Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

  1. Egbert007

    Egbert007

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    576
    Locatie:
    Gouda
    Tja, daar kan ik over meepraten. Vorige week een GY401 gekocht omdat ik de staart niet goed kreeg met een KDS800 gyro, bleek het met de GY niet opgelost te zijn.

    Waarschijnlijk licht het aan te dun dubbelzijdig tape en/of magnetische inslag op de kabels wegens het slordig wegwerken. Inmiddels beide zaken gecorrigeerd en nu wachten op het weekend...

    Frustrerend maar ook leervol. Set-up in zoooo belangrijk ;)
     
  2. Kuk

    Kuk Guest

    Ja sorry, antwoord was meer cynisch bedoeld.
    Ik bedoel dus het kan overal aan liggen.
    heli draait alleen maar, kan je eigenlijk niksmee.
    Welke gyro? Hoe gemonteerd? afstand servo op de boom?
    belt wel juist gemonteerd? tailfins in juiste stand?
    En ga zo maar door. Het is erg lastig om te zeggen daar ligt het aan.
    Foto's en dan kunnen we ff kijken.

    :D
     
  3. Jagermaister

    Jagermaister Guest

    okee sorry voor het onduidelijke bericht, het is een standaard hbk2 met alleen een brushless motor upgrade,

    het probleem is dat je niet tegen kan sturen naar rechts, heb geprobeerd de servo volledig naar voren te schuiven maar dan komen de tail bladen in een stall. en heb je helemaal geen input meer, ik heb heel erg veel geprobeert ook het verlengen van de TB maar hij blijft spinnen,
    ik hoopte iemand te vinden met ook een hbk2 met dezelfde problemen, maar goed een ieder die tips heeft..

    sorry ik kan geen foto of film toevoegen.
    alvast bedankt
     
  4. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Tuurlijk kun je wel foto's bijvoegen als je weet hoe en je een digi foto toestel hebt.

    Duidelijk is wel dat je iets basis fout hebt zitten. en dus zonder foto's en filmpjes zullen we je niet gericht kunnen helpen.

    Benno
     
  5. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Eerst maar met de basis beginnen.
    Standaard gyro neem ik aan / Staat het schuifje op de gyro op REV of NORM ?
     
  6. Bro!

    Bro!

    Lid geworden:
    14 jul 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Odijk
    Ik had hetzelfde probleem (met de nieuwe Esky HH-giro) en toen stond de schakelaar van de giro (rev/norm) verkeerd....

    Probleem is nu om de beste waardes in te voeren (stuur hem aan met een een MX12) in het menu van de travel adjust. Wat is de beste instelling hier (rate/gear)? Ik neem aan dat het eerste getal normaal +100 voor rate staat en het tweede -100 voor gear. Heb ergens gelezen dat 70/10 een goede instelling is. Wie heeft hier ervaring mee? op de 100/100 stand bleef de heli een beetje met z'n staart heen en weer "waggelen".

    Eefjan
     
  7. Rob S.

    Rob S.

    Lid geworden:
    7 apr 2008
    Berichten:
    56
  8. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    Hier maar eens even een update van mijn kant.

    Ik heb, sinds Frans en Francis mij heel goed op weg hebben geholpen, een paar keer in een klein zaaltje kunnen vliegen en het tail-in hooveren gaat steeds beter. In de lucht houden geen probleem maar stil houden gaat soms een paar tellen als vanzelf en het volgende moment druk geschommel om 'm ongeveer op de plek te houden. Ik beleef er erg veel plezier aan!

    Afgelopen weekend voor het eerst buiten voor de deur gevlogen en dat was eigenlijk veel meer ontspannen dan binnen ondanks het beetje wind waardoor het nog lastiger is stil te hangen. Het gevoel is niet anders dan met de plankjes, indoor (zeker binnen 6x6 meter) legt een extra druk op je.

    Inmiddels totaal zo'n uurtje of 3 in de lucht gehangen en gelukkig nog steeds geen schade. De King is nog identiek zoals hij is afgesteld door Frans en Francis, ik heb zelf de staartservo eens een beetje moeten bijstellen en kreeg de King weer net zo rustig op de staart. Heb nog dual-rate geprogrammeerd op cyclic en tail waardoor het gedrag nog rustiger werd.

    Bij een volgende heli-meeting in Zutphen zou ik er graag bij zijn!
     
  9. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    We vliegen regelmatig in Zutphen.
    Houd anders het andere forum ook in de gaten.
    Ik ga daar wat vaker neerzetten wanneer ik vlieg in Zutphen.
    Mogelijk dat er meer mensen genegen zijn een uurtje of 2 te gaan vliegen.
    Leuke locatie vlak bij je huis, dus daar kan het niet aan liggen.
     
  10. Marien

    Marien Guest

    Was net aan het vliegen en plotseling verloor de motor al zijn kracht ,dus ik heli stopgezet . Toen ik hem oppakte rook ik een vreemd luchtje , dus ik de kap eraf halen en kijken . Stond mijn hele lipo bol ??? en stinken dat ding . Dat word dus een nieuwe Moet ik gewoon dezelfde LiPo batterij 11.1V 1000mAh [EK1-0180] - € 21,95 (LiPo batterijen) : Op Voorraad!weer bestelen of een andere

    Alvast bedankt (en wat moet ik met deze kapotte lipo doen ??)

    GR Marien
     
  11. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Vlieg je nog met de orginele accu??

    Ik vlieg met de king al een jaar met 2200mah 15C lipo's. Als je die in hongkong besteld heb je ze voor minder dan 15 euro per stuk en je wilt er eigenlijk wel 3 hebben. Als je de orginele accu lader gebruikt wil je daar eigenlijk ook wel een andere voor hebben.. Een met een schermpje..

    Suc6
    Benno
     
  12. Marien

    Marien Guest

    Ik zat net te denken , toen ik de lipo van de lader afhaalde stond hij ook al een
    beetje bol toen nog niet over nagedacht ( het is een orginele accu en de heli is zelf helemaal orgineel dus geen andere motor en dergelijke ) Zou het dus ook aan de lader kunnen liggen . Heb je een site voor die lipo ,s of gewoon op Ebay

    Gr Marien
     
  13. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Ja mijn orginele accu ging ook maar 4 ladingen mee.
    Ik denk achteraf dat dit veroorzaakt is door te ver ontladen want dat is zo ongeveer de enige oorzaak en meest dodelijke actie voor alle lipo's..

    De orginele E-sky lader is niet echt slecht maar wel vreselijk simpel en traag.
    Ik raad je echt aan een computer lader en een paar 2200mah accu's aan te schaffen.
    Als je er tijd voor hebt dan raad ik je deze aan.
    Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 15C $17.95
    Maar ze hebben er nog wel meer.
    Als je van plan bent de king snel in te ruilen voor een 450size heli dan niet voor 15C maar 20 of 25C gaan..
    De 15C zijn iets goedkoper maar hebben bijna niet de power voor een 450 size heli.
    Een aardige lipo bewaker en meter hebben ze ook daar.
    Hobbycity Online R/C Hobby Store : Maxpro Battery Monitor 3S $4.95

    Hobbycity Online R/C Hobby Store : Battery Monitor 2-6S $4.95

    En natuurlijk voldoende laders..

    Genoeg reclame gemaakt..
    In nederland is ook voldoende te koop en dan kun je dit weekend weer vliegen..

    Suc6

    Benno
     
  14. Marien

    Marien Guest

    dan zou ik dus ook de stekkertjes moeten vervangen ?? is dat een simple sluiting ( gewoon platknijpen ) of moet ze dan solderen

    Gr Marien
     
  15. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.948
    Locatie:
    Zutphen
    @Marien: Stekkers altijd solderen en isoleren met krimpkous! De 2200 mAh Zippy lipo's (alle) komen met een Deans plug, ik knip deze eraf en vervang ze door 4 mm goudstekkers, lekker universeel. Ik kan ruimschoots een kwartier hooveren met 1 accu.

    @Francis: ik hou je in de gaten...


    Ik vlieg nu trouwens nog steeds met trainingskruis, heb niet de indruk dat het de zaak instabieler maakt maar ik heb dan ook geen vergelijk. Wat is jullie gedachte hierover, wanneer zou het trainingskruis eraf kunnen?
     
  16. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    IDD stekers altijd solderen (er loopt 15 ampere door die draden en iedere krimp verbinding geeft daardoor altijd problemen)
    de voorgestelde 4mm stekkers is een goede aanrader. De dean (of T) stekkers zijn ook goed alleen kost het je altijd je nagels om ze los te maken. Maar die dingen zijn gratis.
    Je kunt verloop kabels krijgen maar als je oude accu verloren is dan gewoon een mannetje aan je Heli ESC solderen (trouwens vlieg je nog met de orginele ESC) de meeste ESC's worden ook al uitgeleverd met dean connectoren of gewoon niets en dan moet je zo wie zo nog solderen.

    Ja en dat tarinings kruis..
    Dat had je na een uurtje (of 4 accu's) al moeten lozen..
    Zodra je rustig kunt opstijgen en landen moet je het kruis verwijderen..
    Je wordt dan ook voorzichtiger en kunt slechter op gras landen en opstijgen maar de heli wordt er 200% beter en rustiger van.

    Ik zie nog hele groepen vanuit het gras opstijgen en landen. Bij mij kost me dat altijd de staart bladen en belt.
    Ik heb een heli plank gemaakt (hardboard van 60x60cmx4mm)
    Helpt ook meteen met doellandingen en je hebt dan altijd je basis voor het opstijgen bij je. Maak er een H op en je hebt meteen een profesionele look.


    Benno
     
  17. <<hobbyist>>

    <<hobbyist>> Guest

    hallo, ik ben nieuw hier.

    ik ben op mijn 14e begonnen met rc zweefvliegen wat ik een jaar of 3 heb gedaan, waarvan het laatste jaar rc motorvliegen. daarna heb ik mijn rc tijd besteed aan veel rc auto's en wat rc boten.

    toen ik een maand of 3 weer eens een nieuw model buggy ging aanschaffen werd mijn aandacht gelijk naar de honey bee king 2 getrokken. heb toen toch de auto maar gekocht maar die heli bleef knagen.

    na weer een maandje rijden was ik het zat. ik heb nu bijna mijn hele rc auto en boot collectie verkocht en ga nu 100% voor rc heli vliegen :D en was van plan mij zo'n honey bee king 2 aan te schaffen als trainings toestel en na verloop van tijd een over te stappen naar een nieuw groter en beter model. is dit een goed idee??

    na heel wat avondjes inlees werk en me steeds meer te beseffen wat voor complex apparraat het eigenlijk is, en heel wat uurtjes op de simulator (wat me overigens goed af ging vanaf dag 1) kwam ik ineens de 252 pagina's over dit model op jullie forum tegen :confused:

    aangezien dit veels teveel is om goed door te nemen had ik een vraag

    wat moet ik nog meer kopen naast de honey bee king 2

    ik bedoel: wat gaat vaak kapot? wat slijt hard? is de 1000 mah accu voldoende voor het begin

    en waar moet ik op letten of moet ik controleren na de aanschaf?

    groet
     
  18. GravityResearch

    GravityResearch

    Lid geworden:
    6 jan 2009
    Berichten:
    76

    Wahahaaa, je King is het allemaal nog eens aan het doormaken op het moment !

    Ik heb nu 3 (?) weken terug de gepimpte HK van Frans overgenomen en ontdekte net dit draadje, erg nuttig allemaal :worship:
    /me is een hopeloze beginner, ben begonnen met BartSmit spul, PiccoZ clonen en zo, toen een Nikko (!) speelgoed ding, een Typhoon aan gort gevlogen, etc, etc,... Nu dan na veel sim-tijd ben ik aan Radd begonnen met de HK.

    De HoneyBee King 2 bevalt me erg goed tot nog toe, hoewel wat trillerig en meer last van de wind dan ik gedacht had. Kan inmiddels een aardig stukje hoveren, maar dat heeft wel een paar setjes bladen en een tailboom gekost inmiddels ;-)
    Hoveren, reparen, afstellen, hoveren, herhaal.... erg leerzaam allemaal :cool:

    Eerstvolgende upgrade in de planning is een DX6i, ik kwam er tot mijn verbazing achter dat de originele E-sky zender echt een bereik heeft van maar een paar meter, is dat normaal ?
     
  19. Phreak

    Phreak Guest

    Vandaag ook mijn HBK 2 binnen gekregen. Echt wel leuk ding is het. Ik had alleen in het begin een paar probleempjes met een servo die niet wilde reageren, na een tijdje alles door te hebben gelopen en de servo ff een handje te hebben geholpen werkte hij wel.

    Ik vind het alleen jammer dat de accu zo snel leeg is, en ik was daarom ook op zoek naar een andere accu maar ik zie heel veel verschillende accu's en ik zie door de bomen het bos niet meer helemaal.

    Ik zat namelijk eerst te kijken naar een 2200mah accu met 15C omdat dat hier werd aangeraden, maar die kan ik alleen in het buitenland bestellen, weet iemand een webshop ofzo waar ik hem kan bestellen?

    Tevens zag ik nog accu's met 25C of 20C wat is beter voor een langere vliegtijd? Ik dacht zelf een hogere mah en dat het aantal C de kracht was.
     
  20. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    Rc-Flyfun

    Zijn op bestelling leverbaar , meestal binnnen 2 a 3 dagen.

    Deze zij prima voor de king V2.

    2250 mAH 20 C is helemaal niet nodig.
    Het gewicht gaat je namelijk tegen zitten.

    Max 1700 mAh 20 C is perfect voor de king.
     

Deel Deze Pagina