Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

  1. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.247
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Hey Robert,

    Ik zou eens bij MVC Snoopey aan de Bosweg in Dongen gaan kijken.
    Veel dichter bij kan het bijna niet :).
    Ben ik trouwens ook lid, en er zijn daar meerdere helipiloten die je wat tips kunnen geven.

    Grt,
    Eric
     
  2. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    hallo, ik heb een probleem met het laden van de standaard accu, hij geeft steeds aan battery "goes wrong" dus beide lampjes gaan knipperen... ik heb ook de standaard lader...... alvast bedankt.
     
  3. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    vandaag weer geprobeerd.... nu zegt hij dat er geen accu is aangesloten.... dus rood blijft branden en groen doet niks.... is m'n accu kapot?!
     
  4. Randy

    Randy

    Lid geworden:
    21 dec 2008
    Berichten:
    13
    Locatie:
    Groningen,Nederland
    ja als het rode lampje brandt betekend dat er bijna geen stroom meer op zit
    WAT MOET JE DOEN : je moet de baterij eerst ontladen dan proberen weer op te lade en dan moet je nog een keer ontladen en dan weer opladen en dan is hij hoogst waarschijnlijk weer goed het kost tijd maar (O) dan heb je er michien ook wat aan ik ben maar twaalf jaar oud maar ik weet er heel veel over heb je nog vragn meel me gerust
     
  5. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    vandaag weer geprobeert, nu geeft hij weer de wrong battery fase aan.... ik heb de accu al zo leeg mogelijk gemaakt. (zonder resultaat) iemand anders nog sugesties?
     
  6. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ik was hier al bang voor..
    met 1 accu is het lastig uitzoeken waar het probleem nu eigenlijk zit.
    Een te lege lipo zal je met een lipo lader nooit meer kunnen opladen.

    De standaard lader laad alleen met de balans stekker.
    Daar zitten 4 draden aan waartussen elke cel zit.
    Dus tussen de zwarte en de volgende draad zit 1 cel en dan tussen die volgende en weer de volgende enz..
    Meest waarschijnlijk is een van de draden los geraakt maar dat moet je bijna kunnen zien.
    Ook zou je 1 cel te ver leeg kunnen hebben gemaakt en zoals gezegd zal de lader dan niet meer werken..
    Met een universeel meter op de 20 volt stand kun je prima over die stekker meten en zo de 3 cel spanningen vinden.. Je moet dus 3x een waarde tussen de 3 en 4 volt vinden.
    Onder de 3 volt is te ver leeg. Boven de 4 volt is bijna vol..
    Totaal is dat dus 9 volt wat tussen de rode en zwarte draad zit.

    Zonder meter en/of ander accu is het dus lastig oplosen..

    Benno
     
  7. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    oke maar is er nog een mogelijkhijd hem aan de praat te krijgen??
     
  8. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ja soms wel maar dat ligt natuurlijk sterk aan de oorzaak.
    Gebroken draden kunnen worden gesoldeerd maar solderen aan een lipo is niet heel makelijk en ik raad af dit door een ongeoefende hobiist te laten doen i.v.m. sluiting en zilversoldeer..
    Cellen die te leeg zijn hebben meestal zo'n klap gehad dat zelfs als je ze weer hoog genoeg krijgt (langzaam laden op de nc stand gedurende 1 of 2 uren) je de kracht waarschijnlijk nooit meer uit de lipo zult kunnen halen..

    Maar misschien is je lader gewoon kapot en dan ligt het dus helemaal niet aan de lipo en moet je daar dus gewoon vanafblijven..

    Dus oorzaak zoelen en daarbij de oplossing kiezen..

    Benno
     
  9. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    oke dus ik moet een volt testertje kopen? waar kan ik die het beste bestellen en hoeveel gaat mij dit kosten?
     
  10. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Een kleine universeel meter kun je bij elke bouwmarkt of hobby shop kopen en hoeft niet meer dan een 10 euro te kosten.
    Je vind ze regelmatig ik de 5 euro bak. Een goede universeel meter kost je gauw 40 tot 60 euro en de duurste gaan over de 500 euro..

    Oefen wel eerst even met de meter op wat gewone batterijen..

    Benno
     
  11. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    oke bedankt.
     
  12. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    ik heb nu een volt metertje gekocht en bij het op meten op de 20v stand krijg ik dit: rood/blauw: 2,2V blauw/geel: 0,01v geel/zwart: 0,65v rood/zwart: 2,90v dus de accu is kapot ofzo? is er een manier hem nog werkend te krijgen met een andere lader mischien? en het op meten van de lader moet dat ook nog? alvast bedankt.
     
  13. eddieb

    eddieb

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    177
    Locatie:
    achterhoek
    ja dan is je accu wijlen
    lipo's die onder de 3v per cel komen kan je meestal af schrijven en met zulke lage spanning als dze helemaal als je die gaat laden heb je kans dat hij opbolt en dan heb je een probleem

    Gr. eddie
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2009
  14. joppiemaster

    joppiemaster

    Lid geworden:
    19 feb 2009
    Berichten:
    44
    Locatie:
    Eindhoven (vlokhoven)
    oke, dus dan moet ik een nieuwe accu kopen... mr. nice rade me een 1750mah accu aan, ik kan even niet linken want ik internet met een psp... maar wat moet ik doen om dit in de toekomst te voorkomen? vliegen totdat hij met full trottle stopt met hoveren? en dan niet leeg laten draaien? bedankt voor alles...
     
  15. eddieb

    eddieb

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    177
    Locatie:
    achterhoek
    je moet een lipo nooit meer leeg vliegen als 75% van zijn vermogen dus vlieg een minuut of 7 en dan meet je de cellen die niet onder de 3,2v mogen komen of je kijkt hoeveel ma je er inlaad met opladen heb je nog over dan kan je langer vliegen en meet je weer tot je weet hoelang je vliegen kan met je accu ik vloog de king altijd met 2200ma accu's daarmee kon je 2X 7minuten vliegen en had ik ruim over in principe komn ik 2x10 minuten vliegen hiermee
    Gr. eddie
     
    Laatst bewerkt: 13 aug 2009
  16. awt74

    awt74

    Lid geworden:
    21 sep 2005
    Berichten:
    265
    Locatie:
    Hengelo
    Ik vlieg sinds kort met de King 3.
    enige verschil met de king 2 is de canopy, frame, staartmechniek, brushless motor en ESC , iets andere rotorbladen en andere fins.
    voor de rest is het bijna het zelfde qua mechaniek van de hoofd rotor.
     
  17. Mondiaan

    Mondiaan Guest

    ... ik weet het niet hoor, maar volgen mij noem je zo ongeveer een compleet nieuwe heli op. Wat hou je dan nog over dat niet is aangepast :confused:
     
  18. qashqai78

    qashqai78 Guest

    hallo

    ik heb een alum upgrade kit aangebracht aan mijn honeybee king 2.
    t probleem is nu, telkens ik gas geef hij eerder naar beneden vliegt in olaats van naar boven! kan er mij iemand helpen AUB?
     
  19. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.946
    Locatie:
    Zutphen
    We moeten er vanuit gaan dat je niets aan de zenderinstellingen hebt gewijzigd.

    Ik heb juist de alu 'upgrade' vervangen door de originele swash en ik denk dat het komt door de afstelling van je links. De links vanaf de swash-plate hebben nu waarschijnlijk een andere lengte nodig, bij mij was er bij de ombouw ook een behoorlijk groot verschil in benodigde lengte van de links. Je zult de zaak eerst netjes neutraal moeten afstellen...
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2009
  20. awt74

    awt74

    Lid geworden:
    21 sep 2005
    Berichten:
    265
    Locatie:
    Hengelo
    denk dat dit een kwestie is van je swashplate t.o.v. de pitch van je bladen afstellen.
    dus de links wat langer maken/uitdraaien.
    zet de orginele swashplate eens terug en kijk hoe de pitch van de bladen is. en vergelijk deze met de alu upgrade stand.
     

Deel Deze Pagina