EERLAND 17 opknapper

Hé Maurice,

Ik zou hetzelfde doen als wat Pergotje voorstelt. In principe kan je het met stabilit het goed en stevig verlijmen en het is ook goed schuurbaar.
Bij mijn Frankrijk heb ik op moeilijk bereikbare plaatsen een injectiespuit met stabilit gebruikt en ik moet zeggen dat dat ook goed werkt.
Ik word trouwens een beetje gek, nu lees ik weer dat Hans ook een krijgertje heb gehad. Dat geluk heb ik nooit hoor.

Groeten,
Peter

Nou ik heb mijn vrouw ook gekregen hoor.
Mijn schoonvader gaf ze zo maar weg.
Hij was blij als dat hij er van af was geloof ik
mvg
Frederik

hahahaha ja frederik, dat is inderdaad waar sommige mensen krijg je gewoon ;)

maar goed hier even een bouw opdate.
aan bakboords kant de boeing nu geplaatst. ook de mast een beetje in mekaar geflanst inclusief mast koker.
en achter de schoorsteen de vlaggenmast en "handschoenen" hokje gemaakt. wat de echte naam is weet ik niet, maar wij lagen altijd onze werkhandschoenen er in en sinds dien heet dat bij ons eigenlijk zo.

DSCF0478.jpg

DSCF0477.jpg

DSCF0475.jpg

DSCF0474.jpg

DSCF0473.jpg

ziet r weer goed uit maurice,,

we moeten snel maar weer eens langs komen bij je..
of jij bij ons...

hahah

Mvg,
Karsten

ha die karsten, ja tis een leuke boot, maar die neem deze dan niet mee naarj ou hoor is mij veeel te zwaar want hij weegt zoals die het laatst gevaren heeft al ongeveer 16 kilo. dan moet er nog meer lood in om hem goed op diepte te leggen. dus straks zal die wel rond een kilo of 20 zitten denk ik.

groeten Maurice

hey maussie dat ziet er weer netjes uit hoor. heb ff gekeken weekend van 19/20/21 juni heb k een mooie vrij weekend voor tugspotten in antwerpen dus als je vrij heb;)

aaa ja leuk man 'dn anvers kheb der zin an, is goed doen we ik gaat mee dan...

zo hier gelijk een foto (close up) van mijn naam bordje, bijna identiek aan die er heeft gestaan in de tijd dat mijn vader op de echte zat....alleen was dat L. van Loon...

DSCF0487.jpg

alleen mijn soldeer kunsten zijn nog waardeloos (zal mando maar voor zijn...;) )

alleen mijn soldeer kunsten zijn nog waardeloos (zal mando maar voor zijn...;) )

Soldeer jij dan met een boutje ?
Ja dat brengt broddelwerk voort
Je moet het met een vlammetje doen.
Vooral dat mastwerk van messing pijp zeg maar.
En zo nodig met twee soorten hard en zacht soldeer.
Ook zilver komt er voor in aanmerking voor als je iets vlakbij een reeds gesoldeerde las nog eens de boel moet verhitten

Mvg
Frederik :D :D

Hé Maurice,

Ik zou proberen om bij je mast het soldeer een beetje weg te vijlen met een klein vijltje, is ff wat werk maar maak het wel net af. Is geen commentaar maar een positieve tip. Heb je al geïnformeerd voor de stabillit? Het gaat er wel mooi uit zien, ik hou wel van die klassieke schepen.

Groeten,
Peter

goedemorgen allen,

zo jullie bezorgen me een hoop tik werk zo hahahaha.

Nou allereerst werk ik inderdaad met een bout.
Dit omdat ik eigenlijk (nog) niet overweg kan met vlammetje en de keuze uit zacht en hard soldeer.

en peter, dat weg veilen gaat zeer zeker gebeuren, want dit ziet er simpel weg neit uit, maar goed al doende leert men, en kritiek of commentaar maakt niet uit, ik leer er weer van toch ;)

MVG MAurice

Maurice,

Ik werk ook pas sinds kort met een brandertje, moet zeggen dat het een stuk beter werkt zoals Frederik ook al zei.

Gr.
Peter

even offtopic: weet nie wat voor dienst je heb dan maar ik heb de 19e een ochtend dienst dus ik kan je na het werk ophalen gelijk maus

Nu weer ontopic:D

Hoi Maus, ja je soldeerwerk is voor verbetering aan te raden een vlammetje te gebruiken
zo;n brandertje koop je bij de Gama of Formido voor een tientje met een aansteker vulling,
ik gebruik hem zelf ook en je matriaal vloeid beter door snellere verhitting!
model ziet er trouwens leuk uit (EX SMIT) hee!!!

groetjes, Piet

Hoi Maus, ja je soldeerwerk is voor verbetering aan te raden een vlammetje te gebruiken
zo;n brandertje koop je bij de Gama of Formido voor een tientje met een aansteker vulling,
ik gebruik hem zelf ook en je matriaal vloeid beter door snellere verhitting!
model ziet er trouwens leuk uit (EX SMIT) hee!!!

groetjes, Piet

ik kom net van de karwei en vergeet een brander me te sjouwen, maar dan van de week even kijken....voorlopig ga ik dan mijn soldeer werken maar uitstellen en de boeing afmaken.
net even snel mijn luiken naar het trossen ruim rood gemaakt.

maar ex smit, ja maar is voor mij meer ex eerland ;) ik heb daar meer mee als smit moet ik zeggen.

Ben er ondertussen achter, de Vlieland, Vlaardingen en Voorne waren 3 zusjes.

MVG Maurice

tja als je helemaal terug gaat kijken niet...maar later wel, maar eerland is eigenlijk toch altijd een aparte firma geweest en gebleven (Maas & Mars overigens ook)
Maar goed, daarvoor zit ik op het tugspotters forum hier gaat het gewoon lekker om het bouwen ;) wat ik overigens zo weer lekker heb gedaan vanavond.

het is nu wachten op het drogen van de grond verf en plamuur.
Morgen het potdeksel proberen te plaatsen en de binnenboeing te lakken, mits het goed weer is.

een nieuwe sleepoverloop
DSCF0618.jpg

overzicht van achter van daan...
DSCF0611.jpg

close up spanten.
DSCF0614.jpg

ik heb vandaag de spanten geplaatst van de boeing en daarna alles glad geschuurd toen geplamuurd, toen gegrond verft en nog een keer geplamuurd...
tja is een werkschip, maar een beetje glad mag wel :P

groeten
MAurice

Laatst bewerkt:
Hoi Maurice,

Ik zie dat je een brandertje heb aangeschaft of is het nu een lucifer? Je pakt de renovatie wel goed aan hoor, super!

Gr.
Peter

Hoi Maurice,

Ik zie dat je een brandertje heb aangeschaft of is het nu een lucifer? Je pakt de renovatie wel goed aan hoor, super!

Gr.
Peter

hahaha ja dat is een lucifer, ik ben mijn aansteker kwijt dus moet evne ouderwets mijn shaggie met en lucifer aan steken.
eigenlijk moet ik het nog grondiger aan pakken. Maar aan gezien ik ook graag dit seizoen nog wil varen met de boot zal ik niet alles in 1 keer doen.
Het gaat mij nu hoofd zakelijk om de boeing, duwsteven en dat de stuurhut wat naar achter word geplaatst( al deels gebeurd)

mijn bedoeling was het duwsteven in dek te maken, maar de vorige eigenaar(bouwer) heeft een een aanvarings schot in gemaakt waar ik niet in kom op een fatsoenlijke manier.
dus moet mijn plan aan passen.

hoe ik het dan ga doen is nog even de vraag maar daar kom ik denk tzt wel uit, al zijn tips zeker bruikbaar!!!

Ik heb zojuist toch al een deel van het potdeksle geplaatst en gelijk maar in de grond gezet.
kon de verleiding niet weerstaan met dit nog mooie weer.

Groeten Maurice

Back