allemaal op dezelfde ferquentie zit? En als dat zo is dan gebeuren er na mijn inzien wel ongelukken .........

Gr. Justin

p.s.

Ik ben ook bereid mee te doen moeten alle boten die je meeneemt kunnen varen? (anders moet ik snel een ponton gaan maken voor mijn Smit London... Zit nog bijna geen latje op....)

Hey Allemaal,

Om de een of andere vage redenen heb ik dit topic helemaal over het hoofd gezien... Als er nog medewerking van mijn kant nodig is hoor ik dat wel :wink:

Robert

@Danny
afgelopen zomer heb ik in Wittmund in Duitsland testen gezien welke boot het sterkste was.
Er waren slepers bij van 80 cm tot 1,8 m.
Maar de duiboot van Lothar was het sterkste van allemaal
De slepers haalde gemiddeld 4 tot 5 op die schaal en de duikboot van Lothar haalde 8,4
Dus...
Met een aantal modellen een 1:1 object, over een bepaalde afstand slepen
In dit geval moeten we een 1:1 object zo snel mogelijk over 1 kilometer verslepen. In dat geval kunnen alleen werkschepen meedoen en bij voorkeur de sterkste slepers.

Gaat niet altijd op he
Er zijn ook andere boten die sterk zijn en een duikboot is eigenlijk
ook een werkschip.

Hein

Dat hebben ze al eens meer gedaan een geladen zandschip van1000 ton een kilometer maar dat weet ik niet zo goed meer de afstand
Daar waren 25 modelboten aan het sjorren
maar tijd enafstand weet hetecht niet meerzo.n25 jaar geleden hoor welweet ik als dat ze een beetje pech hadden met een rug zand onder het schip :roll:

Beste allemaal,

Ik heb zoals gezegd de aanvraag ingediend. Vervolgens kreeg ik een mooi engelstalig contract toegestuurd dat ik moest tekenen :? . Dat heb ik dus gedaan. Nu maar weer afwachten.

De aanvraag is ingediend voor de grootste varende modelbouwvloot ooit. Daarbij ga ik er van uit dat niet alle schepen tegelijk bestuurd moeten worden maar dat dit verspreid over de dag mag gebeuren. Bij een goede planning en logistiek lost dat meteen het kanalenprobleem op.

De organistaie van een dergelijk evenement zal behoorlijk wat tijd en dergelijke gaan kosten. Veel meer dan ik ter beschikking heb. Het is dus noodzakelijk dit met een team aan te pakken.
Dus heren.... wie doet er mee? :lol:

Graag jullie reactie,

Marco

MarcoB, een belangrijke stap is al gezet, knap!!
Een plas die goed bereikbaar is met de auto is al een pluspunt, er zijn "modelboten" bij die nogal zwaar zijn. Grote parkeergelegenheid. Als het een evenement is gespreid over de hele dag, zijn toiletten ook bijna verplicht. Als de sponsering achterwege blijft, zou ik een inschrijvingsprijs vragen, ik me niet voorstellen dat hierdoor veel deelnemers zouden wegblijven.
Als een datum en plaats gekend is, kan er vanuit België op deelnemers gerekend worden. Vooropgesteld dat je dat wilt natuurlijk.

@ Zinnia.
Als het om aantal gaat en ze hebben in Holland niet genoeg boten dan moet dat toch haast wel :D
MODELBOTEN ZIJN TOCH MODELLEN 8)

Hehe leuk idee maar ik denk dat er behoorlijk wat lolbroeken het leuk zulle vinde om lkkr te store met hun zenders

interresant project

een website zou niet slecht zijn voor alle communicatie
financiering zal niet gemakkelijk worden - en je hebt toch een soort verzekering nodig.

je hebt natuurlijk weeral het probleem met frequenties 35-40.

misschien kan Robbe ofzo wat sponseren... hebben die geen frequentiechecker nu ?

ik denk dat je inderdaad een heel team en een zeker startkapitaal moet hebben - dan zoeken naar een plas. Het best is natuurlijk een bestaande club, misschien even zoeken bij al die clubs die de werkschepen dag willen organiseren.

lijkt me zeer leuk,

Patrick

Kunnen we het combineren met de WSD?
(Het merendeel zullen werkschepen zijn.)
De "andere" modellen kunnen we dan wel slepen :wink:

Wim

(sorry,
te snel gelezen :oops:
WSD werd hierboven al geopperd.)

Back