Eerste electro auto, graag advies

en zoiets ?

is wel EMBE (grotere broer van ERBE) maar wel geinig :

DSC09693.jpg



Dus de Rustler vxl is sneller dan een e-revo? dat had ik niet gedacht.
Maar als ik alle verhalen zo lees adviseert eigenlijk iedereen om een brushless te kopen gewoon omdat ze beter zijn onderhoud vriendelijker en sneller. Of kan ik met een brushed versie van de e-revo ook goed uit de voeten? (scheelt erg veel geld vind ik)

tuurlijk kan je ook uit de voeten met een brushed ERBE, maar de motoren zullen op een gegeven moment nieuwe koolborstels nodig hebben , en dat kost ook weer wat centen, daarbij heeft een brushless motor meer power en geen koolborstels, dus kan de aanschaf van een brushed motor lager zijn dan een brushless maar op de lange termijn zal je met 1 brushless motor langer doen tov brushed motor, en ben je toch duurder uit met het vervangen van de koolborstels of motoren . Ik zou , mits budget , gaan voor een brushless setup.
 
Laatst bewerkt:
Dus de Rustler vxl is sneller dan een e-revo? dat had ik niet gedacht.
Maar als ik alle verhalen zo lees adviseert eigenlijk iedereen om een brushless te kopen gewoon omdat ze beter zijn onderhoud vriendelijker en sneller. Of kan ik met een brushed versie van de e-revo ook goed uit de voeten? (scheelt erg veel geld vind ik)
Als de borstels in de brushed versie stuk zijn na verloop van tijd kan je een nieuwe motor kopen is mij verteld.
Brushless lijkt me beter.

Dan over de Rustler vs E-Revo.
Als je een leuke E-Revo op de kop kan tikken zou ik het zeker doen, die is ook meer geschikt voor off-road terrein.
De Rustler is leuker voor op een grote parkeerplaats.

Verder gaat de E-Revo inderdaad langzamer dan de Rustler, de Rustler gaat op topsnelheid in stock-setting ongeveer 70 km/h, de E-Revo in stock-setting ongeveer 55.
 
EMBE de grotere broer? Revo is toch iets langer, de emaxx is wel weer zwaarder.
T is meer een onderschatte wagen, maar geen grotere broer.
En als je deze 2e hands wil vinden moet je goed zoeken, is niet echt veel verkocht.

Heb ook ooit een rustler gehad, maar offroad bashen zit er niet echt in, de Revo is daar veel meer geschikt voor.
 
EMBE de grotere broer? Revo is toch iets langer, de emaxx is wel weer zwaarder.
T is meer een onderschatte wagen, maar geen grotere broer.
En als je deze 2e hands wil vinden moet je goed zoeken, is niet echt veel verkocht.

Heb ook ooit een rustler gehad, maar offroad bashen zit er niet echt in, de Revo is daar veel meer geschikt voor.


grotere broer in de zin van leeftijd ..:confused:, en niet veel verkocht, ik denk dat de legio hot-up's en spare's iets hoger liggen dan de ERBE, (nog wel)
;)
 
EMBE niet, Emaxx wel, die bestaat idd al even ja.
Maar die is al heel anders als de huidige EMBE.;)

TS moet gewoon zelf even kijken wat hij wil, we kunnen het wel voorkauwen, maar iedereen heeft toch altijd andere meningen.
Heb zelf de Emaxx/EMBE nooit gehad omdat ik altijd het idee heb dat hij sneller kantelt dan de Revo.
 
EMBE niet, Emaxx wel, die bestaat idd al even ja.
Maar die is al heel anders als de huidige EMBE.;)

TS moet gewoon zelf even kijken wat hij wil, we kunnen het wel voorkauwen, maar iedereen heeft toch altijd andere meningen.

hehe geldt ook weer voor de e-revo en erbe :confused:,maargoed, idd TS moet zelf maar kijken en smaken zijn gelukkig niet allemaal hetzelfde.Het "kantel gehalte" is hoger van de EMBE tov ERBE, maar dat maakt het ook weer een uitdaging.

suc6:cool:
 
Laatst bewerkt:
Oke, dus eigenlijk is dan weliswaar de e-revo brushless duurder in 1e aanschaf maar de motor gaat langer mee (mits je er een beetje normaal mee omgaat) en hij gaat sneller. Met 2 lipo's er in zal die vast harder dan 55 lopen :-)
Dan hoop ik dat die gast de nieuwe motor vandaag of morgen binnenkrijgt (ja komt nieuwe motor en ontvanger in) dan kan ik gaan kijken of hij die 500 euro waard is. Hij zou hem ook meteen ovor me afstellen op de pc dus gaat goed komen denk ik
 
850 is mij te veel sorry, misschien zonder de zender en met de standaard zender of heb je die niet meer.
als ik nog extra's moet kopen is 500 de max zodat ik nog wat over heb daarvoor. 600 to the max maar dan heb ik niets meer over voor extra dingen
 
Zender heb ik niet meer rijd met dx3r.
Ik heb er wel hopups op zitten denk aan de aandrijfassen en dergelijke.
Zonder lipos is hij een stuk goedkoper.
En ik woon in de buurt dus je kan altijd vrijblijvend komen kijken hoe dit beest rijd.
100 filmpjes gezien op 6s.
Tog schrok ik wezeloos toen ik ging rijden dat moet je gewoon meemaken.
Laten we verder gaan via pb om het topic niet te vervuilen.
 
dit is de goedkoopste e-revo brushless die je kan vinden denk ik:
TRAXXAS E-Revo Brushless Truck RTR - TQ2.4GHz #5608 - eBay Traxxas, Monster Trucks, Autos, RC-Modellbau, Modellbau. (Eindtijd 16-mrt-11 08:42:29 CET)

ik zelf ben eerst voor een brushed gegaan en later naar een brushless.
als je het geld hebt kan je beter gelijk brushless gaan.

mocht je het geld niet hebben dan kan je ook gewoon een brushed kopen en later alsnog uit de US een mamba setje halen voor 250 incl verzenden en import kosten.
 
vergeet niet dat je ook nog lipos en een lader moet kopen, dan zit je al snel op 700 euro.

ik heb mijn brushed toen voor 350 gekocht incl verzenden in de uk toen de pond heel netjes stond EN hij in de aanbieding was :P
 
En wat hopups aandrijfassen wheeliebar enz.Bij mij kan je altijd langs komen om te kijken en te praten over de prijs.
Lader heb ik er ook evt bij.
 
Back
Top