Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Justin,

De B6 lader is een leuke lader voor weinig geld, maar hou er wel rekening mee dat deze op 12 volt werkt. Of op een auto accu of gelijk de orginele 220 adapter mee bestellen.
Weet je dat er ook een Imax B6 AC is??
daar zit een 220V voeding ingebouwd. maar die is ook nog in de auto aan te sluiten.
Benno
 
ik gebruik de T2M swallow (129 euro), waar ik erg tevreden over ben.

hij laad:
- Li-Ion/LiPo : 1~6 cells
- LiFePO4 : 1~6 cells
- NiCd/NiMH : 1~14 cells
- Lead-Acid : 1~6 cells

charge tot 6A
discharge tot 1A

en te gebruiken op 220 of 12 V

verder nog functies als een laad-ontlaad cyclus om je batterijen in optimale conditie te houden en een balancer voor Lipo's ed

hier verder te zien met plaatjes enzo: http://www.t2m.tm.fr/cadre_libre.php?PAGEID=490

corné
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja maar dat wordt dan eigenlijk wel een appart draadje..
We stijgen eindelijk weer wat in het forum als we nu nog verder off topic raken zitten we zo weer onderaan..

Benno

Hey Benno en anderen :)

Het heeft niet veel met aanzien te maken.
Daar hebben we een hekel aan, iedereen is wat mij betreft gelijk ongeacht welke RC helikopter je vliegt, op welk niveau er gevlogen wordt, etc etc.
Het gaat er om dat je de informatie die je deelt vindbaar en overzichtelijk maakt voor andere gebruikers van dit forum.
We zullen snel een zo duidelijk mogelijke uitleg posten in de forums.

Dit draadje is bijna niet te modereren, we zouden het in honderden stukjes moeten hakken om de verschillende onderwerpen te splitsen ;)
Echt niet verkeerd bedoeld, maar jullie zonderen jezelf af en creeren op deze manier zelf een soort subforumpje / slowchat draadje.
Vandaar dat het hier ook staat....

Je kan bestaande info over laders vinden, en info delen in:
Accu & laad techniek - Modelbouwforum.nl
Elk forum heeft richtlijnen en regels, het is aan de gebruikers wat ze ermee doen.

M.vr.gr.
Eric
 
Daar krijg ik dus nog steeds de jeuk van in mijn ballen.
Niemand zondert zich hier af en er is ook geen clubje gevormd.

Vele mensen hebben de weg naar dit draadje gevonden en of in het draadje of als reply de antwoorden gevonden die ze zochten. Bij te specifieke vragen werden mensen zelfs doorgestuurd naar de juiste subfora of er werdt via PB zaken gedaan.
Dat sommige mensen er een probleem mee hebben dat tientallen mensen in een soort van slowchat hun ervaringen delen zegt meer over hen dan over de personen die zoveel lol beleven aan hun King 2.

maar goed, de ongelooflijke terugval in het aantal postings in het heliforum spreekt boekdelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nogmaals,
Ik bedoel het niet verkeerd, ook al krijgt Francis er jeuk van op sommige plaatsen...;)
Ze kunnen het dan prima in dit draadje vinden, ....als ze wensen in dit draadje te zoeken.
Plaats je losse interessante topics met een duidelijke titel, dan bereik je iedereen op het heliforum en leer je van alle meningen.

Je analyses zie ik anders...
Maar jij hoeft het ook niet te modereren Francis, dan zou je vast een andere mening delen.

Graag weer on topic.
E-sky HB King II

Mvrgr
Eric
 
Daar krijg ik dus nog steeds de jeuk van in mijn ballen.
Niemand zondert zich hier af en er is ook geen clubje gevormd.

Vele mensen hebben de weg naar dit draadje gevonden en of in het draadje of als reply de antwoorden gevonden die ze zochten. Bij te specifieke vragen werden mensen zelfs doorgestuurd naar de juiste subfora of er werdt via PB zaken gedaan.
Dat sommige mensen er een probleem mee hebben dat tientallen mensen in een soort van slowchat hun ervaringen delen zegt meer over hen dan over de personen die zoveel lol beleven aan hun King 2.

maar goed, de ongelooflijke terugval in het aantal postings in het heliforum spreekt boekdelen.


Ik bemoei me niet snel met discussies mrrrrrr....

ben ik het mee eens..........

ben "slechts" een newbee ..ook op dit forum,
hier delen mensen hun ervaringen met de HBK II wordt er specifiek iets gevraagd dan wordt je doorverwezen naar en sub forum.
werkt toch perfect dan.......
ik vind dit een geweldig lijntje en er worden ervaringen uitgewisseld door een grote groep HBK vliegers... in 1 woord geweldig ,vanuit dit lijntje zwermen mensen uit naar andere lijntjes.
ik kwam door dit lijntje in aanraking met dit forum(via google!) , heb me aangemeld en echt geloof me kzerm heel veel lijntjes af.
:confused:
dit is toch het lijntje "ervaringen en foto's van HBK II gebruikers"?
mrrr goed ik zal het wel niet snappen....
kblijf dit lijntje geweldig vinden en heb veel respect voor al die medelijners waarvan ik zoveel goede tips heb gekregen en links naar andere lijntjes voor mijn (vele) vragen.

btw. Waarom moet je dit draadje splitsen dan? Als ik iets wil weten over blades of laders of brushless e.d dan zoek (ik)je sowieso het beterffende lijntje toch?
als je alle ervaringen en kennis van (ervaren)HBKII vliegers wilt opsplitsen in nieuwe lijntjes heb je volgens mij niet genoeg typelint

I greet you all:D


(francis...gewoon ff krabben:celebrate:)
 
Laatst bewerkt:
Vind het ook een mooi draadje :)
Is ook helemaal niets mis mee m.i., maar er was al wat discussie geweest links en rechts.
vind de opmerking zoals hij er nu staat ook 100% correct ;).

M.vr.gr.
Eric
 
Laatst bewerkt:
Vind het ook een mooi draadje :)
Is ook helemaal niets mis mee m.i., maar er was al wat discussie geweest links en rechts.
vind de opmerking zoals hij er nu staat ook 100% correct ;).

M.vr.gr.
Eric

Eric,

Dit draadje is geplaatst onder pilot's mess omdat het inderdaad een slow talk draadje geworden is dat over het algemeen de HBK2 betreft. Juist hierdoor is het niet aanwezig onder Algemeen of Elekro specifiek. Derhalve vrij van moderator drang wat mij betreft tenzij het natuurlijk aanstootgevende inhoud zou bevatten. De term off topic is dus in wezen niet van topassing zolang het niet meer 'piloten onder elkaar' betreft.

Mvg, Egbert
 
Weet ik Egbert, zou raar zijn als ik dit niet wist ;)
Maar zou graag wat meer topics in heli algemeen zien, niet omdat er niet genoeg gepost wordt...maar omdat de HBKingII daar gewoon bij hoort.
Eigenlijk heel positief bedoeld...
Ik zal me verder niet onnodig mengen in de slowchat (als moderator).

Grt.
Eric
 
Eric, ik had even het idee dat je een soort van modereerde. Ik snap dat er behoefte is aan een zuiver 'tips en trucs' draadje per model. Wellicht moet er dan een 'voeg toe aan tips en trucs' knop komen om terzake doende vindingen apart te kunnen zetten. Tot die tijd toch maar dagelijks dit draadje volgen. Nu weer vlug 'on topic' :rolling:
 
Francis,

Ik ben het helemaal met je eens! Sinds de laatste "veranderingen" op het Forum is het aantal posts flink afgenomen.Dit zal toch een oorzaak hebben. Ikzelf ben ook minder enthousiast door het " geneuzel" van de moderators over dit draadje. Je bent bijna bang om je bevindingen hier te plaatsen omdat er weer commentaar gegeven wordt aangezien je dan " off topic" bent. Een beetje flauw vind ik het allemaal. Het gaat toch om het delen van je ervaringen van de King hier en dan is het een breed begrip.
Jammer dat vind ik het. In andere draadjes wordt je meteen afgekat wanneer je een vraag steld die iets off topic is. Is dit dan de bedoeling?
Nogmaals, Jammer.

gr,
Frans
 
Hey pas op hé, niet schrikken => dit is on-topic berichtje van mij :P

Vandaag met de DX6i voor het eerst gestunteld.
Fijn apparaatje maar op hoeveel procent hebben jullie de motor draaien?
Op 60 % gas zoemt de Honey-bee als een Killer-bee; erg zenuwachtig.
Heb trouwens een 3900Kv BL van E-sky er op i.c.m. een 10 Pinion.
 
Ik vlieg op 40 tot 50%. Ik gebruik en 4200kv motor (niet van E-sky). Dit in combinatie met een 10T tandwiel. Hierbij maakt de rotor al een aardig toerental. Ik heb de dual-rate ook aardig laag gezet (60%) anders is het een vreselijk zenuwachtig beestje.
Gisteren heb ik geprobeerd met 100% uitslag te vliegen. Dat is zelfds stunten als je normaal stuurt.
 
Tja, grappig is dat. Kopen we allemaal hoge toeren motoren, (ik heb ook de 3900 van esky) en dan knijpen we ze af....
Ik heb de mijne op 70% staan met een 9T pinion. Ik heb ook een 3800 motor liggen maar ik weet niet of deze nog goed is (uitgebrande ESC gehad). Uiteindelijk lijkt mij de 3800 met 10t de beste oplossing omdat die veel sterker is; dan zal je rond 50% zitten denk ik. Het is natuurlijk allemaal afhankelijk van de pitch curve die je gebruikt.
 
Op mijn heli (2e handsje) zat een 4000Kv met 13t.
Beetje spannend wanneer je geen ervaring hebt...
Pitch curve heb ik linear van 0 tot 100 staan.

Ik heb de dual-rate ook aardig laag gezet (60%)

Ja tuurlijk, dual rate :S geen idee -> druk aan het googlen haha
 
Op mijn heli (2e handsje) zat een 4000Kv met 13t.
Beetje spannend wanneer je geen ervaring hebt...
Pitch curve heb ik linear van 0 tot 100 staan.



Ja tuurlijk, dual rate :S geen idee -> druk aan het googlen haha

Dat is een aardige vertanding. Dan zit je met 60% throttle op circa 2500 toeren. Ik zit wel een stukje lager.

Verder (lang leve google) D/R increases or decreases the amount of servo travel. Use it if you need more or less travel for specific conditions.
Expo increases or decreases the sensitivity or response curve of the servos from neutral stick. Use this if you want to make your movements "softer" with respect to stick movement. ;-)
 
Op mijn heli (2e handsje) zat een 4000Kv met 13t.
Beetje spannend wanneer je geen ervaring hebt...
Pitch curve heb ik linear van 0 tot 100 staan.



Ja tuurlijk, dual rate :S geen idee -> druk aan het googlen haha

Ja dit wordt nu eigenlijk behoorlijk ontopic..
Op mijn king een 3900BL en 10 tanden pinion geplaatst en vlieg daar al tijden mee..
de throttle curve.. 0-60-65-70-100..
Dus redelijk vlak in het midden gebied echter. wel iets oplopend om het ïnkakken van de motor te compenseren
als je iets meer pitch geeft en als ik snel een redding moet doen heb ik nog steeds 100 motor vermogen ter beschikking... Als ik in de zaal vlieg breng ik het vlakke stuk 10 tot 15 % om laag want dan kun je veel makelijker rustige rondjes vliegen echter als het buiten wat winderig is dan gaat die curve ruist 10 tot 15 10% omhoog.. dus met windkracht 3 a 4 vlieg ik met 0-70-75-80-100..

De pitch is wel lineair maar laat ik beginnen op +20% en dan wordt het dus 20-40-60-80-100. Dit doe ik om de negative pitch niet op -8 maar op -4 te zetten en verder is de midd stick niet 0 pitch maar +2 pitch en dat betekend bijna hooveren.. De heli wordt dan ook weer rustiger..

D/R heb ik mee gevlogen maar dan lijkt het als of ik op de sim aan het vliegen ben..
Je stuurt naar links of rechts en even later doet de heli pas wat mee..
Waar ik het wel op gebruik is de staart.. Die wordt een stuk rustiger, zeker als je geen HH gyro hebt is dat beter maar ook met HH gyro wordt de staart beter bestuurbaar..

Benno
 
Back
Top