Een wereldrecord?

tsja,

wat is het record momenteel voor de grootste vloot modelbouwschepen?

voor een echt groot record heb je planning, mensen en tijd nodig. Wat je zou kunnen doen is inderdaad combineren met WSD zoals Wim zegt en reeds snel een eerste record hebben.

Dan heb je misschien reeds volgend jaar een record dat je het jaar hierna kan verbeteren met tijd voor de planning.

(Ik dacht gewoon na de kijken welke clubs die WSD willen organiseren de capaciteit hebben voor zulks even.)

nadeel met WSD is dat je geen zeilboten etc hebt.

P

ALS je dit met de WSD wilt combineren moet het vaarwater wel voldoende groot zijn, evenals de locatie waar je bent. Bij een "gewone WSD" heb je (gokje van mij) zo'n 50 tot 75 schepen.

Bij deze poging moeten het er natuurlijk wel veeeel meer worden.

Voordeel van de WSD is dat deze op hemelvaart wordt gehouden, een dag dat veel mensen vrij zijn en er aandacht gegeven kan worden gegeven (media!)

We moeten dit WEL overleggen met de lopende draad van de WSD!

Wim

> We moeten dit WEL overleggen met de lopende draad van de WSD!

tuurlijk, maar eerst moet Marco (het is zijn idee) hier wel mee akkoord gaan.

langs de ene kant is het een snelle slag thuis, anderszijds verwatert het wel het originele idee.

Patrick

hallo

even iets wat er hier in belgië gebeurt bij fender

die varen op een kanaal waar voor toelating is gevraagd om die dag geen scheepsvaart verkeer toe te laten
een stil gelegd stuk kanaal zoals de zuidwillems vaart kan ook best dienen

het voordeel dat je hebt is dat je in groepen kunt vertrekken
het kanaal is tussen twee sluizen en is ongeveer 4 km lang

het voordeel van zulk een kanaal is dat je in elke groep die vertrekt dezelfde frequenties kunt gebruiken
als je nu de 40 band en de 35 vol hebt zitten dan kan elke groep die om de 20/30 minuten vertrekt de zelfde frequentie zitten
voorwaarden zijn
met je model dicht tegen de kant blijven en antenne half uitgetrokken

door dit te doen stoort de ene group de andere met 25% dit is een te verwaarloze storing

de schepen met alleen de hoogst noodzakelijke kanalen uitrusten om te kunnen varen
stekkertjes van de extra funkties uit trekken
deze maken de zaak alleen maar storings gevoeliger

zeilboten is een probleem
ze zijn wind afhankelijk en kunnen de groupen vertragen
en je moet verder van de kant af blijven dus je stoort de voorgaande en achterliggende group meer doordat je met uitgetrokken antenne moet varen (zeilen)

dit waren maar enige ideën

Dames en heren,

De aanmeldingen om dit te helpen organiseren vallen tot nog toe wat tegen, Dus nog een keer: wie vindt het leuk hierbij te helpen?

graag jullie reactie.

Marco

Hallo
Ik vind het niet erg om te helpen
Heb dat van af het begin al aangeboden.
Zeg mij maar wat ik doen van uit England en ik zal proberen het van hier uit te regelen.
Communicatie naar guiness book of records enz zal misschien van uit England beter te regelen zijn denk ik daar ale informatie naar England op gestuurd moet worden ( tenminste dat dacht ik )
laat maar wat van je horen.

groetjes Nick

Hallo
Ik vind het niet erg om te helpen
Heb dat van af het begin al aangeboden.
Zeg mij maar wat ik doen van uit England en ik zal proberen het van hier uit te regelen.
Communicatie naar guiness book of records enz zal misschien van uit England beter te regelen zijn denk ik daar als naar England gestuurd moet worden ( tenminste dat dacht ik )
laat maar wat van je horen.

groetjes Nick

wimg zei:
Kunnen we het combineren met de WSD?

Ik neem er alvast een voorschotje op: Ik ben er geen voorstander van.
Persoonlijk vind ik het leuke van werkschependag dat er alleen maar werkschepen zijn, dat ervaringen uitgewisseld kunnen worden, en niet in de laatste plaats, dat er leuk gevaren kan worden met collega werkschepenbouwers.
Ik verwacht dat met zo'n recordpoging dat de bovenstaande elementen onder geschikt raken aan de recordpoging, en dan verliest werkschependag voor mij z'n waarde.
Daarnaast denk ik dat zo'n recordpoging allerlei figuren aantrekt met boten en vaarkwaliteiten, waar ik mij schepen niet bij in het water wil hebben, omdat ik er teveel tijd ingestoken heb om ze tot yoghurt te laten varen.

Ik ben het helemaal met Adam eens
Op de werschependag horen alleen werkschepen en geen recordpogingen waarbij ook een ander soort schepen bij betrokken is.

Groeten Gerjan

ik denk dat de werkschependag hieraan ten onder gaat,, het zal te druk worden om nog gezellig te kunnen varen,, iets wat ik tog van menige hoor over de wsd

even verder gaand op het voorstel, combineren met wsd 2006, ik schat in dat beide vaarwaters hiervoor NIET geschikt zijn, Nieuwegein absoluut niet en wat ik kan zien op de foto's Rotterdam ook niet.

Verder ben ik er, zoals ook al in voorgaande postings ook al aangehaald is, er op tegen, op de wsd komen toch alleen maar werkschepen ( ook wel in de ruimste zin van dat woord ), maar toch varen er over het algemeen schepen waar heel veel tijd ( geld ) inzit, kortom te kostbaar om maar even in een enorme groep te gaan meevaren, met alle risico's vandien, en wat Adam ook aanhaald, de wsd dag is inmiddels " begrip " en dat moeten we laten zoals het destijds bedoelt is.

Verder is het misschien een idee om bijvoorbeeld eens met de organisatie van de IJsselmeerovertocht te gaan praten, daar zit nl een stuk ervaring die jij wellicht goed kan gebruiken....

Tom Boere

Ik sluit me bij de laatste spreker (Tom) aan; de Werkschependag is voor Werkschepen: gezellig ontspannen varen zonder allerlei overbodige frutsels met gelijkgestemden: eigenaars van werkschepen.

Een recordpoging zou het geheel alleen maar meer 'stressfull' maken en dan is de essentie van de WSD foetsie... zou jammer zijn.

Hallo allemaal,

Het is nooit mijn bedoeling geweest deze dagen te combineren en ben er zelf ook zeker geen voorstander van. Waarom zouden we dat trouwens willen?

Mocht de poging er komen dan zal dat een aparte dag zijn.

Groeten, Marco

Het was een voorstel, waarover van gedachten gewisseld kon worden.
Jullie hebben je punt: niet doen.
Ik sluit me bij jullie aan na bovenstaande te hebben gelezen.
Apart houden de record poging.

Wim

Hallo allemaal,

Je kan je recordpoging ook doen in de plas "Busselo" tussen Apeldoorn en Zutphen is mooi centraal gelegen in NL.

Het is maar een suggestie.

Maar WERKSCHEPENDAG moet blijven zoals het is.

Groetjes vanaf deze bouwplaats. 8)

Roel van Essen zei:
Wie offert daar zijn mooie Magin One aan op?

Ikke :evil: ....dat ding mag branden :lol: (heeft hij toch al wel eens gedaan :lol: )

Je kan je recordpoging ook doen in de plas "Busselo" tussen Apeldoorn en Zutphen is mooi centraal gelegen in NL

Perfecte plas inderdaad mooi groot enje hebt bijvoorbeeld geen last van motorboten die er volgas doorheen gaan :evil:

hallo

misschien zijn de maarseveense plassen een mooie locatie
vrij grote plas met een zee aan gratis parkeerruimte
makkelijk te vinden vlak bij de snelweg
en ook nog eens centraal gelegen in het land

ook in de vecht is goed te varen en gratis langs te parkeren

je zou eventueel de grachten en singels van de stad kunnen doorvaren

in de riviertjes/grachten/singels kan je ook met meerdere dezelfde kanalen varen als je maar ver genoeg uit elkaar zit
zoiets als kaders maken waar je je kan bewegen zonder dat je het risico loopt(vaart)een ander zijn frequentie te storen

een paar kilometer modelboten :D :D :D

met de organisatie wil ik ook helpen
ik heb veel vrije tijd
en vind het een reuze idee

mvg

dennis van der vos

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag het antwoord gekregen van Guinness. onderstaande het bericht:

Thank you for sending us the details of your recent record proposal for 'the largets fleet modelships'. We are afraid to say that we are unable to accept this as a Guinness World Record.

We receive over 60,000 enquiries a year from which only a small proportion are approved by our experienced researchers to establish new categories. These are not 'made up' to suit an individual proposal, but rather 'evolve' as a result of international competition in a field, which naturally accommodates superlatives of the sort that we are interested in. We think you will appreciate that we are bound to favour those that reflect the greatest interest.

We realize that this will be disappointing to you. However, we have considered your proposal fully; in the context of the specific subject area and that of records as a whole, and our decision is final in this matter.

Once again thank you for your interest in Guinness World Records.

Dat gaat hem dus niet worden, jammer.... :cry:

Groeten, Marco

Back