Eerste F3k vleugel, Tantalus 8c,

Op het todo lijstje staat nog peg in de vleugel maken en apparatuur inbouwen

...... Stiekum ben ik best wel een beetje trots op het resultaat!!!

full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
aantal graden v-stelling

Beste Niels,

Als ik de foto's bekijk dan lijkt het alsof je weinig v-stelling hebt. De meeste DLG's vliegen met zes graden v-stelling. Loet vliegt inmiddels met pi graden v-stelling lijkt ook goed te gaan. Ik zelf vlieg met ruim zes graden v-stelling.

Met vriendelijke groet,

Hans Knippels

Hoi Hans,

Ja klopt, na een beetje overleg en wat twijfelen ben ik voor 4,5 graad per kant gegaan. Tussen pi-graden en de 6 in. Schijnt beter te steken maar lastiger te draaien.

Ik woon dicht bij de kust waar de lucht nog vaak onvoldoende is opgewarmd om te stijgen, dus ik denk dat ik meer aan steken heb dan aan cirkelen ;-)
Ik wist niet wat ik mee maakte op de terlet meeting ;-) nog nooit zo veel stijgen mee gemaakt!!

Bedankt voor de aanmoedigingen en complimenten allemaal

zeer knap gedaan het begint zowaar weer te kriebelen om het zelf ook eens te proberen.
Hoi Hans,

Ik woon dicht bij de kust waar de lucht nog vaak onvoldoende is opgewarmd om te stijgen, dus ik denk dat ik meer aan steken heb dan aan cirkelen ;-)
Ik wist niet wat ik mee maakte op de terlet meeting ;-) nog nooit zo veel stijgen mee gemaakt!!

Bedankt voor de aanmoedigingen en complimenten allemaal

Vergeet ook niet dat er op Terlet vermoedelijk heel wat lift indicatoren in de lucht waren. Dat helpt ook.

Mooi Patrick!!

En ook jij heb voor de gelukskleur gekozen!

Rood vliegt beter!!

Ik denk dat Franck Planck zelfs jaloers wordt op je thermiek bank!

Mijn eerste Tantalus vleugel nadert ook zijn voltooing! 66 en 68 gr, helaas verkeerd om! Hopelijk voor Malden klaar!
full

Laatst bewerkt door een moderator:
sigh, okok, ik ben jaloers....en al helemaal omdat ik van de trap gesodemieterd ben....schoudergewricht stuk....voorlopig geen gezwiep hier. :hammer:

vanavond maar weer in mijn thermische bank liggen :D

Back