Ik vlieg nu al een tijdje met verschillende 4-kanaals FP helis ( WL 911, MJX F47...) en dat begint aardig te lukken. Ik zou nu de overstap willen maken naar 6-kanaals heli, en heb daarvoor een paar blades in gedachten (reden daarvoor is het makkelijk aan onderdelen geraken in Nederland en Belgie, bij andere merken ondervind ik dat dit soms lastiger is, of zie ik dat mis) Ik weet dat er goedkopere merken zijn, maar bij die heb je dan weer het nadeel dat je ze niet zoals bij blade aan je eenmalige aangekochte spektrum zender kan binden ( of zie ik dit ook weer verkeerd)
Ik zou als eerste aankoop een MCPX-BL kopen, omdat ik vooral binnen ga oefenen ( geen 3D, eerst de gewone hover en andere toestanden). Ik hoor nu dat de brushless MCPX veels te heftig zou zijn als eerste CP heli en ik beter de gewone MCPX zou kopen, maar gezien het geringe prijsverschil zou ik toch liever voor de BL gaan.
Nu heb ik me al redelijk wat ingelezen betreffende throttle en pitch curves, D/R instellingen met de nodige expo. Ik heb een paar instellingen gevonden die de overstap van de FP naar de CP redelijk vloeiend zouden moeten laten verlopen, maar ik vind deze alleen voor de gewone MCPX, zouden die ook voor de BL versie werken?
Ik zou beginnen met de spektrum DX6i zender...
Ik ga samen met de heli ook een Phoenix flight simulator bestellen, en een Blade 130X en 450 staan ook op mijn verlanglijstje
Zijn de blade toestellen degelijk, of zijn er nog andere merken aan te bevelen?
Ik zou als eerste aankoop een MCPX-BL kopen, omdat ik vooral binnen ga oefenen ( geen 3D, eerst de gewone hover en andere toestanden). Ik hoor nu dat de brushless MCPX veels te heftig zou zijn als eerste CP heli en ik beter de gewone MCPX zou kopen, maar gezien het geringe prijsverschil zou ik toch liever voor de BL gaan.
Nu heb ik me al redelijk wat ingelezen betreffende throttle en pitch curves, D/R instellingen met de nodige expo. Ik heb een paar instellingen gevonden die de overstap van de FP naar de CP redelijk vloeiend zouden moeten laten verlopen, maar ik vind deze alleen voor de gewone MCPX, zouden die ook voor de BL versie werken?
Ik zou beginnen met de spektrum DX6i zender...
Ik ga samen met de heli ook een Phoenix flight simulator bestellen, en een Blade 130X en 450 staan ook op mijn verlanglijstje

Zijn de blade toestellen degelijk, of zijn er nog andere merken aan te bevelen?