EERLAND 17 opknapper

oja niet on intressant misschien, alles tot nu toe doe ik uit mijn hoofd zoals ik de boot herriner. dus er kunnen wat schoonheids foutjes in zitten, maar voor zo'n redelijk groot projekt vind ik het toch niet zo heel verkeerd.

Keep Up The Good Work Maussie,

Ik blijf je zeker volgen

en we zijn weer een beetje verder met de eerland 17.

Ik heb een waterloop gat gemaakt moet er nog 3 bij maken, maar de eerste zit er.
de andere maak ik pas als ik de tekeningen hier heb zodat het verder goed gebeurd.

om de tijd maar te doden en de boot weer een beetje vaarklaar te maken heb ik vast de boeing zowel buiten als binnenkant gelakt.

DSCF0619.jpg

DSCF0620.jpg

DSCF0623.jpg

DSCF0625.jpg

DSCF0627.jpg

kortom weer een beetje dichter bij het einde hahaha.

Als jij op die boot ook daadwerkelijk heb gevaren.
En waarom eigenlijk ook niet.
Dan is jou verfkunst maar belabberd hoor:confused:
En op een model moet je niet die hoogglans doen.
Mat komt mooier overeen met het model.
Je gebruikt naar mijn mening een te stugge kwast:mrgreen:
Zie namelijk alle strepen van de haren Kwast:mrgreen:
mvg
Frederik:D :D

op de eerland 17 gebruikte wij geen mat verf, was bijnaallemaal glans lak van epifanes.
Helaas zie je inderdaad de verf strepen, maar opzich in mijn ogen nog geen ramp, want de boot is toch ook nog niet klaar ?

als de boot klaar is dan praten we wederom over de verfkunsten....
toch bedankt om me erop te wijzen ;)

Als jij op die boot ook daadwerkelijk heb gevaren.
En waarom eigenlijk ook niet.
Dan is jou verfkunst maar belabberd hoor:confused:
En op een model moet je niet die hoogglans doen.
Mat komt mooier overeen met het model.
Je gebruikt naar mijn mening een te stugge kwast:mrgreen:
Zie namelijk alle strepen van de haren Kwast:mrgreen:
mvg
Frederik:D :D

Laatst bewerkt:
ja ligt eraan of je een werf model bouwt hans.

Maak voor de rest niet uit, ik maak geen wef model, maar we zorgte wel goed voor het bootje. afijn een ex mabi man moet dat toch weten dacht ik zo. ;)
kheb een plaatje opgeduikeld waar je op kan zien dat de eerland 17 niet echt glad was...
Eerland179.jpg

ben niet zeker of pa hier al aan boord zat, de kleurstelling te zien al wel, maar weet het niet zeker...zlef was ik er nog niet toen namelijk...

nice(H)

Wat een stel beunhazen daar bij Eerland,

Armando, Niet zo zeuren jij! :P

Maussie, Na dat ik der de laatste keer zag ziet het er best wel weer goed uit :D, Nou wachten tot dat je er mee kan varen. Dan moet je maar weer langs komen vin je niet!

Enuuh Armando, Kijk je profiel is na! Je bent geen 19 he, Liegen mag niet op het modelbouwforum.
vind ik dan

Maus ga zo door!
ooiooi

heyy jongens,

ja bedankt he mark. ze vaart inmiddels redelijk. het roerwerk meot ik nog wat aan passen met een eigen patent. qua snelheid ben ik tevreden, maar de trekkracht is helemaal waardeloos. dus daar meot ik nog wat op vinden.
misschien ga ik eens op 24 volt varen kijken of de trekkracht daardoor verbeterd.

de schade's komen niet altijd door eerland personeel zelf ey. Maar ook wel eens door een ander die niet oplet.
MAar doet er voor de rest neit toe, de foto was om een andere reden geplaatst....

mazzollss

zo het heeft even geduurt maar hier weer een update.
DSCF0800.jpg

de boeing heeft nu bijna alle gaten die erin horen.
DSCF0805.jpg

DSCF0807.jpg

ook de uitlaat van de hulpset is geplaatst naar de grote schoorsteen toe.
DSCF0809.jpg

en als je het zat ben ken je er altijd de decopeer erin zetten :P
DSCF0811.jpg

en hier de duwsteven in wording.
DSCF0812.jpg

Nou maurice je gaat als een speer ;)

Overigens wat het verven betreft zou ik lekker een spuitbus te hand nemen om je romp te verven. Ik ben op het ogenblik bezig om de romp van de Kinderdijk weer in de kleur te zetten en ik moet zeggen ik heb het dek nu in de basis kleur zitten maar dat gaat formidabel Alleen je hebt een hoop afplak werk waar nog wel een berg tijd in gaat zitten. Metname de binnen zijde van de verschansing.

En als de romp in de kleur zit dan heb ik besloten er een echt werk schip van te gaan maken dus geen werfglans maar weatheren dus waarin een aantal technieken de revu zullen passeren ( chippen, filters, washes enz ) ;) kortom een geleeft schip :D

Keep up the goodwork

Gr Martin :D

Hallo Maurice,

Het wordt inderdaad een mooi stukkie werk hoor.
Wat betreft het verfwerk moet ik Martin wel gelijk geven, met spuiten wordt het net iets strakker. Alleen wil ik je niet ontmoedigen maar ik ben met het afplakken van de verschansing ook zo'n uurtje of 5 bezig geweest, miscchien omdat ik langzaam werk of dat ik te precies ben (ben ikzelf nog niet uit):D.
Als je het toch teveel werk vindt om alles af te plakken kan je het misschien wel goed glad schuren, als je daarna je verf een beetje verdunt dan hebbie kans dat de verf beter vloeit en met minder strepen opdroogt zeker met een goede temperatuur.

Groeten,
Peter

5 uur :shock: Peter ;) nou dat gaat wat worden dan hahaha nou ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor als ik zie wat ik allemaal moet gaan afplakken en niet 1 keer maar meerdere malen ( heb een berg masking tape in geslagen ennne en tipje van de smid liquid masking film ) maar dat voor later. Dan ga ik zeker de 5 uur ook wel halen :D. En een beetje mooi weer zodat ik buiten kan airbruschen hellaas past het rompje bij lange na niet in mijn spuitcabine :DMaar dan kan mijn dek een beetje afsterven ( de verf dan ;)

Gr Martin :D

goededag martin en peter,

ik doet lekker "old fashion" met de kwast want dat vind ik persoonlijk fijner als spuiten.
met een spuitbus kan ik niet zo best overweg.
mijn binnenboeing heb ik chocoladebruin gelakt en daar zie je vrijwel niet dat het met de kwast is gedaan. dit kwam omdat deze wel voldoende verdunt was.
die zwarte verf was te dik en moet toch nog een keer gedaan worden omdat ik nog 1 gat erbij moet maken en anders met hout zit wat onbeschermd is.

misschien straks nog ff rommelen.

groeten

zo vandaag mijn bestelling binnengekregen die helaas niet zo goed uitpakte als gehoopt.

ik had letters besteld die ik op de kop wilde plaatsen zodat het net leek of de letters gelast waren, maar helaas ze waren te klein, maar bleken dan wel weer perfect voor het naambordje wat achterop hangt.....
heb nu dan weliswaar een overschot aan letters maar dat komt wel weer met een ander model goed (deurloo)

voor de rest een hoop geplamuurd en hier en daar wat bij geplekt met zwart.
ook was mijn eerland vlag binnen...

zie de foto impressie weer...

DSCF0825.jpg

DSCF0821.jpg

DSCF0820.jpg

hier dus het vlaggetje..
DSCF0816.jpg

het naambordje om btje de verhouding te zien, het bordje ligt bij de beting.
DSCF0815.jpg

heey maussie,

je gaat goed zo te zien!!

jij bent ook zo gek om er gewoon een decoupeer zaag er in te zetten...

hahahh

Mvg,
Karsten

Door het nare bericht wat mij gister middag bereikte heb ik waarschijnlijk vandaag/morgen voor deze week even de laatste hand aan de eerland 17 gelegd. donderdag namelijk een crematie..nare dingen, maar ja hoort erbij zeggen ze...

om het toch een beetje vrolijk te houden hier een update van vandaag..
heb dan eindelijk de duwsteven durven plaatsen.
ben er niet tevreden mee en denk dat ik een stuk boeing sloop en opnieuw plaats zodat het nu wel goed uitkomt.

voor de rest het naambordje achterop geplaatst en de houder van de radar mee begonnen.

DSCF1040.jpg

DSCF1039.jpg

DSCF1037.jpg

DSCF1031.jpg

DSCF1039.jpg

DSCF1032.jpg

nu nog wat schuren en plamuren dan even aankijken hoe ik het vind....

Back