Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Om nog even terug te komen op de 10T van xtreme...
De originele heeft 9 tanden, de xtreme 10.
Nu ben ik geen dokteranders in de hogere wiskunde maar gaat de staart nu niet dalen in RPM`s?
Voor mij geen probleem (zit nog in de pampers qua vliegen) maar het schijnt dat de staart in originele toestand al "lui" is. Als dit zo is, waarom is het dan een upgrade?

Hij werkt het best met de 43T pully upgrade. Dze upgrade zorgde voor een betere tail controle. Volgens Xtreme zorgt deze 10T ervoor dat hij beter mesht met de belt. net zoals een 10T pinion beter mesht met de maingear dan de 9T pinion. Je zult dus minder snel last hebben van het slippen van de belt.

Klopt, het toerental zal dan gaan dalen al is het niet zo veel denk ik.
Om nou hoofdpijn van het denken te voorkomen zet ik hem er gewoon op en kijk wat het resultaat is. Helaas is ie nog niet binnen.

Vandaag wederom 5 lipo's leeggedraaid echter in de benauwde ruimte achter het huis. Iets kleiner dan de ruimte in steenwijk zeg maar. Dit omdat de wind toch best wel listig was. Neem ik een abrupte bocht naar links duwt de wind vervolgens de king richting de muur. Daar kon nog geen k.thaar tussen anders had ie vol de muur ingegaan. daarna maar effe peukie gedaan hoor:roll::roll:

vanmiddag de 2e ontvanger voor de DX7 in de 2e king gebouwd. Morgen de kop afstellen en dan eens kijken hoe die vliegt. Deze is bijna standaard dus zou ik goed het verschil moeten kunnen merken met de " dure" king. Als er verschil is tenminste.

gr,
Frans

what goes up must come down....

Wat een heerlijke dag vandaag, alleen helaas niet qua vliegen. Was lekker bezig, eerst rustig wat rondjes maken. Toen een looping maar die ging al minder. Daarna op z'n kop maar ik kon hem er niet meer uit krijgen en hij met een behoorlijke vaart naar beneden. Snapte er niks, waarom kwam hij niet meer omhoog. Main as krom, staartbuis stuk en nog wat kleine dingen.

Snel naar huis gereden om te repareren en toen ik voor het stoplicht stond zag ik het licht rood, groen..... Je moet natuurlijk wel je idle-up gebruiken als je op z'n kop wil. Shit wat een afgang was dat.:nooo:

Uurtje repareren en weer terug. Nu was ik aan het vliegen en ja hoor, hij kwam weer naar beneden. Wederom niet op de manier zoals ik het graag zie.
blade.jpg

Was blij dat ik er een stukje vanaf stond. Ik kreeg meteen een dejavu. Nu al de tweede keer dat er een blade het heeft begeven. Had er even geen zin meer in en ben lekker gaan genieten van het zonnetje. Vanavond alles weer gereparaard en netjes uitgelijnd.

Morgen is weer een dag:D.

Groeten,

Huub

Wat een heerlijke dag vandaag, alleen helaas niet qua vliegen. Was lekker bezig, eerst rustig wat rondjes maken. Toen een looping maar die ging al minder. Daarna op z'n kop maar ik kon hem er niet meer uit krijgen en hij met een behoorlijke vaart naar beneden. Snapte er niks, waarom kwam hij niet meer omhoog. Main as krom, staartbuis stuk en nog wat kleine dingen.

Snel naar huis gereden om te repareren en toen ik voor het stoplicht stond zag ik het licht rood, groen..... Je moet natuurlijk wel je idle-up gebruiken als je op z'n kop wil. Shit wat een afgang was dat.:nooo:

Uurtje repareren en weer terug. Nu was ik aan het vliegen en ja hoor, hij kwam weer naar beneden. Wederom niet op de manier zoals ik het graag zie.
blade.jpg

Was blij dat ik er een stukje vanaf stond. Ik kreeg meteen een dejavu. Nu al de tweede keer dat er een blade het heeft begeven. Had er even geen zin meer in en ben lekker gaan genieten van het zonnetje. Vanavond alles weer gereparaard en netjes uitgelijnd.

Morgen is weer een dag:D.

Groeten,

Huub

Huub,

met hoeveel toeren vlieg je wel niet op de kop.
De bladen scheuren niet zo maar af, maar denk wel dat het iets te veel van het goede is.

Goeie vraag, vlieg met een xtreme 400x en 10t. Denk dat het blad een klap heeft gehad tijdens de eerste crash. Kon er alleen niets aan zien.

Huub,

met hoeveel toeren vlieg je wel niet op de kop.
De bladen scheuren niet zo maar af, maar denk wel dat het iets te veel van het goede is.

Goeie vraag, vlieg met een xtreme 400x en 10t. Denk dat het blad een klap heeft gehad tijdens de eerste crash. Kon er alleen niets aan zien.

Je Extreme 400X met 10 tanden is wel wat veel..

Wat is je throttle curve??
als je die 4000KV dan ook nog geheel uitstuurt dan ga je gauw over de 2500 toeren heen en daar hebben normale bladen wel wat problemen mee..
Mijn 3900 KV stuur ik maar 60 tot 70% uit voor lekker vliegen.. en 80 tot 90% als ik wat heftig moet corrigeren.

Verder ben je lekker bezig.. duurt nog wel een paar maanden voor ik je achterna kom..

Benno

Benno,

Bedankt voor je reactie, stuur die 4000KV inderdaad gehaal aan. Zal hem wat terugschroeven naar 90% en misschien een 9T erop om te voorkomen dat ik weer een paar bladen wegvlieg....

Groeten,

Huub
Je Extreme 400X met 10 tanden is wel wat veel..

Wat is je throttle curve??
als je die 4000KV dan ook nog geheel uitstuurt dan ga je gauw over de 2500 toeren heen en daar hebben normale bladen wel wat problemen mee..
Mijn 3900 KV stuur ik maar 60 tot 70% uit voor lekker vliegen.. en 80 tot 90% als ik wat heftig moet corrigeren.

Verder ben je lekker bezig.. duurt nog wel een paar maanden voor ik je achterna kom..

Benno

De 9T mesht niet lekker met je maingear. Veroorzaakt hele snelle slijtage aan je motorpinion die daarna als een kaasschaaf je maingear onderhanden neemt.
Zou het op 10T houden, maar dan de motor wat afknijpen.

Heb mijn nieuwe blades binnen. Hebben ook de carbon look. het zijn de foam blades, maar ze zijn erg stug, en de heli komt er eenvoudig mee van de grond.

Heb wel alleen binnen kunnen testen, dus geen idee hoe het buiten gaat en wat de tail gaat doen met deze blades. Hierbij nog een foto:
f_DSC00807m_0a27443.jpg

Heb mijn nieuwe blades binnen. Hebben ook de carbon look. het zijn de foam blades, maar ze zijn erg stug, en de heli komt er eenvoudig mee van de grond.

Heb wel alleen binnen kunnen testen, dus geen idee hoe het buiten gaat en wat de tail gaat doen met deze blades. Hierbij nog een foto:
f_DSC00807m_0a27443.jpg

Ik ben erg tevreden over deze bladen..
Heb mijn 3e bestelling gedaan van 5 stuks want ja ze gaan best kapot als je de heli plat gooit...
Enige aandacht is de achterkant (binnen kant) of te wel dat stukje wat tegen de feathering shaft aan loopt.
Ik snij met een stanly mes gewoon 1 a 2 mm af van de ronde top zodat de bladen niet tegen de shaft aan lopen. Om het mooi te maken gebruik ik een zwarte edding om het witte foam weer zwart te maken. Er zit trouwens een kunstof strip in de foam gegoten om de bladen mooi recht te houden.

Benno

net de featheringshaft(schrijf ik het zo goed?)vervangen en wat denk je de King is weer 100% trillingsvrij.
Alleen beginnen de servo's nu soms een beetje te "trillen" waardoor ie soms spontaan uitbreekt.
Heb het een en ander nog niet buiten kunnen uitproberen (harlingen->WIND>.
Maarrrr we zij weer op de goede weg:p
full

http://nl.youtube.com/watch?v=znInmhLlIZg

Laatst bewerkt door een moderator:
net de featheringshaft(schrijf ik het zo goed?)vervangen en wat denk je de King is weer 100% trillingsvrij.
Alleen beginnen de servo's nu soms een beetje te "trillen" waardoor ie soms spontaan uitbreekt.
full

YouTube - Honeybee King 2 , my first outdoorhover

Prachtige canopee.
Zie hem nog niet op de video maar zo wordt de king wel veel beter zicht baar.
En ja die Featheringshaft is de nummer 1 voor trillings problemen.
De rest is zichtbaar. (schade aan bladen en zo).
Heb vanavond 1 blad zeker 3 cm korter geslagen en wat denk je. de king vliegt gewoon verder...
De zaak trillde wel en was veel slechter bestuurbaar maar hij deed het nog wel.
Een aandachts puntje bij jou.
Die antennedraad moet anders.
Zeker als je een beetje gaat vliegen.
Ik heb de antenne draad strak van de ontvanger naar de staart en dan terug naar 1 zijde van de skid.
Had de antennedraad eens even van de staart weer terug naar de ontvanger gespannen en had toen meteen weer last van glitsjes..

Verder ziet het hooveren in de film er redelijk uit en ik denk dat je snel het trainings kruis moet kwijt zien te raken. Je zult zien dat hooveren in eens makelijker gaat.
Dat "tochdown" wat je doet is een normaal probleem wat vaak door een zuchtje wind wordt veroorzaakt en door jou nog niet goed wordt opgevangen. Overkomt mij ook nog wel eens.. Gaat beter als je op 1,5 meter gaat hooveren..

Benno

full

YouTube - Honeybee King 2 , my first outdoorhover

Heee die Arnold,

Gaat toch goed man:p! Nou dat kruis nog weg, dat vliegt veel gemakkelijker. Verder heb ik nog 1 advies voor je. Ik zie hele mooie auto's om je heen staan daar. Stel je eens voor dat 1 van je servo's het begeeft. Ik heb dat zelf meegemaakt. Je king is dan volledig onbestuurbaar en wordt een projectiel. Ik denk dat je buurman het vast niet fijn vind als je met een klap op zijn BMW ligt:rolling:.
Dus groter plekkie zoeken das ook veel minder eng dan.

gr,
Frans

hoi Frans en Benno,

trainingskruis is eraf en ja ging een stuk beter met hoveren,
kheb alleen het idee, en ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden dat de blades te "vlak" staan zodat ik weinig lift heb.
De hov. pit staat bij mij op maximaal dan komt ie van de grond met half "gas".
Dit zijn dingen die mij nog niet duidelijk zijn mrrjah komt tijd komt raad.

btw. na mijn geslaagde hover zonder trainingskruis werd ik wat overmoedig en maakte een niet echt geslaagde landing...........:onweer:
blades en weer dat asje ,gelukkig heb ik die nu op voorraad.
Als ik de "boel" weer klaar heb zal ik weer eens ff een neuw filmpje maken zodat jullie mijn "vorderingen" kunnen volgen

bedankt voor jullie reactie:yes:

Laatst bewerkt:
hoi Frans en Benno,

trainingskruis is eraf en ja ging een stuk beter met hoveren,
kheb alleen het idee, en ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden dat de blades te "vlak" staan zodat ik weinig lift heb.
De hov. pit staat bij mij op maximaal dan komt ie van de grond met half "gas".
Dit zijn dingen die mij nog niet duidelijk zijn mrrjah komt tijd komt raad.

btw. na mijn geslaagde hover zonder trainingskruis werd ik wat overmoedig en maakte een niet echt geslaagde landing...........:onweer:
blades en weer dat asje ,gelukkig heb ik die nu op voorraad.
Als ik de "boel" weer klaar heb zal ik weer eens ff een neuw filmpje maken zodat jullie mijn "vorderingen" kunnen volgen

bedankt voor jullie reactie:yes:

Goeie actie arnold..
Ja en landen zonder kruis moet wel wat rustiger maar dat zal je nu wel snel onder controlle krijgen.
Die draai knoppen boven op de zender moeten op 10 voor 2 staan.
Dus links op 10 uur en rechts op 2 uur.
Das een prettige begin stand maar kan wel in jou geval anders zijn door een andere motor/tandwiel combi.
Verder is het normaal dat je pas hooverend op zo'n 60% throttle..
Dus de stick ruim boven het midden..
Daar moet je ook aan gewend raken want op den duur zul je misschien inverted gaan en dan is dus hooveren op z'n kop op 40% throttle..
Dus net onder het midden. Dus op half gas mag de heli nog zelfs niet echt licht op de skid staan. Bij het instellen van het pitch verloop hoor je mid stick de pitch hoek op 0 graden dus vlakke bladen te hebben.
Nu vind ik het ook wel makelijker vliegen als je iets meer plus pitch hebt omdat je dan meer gevoel er mee krijgt maar zo hoort het niet.

Benno

Back