eenvoudigste ...

Ok , bedankt . Handleiding nog eens doorgenomen , begin het stilletjes aan te begrijpen :) LOL sommige dingen onthoud ik direct , andere moeten erin gestampt worden :hammer: :cool:

Kennen jullie deze :yes:

_Dekker
Registered Users

icon1.gif

I too fly the Vortex VX1e on the Forza 450.
Flies 3D very well, BUT not so good at high speed: it tends to pull up at high speeds. It is still Ok with fast hurricanes though:
Als je me citeert, dan svp niet die uitspraak uit zijn verband rukken ;)
De Vortex is gemaakt om heel goed flybarhelis te simuleren, het stuurgevoel is zeer direct en snel. Ik kom van Vbar en die kreeg ik gewoon niet zoals de Vortex nu aanvoelt.
De pitchup bij high speed is een bijeffect daarvan. Je kunt het gewoon wegregelen door verhogen van de 'pitch up compensation' maar je verliest wat van de directheid en krijgt weer meer een Vbar-achtig stuurgevoel.
Je kan dus zeker wel speedvliegen met de Vortex, mocht je dat willen.

Oeps , sorry ik probeer alleen maar zoveel mogelijk meningen bijeen te krijgen . Ik heb eigenlijk ook niet gereageerd op uw posting omdat ikzelf geen ervaring heb met de Vortex . Als we even terug gaan in dit draadje heeft er 1 iemand respons gegeven .
Met uw toelichting van nu is hij dan ook weer van antwoord gediend :)
Ik hoop dat het belangrijkste van een forum toch is kennis te delen en helpen waar het kan . :cool:

ik had alles gewoon aangesloten tijdens het inregelen...

wel even erg goed op stap 1 letten, daar heb ik toen even over gedaan voor ik het nut inzag
dat is, in theorie, de endpoints van de zender zodanig zetten dat je in de setup overal 100 - 100 hebt, en 0 ook 0 is..

Kabeltjes zijn eindelijk binnen :) Misschien even nog een kleine vraag ,als ik aan de setup begin , moet die dan direct volledig gedaan worden :confused:
Of kan ik bv vandaag zaterdag beginnen met step 1 tot ... en dan de volgende dag verder doen :confused:

Het is niet zo ingewikkeld..

Maar de meeste wat langduriger stappen zijn hardware dingen.
Als je dus stopt, en je komt terug, staat dit nog goed.

Je kan ook gewoon 1 dingetje aanpassen, en de rest laten zitten. Als je maar opslaat ;-)

Wel we zijn niet ver geraakt :rolling: Praktisch gans de namiddag gezocht hoe je de driver moet configureren . Zoeven gevonden , wordt vervolgd . :cool:

suc6 @guyken:

maar als je een keer door bent,
weet je hoe het in elkaar steekt,
en het is een eitje !

Groet
Uwe

thema was toch 'eenvoudigste ...'

... ik ben bezig met verschillende instellingen uittesten met de AR7200BX,
leuk, wat je daar alles mee kan doen,
en elke keer weer een ander vlieggedrag,
soms veel beter, soms minder goed,

doel voor mij is, de T Rex 250 middels een schakelaar te vliegen, die bv.
1.) buiten
2.) binnen
de heli goed aangepast laat vliegen.

Uwe

ja zeker,
maar het gaat ook om D/R (en Expo heel weinig) instellen,
dan kan die in de woonkamer met hoge gain vliegen,

in idle2 met minder of beter geen D/R en geen Expo
kan die met een ietsje lagere gain buiten bij wind vliegen,
en heeft ook bij snel vliegen geen last.

T rex 250 in de woonkamer :confused: Heb jij een grote woonkamer dan :Ddat zou ik mij niet riskeren LOL .
Enfin we zijn begonnen met het afstellen van de mini vbar en het valt reuze mee . Alles wordt klaar en duidelijk uitgelegd . Ben nu aan de collective pich dus ongeveer halfweg . Volgend weekend verder :cool:

tja dan krijg je de Gov. functie erbij ..
Die keus moet je maken.

Ik kies ervoor om dat nu direct op de regelaar te doen ipv de vbar.

verder is het inderdaad een vrij duidelijke software

Back