Eerste electro auto, graag advies

Door een beetje normaal gras of een door de schaapjes kaalgegeten zeedijk kan zon rustler toch wel aardig uit de voeten hoop ik?

zekers, en je kunt de rijhoogte veranderen als je wilt, met een setje andere banden zit je helemaal goed want de achterbanden die meegeleverd worden zijn na 3x rijden op.

Als iemand goede suggesties heeft waar ik mijn onderdelen moet gaan halen stel ik het zeer op prijs.
Het lijkt echt een probleem knullige en onoverzichtelijke sites waar ze dan een paar dingetjes hebben die leuk lijken..

In eerste instantie zou ik hem stock rijden en kijken wat je er aan vbevalt en wat niet. Als je je draagarmen stuk rijdt (trust me, dat GAAT een keer gebeuren) dan kan je die meteen vervangen door rpm armpjes bij liquidrc (nagenoeg onverwoestbaar, ik rij al 2 jaar rustler en moet de eerste nog stuk rijden)

Niet noodzakelijk, maar ik vind het persoonlijk wel fijner, de rpm shock towers. Ze geven minder flex dan de stock towers en dat komt de wegligging van je rustler wel ten goede.

Als je om bent en voor de rustler gaat, dan zou ik , als je veel op asfalt rijdt een setje anaconda banden erbij nemen en voor het ruigere werk (gras, modder, kiezel) een setje talon banden.

Kwa accu's en lader kan je zo gek gaan als je wilt. Maar als je slim bent geef je daar geen kapitalaen aan uit en koop je die bij hobbyking in hongkong. Tegenwoordig verzenden die alles via zwitserland (dus geen bijtelling aan de grens) en als het op voorraad is dan heb je het binnen twee weken binnen. Je kan ook in hun duitse magazijn kijken, maar hou dan wel rekening met de hogere prijs en 9,95 verzendkosten. Voordeel daarvan is wel datje het binnen 3 dagen in huis hebt.

Accu's kan je alles nemen van turnigy of zippy als het maar 2S (eventueel 3S maar dan is je rustler net een raket) is en minimaal 20C (meer is beter maar maar niet noodzakelijk). Let ook even op de afmetingen van de accu, daarover vind je in de rustler vxl thread meer info.

Zelf heb ik ook de axle carriers vervangen door STR alumium carriers omdat die wederom minder flex hebben, maar deze zijn ook weer NIET noodzakelijk als je niet echt veel op een baan rijdt.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt :D

Laatst bewerkt door een moderator:
wat hij \/ zegt, goede tips!!! en als je er tog bent, kijk een voor een setje asjes. evt. metalen? Die van mij moet ik nu al voor de 2e keer vervangen.. Kga nu ook voor stalen CVD.

@Roaldo: Met de rpm armpjes en de str knuckles heb ik nog geen asjes hoeven te vervangen :D

Als je hem toch bij PK racing gaat halen heb je recht op een snellader t.w.v 40 euro.
Je kan dan nog geld bijleggen en dan kan je een lader krijgen die ook lipo's oplaadt.
Dan heb je hetzelfde setje als ik.:wink:

Kan ik zeker wat mee dudderie
Wederom bedankt.

Zal op liquidrc gaan kijken, en me iets verder verdiepen in accus/laders
Ik hoef niet zo nodig meteen 3S 2S lijkt me toch prima om te starten.
Als ze bij de winkel(s) waar ik mijn Rustler en evt wat onderdelen gaan bestellen ook lipo's en laders hebben haal ik het het het liefst daar.
Het liefst nederlands en niet teveel verschillende winkels.

Bedoel je deze roaldo? : http://www.toemen.nl/steel-drive-shafts-rustler-en-stampede-vxl-p-1470.html

Ik zit toch wat op toemen.nl te kijken hiernaar:
http://www.toemen.nl/evolution-aluminium-ombouwset-rustler-p-1275.html
Lijkt me mooi want dan heb ik veel pimp onderdelen en voor veel dingen een reserve
Zou dat samengaan hiermee: http://www.toemen.nl/lcg-modified-chassis-rustler-p-2441.html

Dan kan ik hem meteen uit elkaar halen als ik dat zou willen heb ik in 1x een hele hoop onderdelen, en dan nog wel uit een nederlandse winkel ook.

ik ben het er mee eens dat je niet dezelfde service hoeft te verwachten van een niet rc webshop die er toevallig wat heeft en ee nwel rc winkel.
Echter voor de 1e aanschaf is het ideaal om wel bij modeltrein te kopen en de onderdelen enzo gewoon in je eigen shop te kopen. Oke de winkelier zal er niet heel blij mee zijn dat je hem daar niet gekocht hebt maar verkopen van onderdelen doen ze toch wel hoor :-)
ik hoor overal dat de stampede heel snel omgaat en dus onstabiel is.Ik vind hem er wel mooi uitzien maar is mij bij meer shops al afgeraden.
De e-maxx heeft een beter wegligging en ziet er ongeveer zo uit. De rustler is wel laag maar door normaal gras lijkt hij me er normaal toch wel door te komen toch? De e-revo is supervet maar buiten mijn budget.
Geert, kan je me laten weten als je ze gebeld hebt en of het je wat lijkt?
misschien heen rijden is een optie?

Ja opzich is die aanbieding van PK zo gek nog niet. Ook bedankt voor jou reacties Stormbreaker
Zal daar wel gaan vragen welke 2S ze me aanbevelen (want ze raden zowieso 2S aan voor een rustler heb ik al begrepen) en lijkt me prima want ben dus een beginner.

Tenzij je zelf advies hebt voor een goede lipo die er in past en het leuk/lang doet

Ook nog meningen over die ombouwsets zijn welkom, wil er zowieso wel wat onderdeeltjes bij halen meteen :P

Grt
EDIT: Behave nu ik besloten heb meteen wat van het geld dat ik overhoud apart te leggen voor extra dingetjes eromheen probeer ik het ook een beetje ergens te halen waar ze ook nog andere dingen voor erbij hebben, dan is modeltrein wel erg onduidelijk met die site enzo :(
Waar ik hem ga halen weet ik momenteel niet meer, maar wil er best heen bellen om te kijken of ik daar een net iemand aan de lijn krijg die me wat kan vertellen over hun voorraad
Maar je hebt gelijk, het geld wat je bespaart kun je mooi apart leggen voor onderdelen

Laatst bewerkt:
Je moet het natuurlijk zelf weten waar je iets koopt. Ik kan alleen maar melden dat ik (en met mij velen op dit forum) zeer goede ervarigen heb met de lipo's uit hong kong die een fractie kosten van de lipo's die hier worden verkocht.

Daarmee wil ik je niet afraden om je accu's hier te kopen hoor. Maar als je, net als ik, hard moet werken voor je geld is het misschien iets om te overwegen :D

alles in 1 is wel zo handig ja maar ik ga eerst heel standaard stock rijden en pas daarna wat updates kopen. ik denk dat jou budget wat groter is.

dudderie, kan je me een link geven welke lipos je daar gekocht heb voor de rustler? en zouden die ook eventueel in de e-maxx passen?

lol we zijn allemaal weer online, wat een verslaving he, gister ook al tot 1 uur snachts lopen surfen voor rc's haha

Deze gebruik ik in mijn rustler en deze in mijn e-revo.
Die laatste kunnen in iedergeval ook zo in een e-maxx, de eerste ook, maar ik vind de 20C rating voor de e-maxx wat aan de lage kant en zou dat persoonlijk niet doen.
Ik ga er trouwens wel even voor het gemak vanuit dat je de brushless e-maxx bedoelt :)

Hou er wel rekening me dat voor de eerste accu je een kleine aanpassing aan het chassis van je rustler moet doen (klein stukje plastic wegdremelen bij je accu bak) maar dat is zo gepiept

Volgens mij heeft hij een link erbij staan, weet niet of dat ook echt de winkel is. Maar die accu van die link staat daar voor 15 dollar wat inderdaad heel erg mooi lijkt.

Ik probeer ook een plek in nederland te vinden waar ze zoveel mogelijk van de spullen hebben. Ik heb geen visa, sterker nog heb niet eens PayPal.
Ook een beetje vandaar.

Of ik meteen voor honderden euros lipos en onderdelen in ga slaan weet ik niet zeker hoor :P
Hangt ook even af van wat ze hebben waar ik de auto aanschaf

Je kan hem bij de modeltreinwinkel halen maar PK racing zelf (dus niet de onduidelijke site) is wel duidelijk.
Ik zou er gewoon een keer een kijkje gaan nemen en je bezoek uit Groningen is de moeite waard.

als ik de prijs met hobbyking en hier in nederland bekijk zit er zo 50 euro verschil in of kijk ik nu verkeerd? hoe kan dat nou.

De site van PK Racing valt nog dik mee in vergelijking met anderen waar je snel genoeg terecht komt.

Vaak genoeg krijg je 40 pagina's onderdelen geschikt voor 3 of 4 verschillende electro traxxas modellen voorgeschoteld en moet je zelf maar pagina voor pagina kijken wat nou eigenlijk voor de rustler is :P

Je hebt uiteraard gelijk, en misschien moet ik mezelf maar even rustig houden en niet meteen iets bestellen. Geen idee of dat gaat lukken.
Anders kan ik misschien op een zaterdag eens langs gaan.

Iemand nog iets over die ombouwsets die ik hier eerder heb gelinkt van Toemen? werken die 2 sets met elkaar of is er iets slechts over bekend?

Back