Eerste 6-kanaals na 4-kanaals

Weet een paar tweedehands blade 450's staan maar als beginner is dat stes e risico natuurlijk, je weet niet echt waarop te letten, en je mag je er dan nog zo goed over inlezen, in de praktijk een heli keuren is niet evident denk ik

Denk dat voor buiten vliegen een 450- model wel best ik voor mij, daar ik sterk naar het schaalvliegen neig, het 3d gedeelte zegt me voorlopig weinig

Als jestaand filmpje bekijkt zou je toch gaan denkn dat de MCPX V2 vliegen echt kinderspel is....

[URL="
Flite Blade Mcpx Indoor Beginner Settings - YouTube[/URL]

Ha ha ja alles wat een ervaren piloot vliegt lijkt kinderspel.....reken er maar op dat het niet zo makkelijk gaat als het lijkt en dat je om zo rond te vliegen in huis toch wel wat maandjes aan het oefenen bent :p.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is natuurlijk wel handig om er dan iemand met ervaring bij te hebben maar ook dan zou je wel iets kunnen missen. Verder gewoon de verkoper vragen om de heli voor te vliegen.

Beslissing is gevallen, de Nano CP staat hier al samen met de DX6i :p
Jammer dat ik straks moet gaan werken, test zalk voor morgen zijn... maar heb er in de shop al mee gevlogen... verkoper was zo vriendelijk om zowel de nano cp, de 120SR en de phoenix sim in de zender te steken :thumbsup:

Je zal er een hoop plezier aan gaan beleven!

Wel even de pre flight checks aflopen, en goed afstellen..
eerste vlucht heeeeeel rustig aan doen, kijken wat hij doet.

of ff iemand opzoeken, vaak kun je in een uurtje praten meer leren dan van weken lezen ;-)

Collega van mij vliegt ook RC heli, ga morgen eens tot bij hem...

Heb hem net even laten draaien en ik moet zeggen... INDRUKWEKKEND :D

Eerst paar uren op de sim zitten is de boodschap...

Binnen hoveren met de Nano lukt al aardig, alleen het opstijgen blijft een beetje een hekelpunt, op de sim heb je geen last van het licht naar links uitwijken net voor ie los komt, en heb het ideale punt nog niet gevonden om naar rechts tegen te sturen...

Met de 450 vandaag de eerste stappen van de Radd's school of rotary flight doorgelopen, gaat goed, is ook niet echt moeilijk ... staartje op 6 u houden... dan naar 7u en terug, naar 5u en terug... :p

Nee nee, niet gevlogen, eerste stappen bij Radds zijn er zonder op te stijgen he, 35% throttle en zo je staart besturen... best saai maar ja, zo wordt het omschreven in die lessen, slecht bij de 10e lipo mag je een trainingskruis monteren en dan beginnen met schuiven over de grond :eek:

Dit zijn de intermediate instellingen van in de handleiding, kan iemand bevestigen of deze goed zijn voor een beginner?

Gyro
Rate: SW-F.mode
0: 77.5% Norm 0
1: 76.0% Stunt 1

Swash Mix

Aile -100%
Elev -95%
Pitch +85%

D/R & Expo

0 Aile 50% +7%expo
0 Elev 50% +7%expo
0 Rudd 77.5% INH

1 Aile 75% +15%expo
1 Elev 75% +15%expo
1 Rudd 77% INH

Travel adjust alle op 100% behalve rudder 90%

Throttle curve

Norm 0%-56.5%-72.5%-72.5%-72.5%

Stunt 72.5% over de hele lijn

Hold 10% over de hele lijn

Pitch curve

Norm 45%-51%-60%-73.5%-91%
Stunt 0%-25%-50%-75%-100%
Hold 42%-46%-50%-75%-100%

Ik vind het raar dat in de norm mode de pitch curve op midstick 60% is ?

Begin de 450 redelijk onder controle te hebben op de sim, wel met maar 80% en 20% expo op aileron en elev, maar het lukt al aardig :p

vreemde swash mix waardes!!!!

ail +/-50% (dit niet veranderen)

elev +/-50% (dit niet veranderen)

pitch 50% (start waarde! deze waarde verhogen als je meer pitch wilt hebben bijv. als je -10grd 0grd op midstick en +10 hebt, en je wilt -12grd 0grd +12grd)

Nick

Als je Swashplate bij +50 omlaag gaat als je positieve pitch geeft moet je het op -50 zetten.

Dus best ff proberen want dit kan bij iedereen anders zijn.

(wel minimum 2 motorkabels even loskoppelen voor de veiligheid)

Denk dat ik best even langs kan gaan bij iemand met kennis van zaken, jammer dat jij zo ver weg he Punie :rolleyes:

Begrijp niet dat blade deze waardes doorgeeft als ze niet kloppen :confused:

Heb net nog even gekeken voor alle zekerheid, ze geven dus idd

voor intermediate:

Aile -100%
Elev -95%
Pitc +85%

Voor Advanced:

Aile -100%
Elev -95%
Pitch +92%

Begrijp niet dat blade deze waardes doorgeeft als ze niet kloppen :confused:

Heb net nog even gekeken voor alle zekerheid, ze geven dus idd

voor intermediate:

Aile -100%
Elev -95%
Pitc +85%

Voor Advanced:

Aile -100%
Elev -95%
Pitch +92%

En waarom zouden die niet kloppen, die worden al jaren gebruikt zonder problemen

Mijn persoonlijk advies is ga niet gelijk als iemand iets roept(sorry nick:() experimenteren zonder dat de heli uberhaubt gevlogen heeft of dat je de basis voor instellen zowel mechanisch als qua zender settings kent.

Student gaf het al aan ga naar iemand toe met kennis van zaken en ga lezen, lezen en nog eens lezen op het www. Daar zal je zien dat met de standaard settings(out of the box) de heli vliegt als een tierelier. Als je niet weet waar je mee bezig bent overal vanaf blijven tot je weet wat je doet.

Er is zeker zat te vinden aan filmpjes, info, setups, etc, etc eerst de basis dan de rest.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er geen idee van of ze juist zijn of niet David, ben compleet nieuw wat CP betreft, ik heb hier enkel de instellingen gepost die in de manual staan en men zecht mij dat dit zeer rare waardes zijn en dat die rond de 50 moeten liggen :neutral:

Ik moet wel zeggen, ben deze namiddag bij een collega geweest die mijn blade in zijn DX7 heeft gezet met deze waardes (hij kon met mijn zender niet vliegen omdat hij mode 1 vliegt en ik mode 2) Hij heeft de heli testgehoverd en zei dat ie heel erg goed vloog, beter dan zijn KDS 450 zei hij...

Back