Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Nou, de slijtage aan de belt door slecht gepositioneerde rollen treed ook bij mij op. Heb mijn king nu ongeveer 2 weken en heb slechts de standaard accu. Ik denk dat ik nu zo'n keer of 12 aan het donderen ben geweest en nu ziet mijn belt er zo uit !!

January137Large.jpg

January139Large.jpg

Heb ondertussen contact gehad met de winkel en zij meldden mij dat het probleem op te lossen is door een ringetje te plaatsen tussen het frame en de rol. Dat gaan we deze week dus maar eens proberen. Anders wordt het wel heeeeeel vaak belt verwisselen ! :schrik:

Niet erg fraai... ik heb er 3 * RVS M3 ringen tussen elk rolletje... (kan haast nog een 4e bij maar dan kan het schroefje wel eens te kort worden!)
Zie topic:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/showpost.php?p=771799&postcount=501

Klein stukje terug in deze boom staat nog een oplossing...

Sterkte,

Frans

Ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen Frans.
Ik ga van de week terug naar Doetinchem en dan zal Remco me uit de brand helpen heeft hij beloofd.
En tot nu toe ben ik nog nooit teleurgesteld :D

alles werkt, dank je..

1 ding nog als ik gasstick omhoog doet reageert die niet up.. uuhmmmm
:(

De enige aanpassing is dat ik een 10T gebruik van Align en deze iets heb af gedraaid omdat ze anders niet in het vliegframe past..

Frans.

PS.
Sorry voor de late reactie zat alle postings nog eens te lezen... en kwam deze tegen waar ik nog geen antwoord op had gegeven.

Geen probleem haha, ik vind dat je altijd nogal snel reageert en dat vind ik erg prettig!
Dus als het een keer wat later is vind ik dat echt niet erg, ik zit namelijk ook niet constant op de computer.

Morge lekker een vrije dag, dus morge ga ik even proberen het motortje te plaatsen.
Daarna eens proberen mijn mx-12 ook te gaan gebruiken, allereerst zal ik denk ik een ander kristal nodig hebben voor in de ontvanger. Maar dat is voor morge!

Groeten Lars

Ik heb er het volste vertrouwen in dat het goed gaat komen Frans.
Ik ga van de week terug naar Doetinchem en dan zal Remco me uit de brand helpen heeft hij beloofd.
En tot nu toe ben ik nog nooit teleurgesteld :D

Gaat helemaal goedkomen... Remco kennende... hij zal ook wel ringetjes oplossing aandragen.
Leuk dat je in Zutphen woont... ik woon in Warnsveld... en vlieg elkedag op mijn werk in de gymzaal.

Succes met de riem perikelen.. komt allemaal goed. :lol:

Frans

Hoi Frans,

Waar werk je dan ?
Ik wil ook wel een gymzaal waar ik elke dag kan oefenen, maar op mijn werk zit ik alleen maar op een lab :puppydogeyes:

hoi frans daar is die..

ja sorry wil graag dezelfde instellingen overnemen die jij hebt.
Ik heb namelijk ook mijn ontvangerkristal van de graupner in de esky ontvanger gestopt.
We hebben kontakt. dus dat werkt.
Ik moet alleen de servo's verwisselen. Waar gaan alle stekkertjes in de ontvanger? Vooral die van de HHgyro(hhgyro esky)? Zijn 2 stekkertjes waarvan 1 met 1 draad.En dan de instelling op de zender.
dat lijstje van net werkt wel ik kan alles overnemen, maar mis nog een aantal punten.
Even op een rijtje:

model : heli
swashtype : 120gr
(Switch sel): ?????
(trainer): ?????
(stick mode): Mode 2?is gas links.
Thro normal???
(modulation): PPM

dat was het voor nu hahahaha
Ik wil dit ook wel kopieren naar het forum dan heeft de rest er ook wat aan beter ook ja
Hoop dat je me kan helpen.

bedankt nog

kuk

hoi frans daar is die..

ja sorry wil graag dezelfde instellingen overnemen die jij hebt.
Ik heb namelijk ook mijn ontvangerkristal van de graupner in de esky ontvanger gestopt.
We hebben kontakt. dus dat werkt.
Ik moet alleen de servo's verwisselen. Waar gaan alle stekkertjes in de ontvanger? Vooral die van de HHgyro(hhgyro esky)? Zijn 2 stekkertjes waarvan 1 met 1 draad.En dan de instelling op de zender.
dat lijstje van net werkt wel ik kan alles overnemen, maar mis nog een aantal punten.
Even op een rijtje:

model : heli
swashtype : 120gr
(Switch sel): ?????
(trainer): ?????
(stick mode): Mode 2?is gas links.
Thro normal???
(modulation): PPM

dat was het voor nu hahahaha
Ik wil dit ook wel kopieren naar het forum dan heeft de rest er ook wat aan beter ook ja
Hoop dat je me kan helpen.

bedankt nog

kuk

Ik vlieg gas links drukkend.
Swash 120 graden
Switch kun je overnemen van mijn instelling.
Throttle normaal
PPM

Mooi dat het RX kristal werkt in de E sky ontvanger...
Voordat je de hele boel los trekt eerst noteren waar ze nu op zitten!

Ik zal eens kijken of ik ergen genoteerd heb op welk CH welke servo zit..

Ga nu naar bed... groeten
Frans...
PS in de handleiding van de MX12 staat een voorbeeld hoe je een Heli moet aansluiten..!

aaahhhhhhh wordt gek hiero...

Ik krijg het niet voor elkaar!!!
Met name de swashplate roll naar links prima, roll naar rechts prima..
Nick naar voren is reversed!!! verander ik dat op de mx12. dan is de nick goed alleen zijn de links rechts movements weer omgedraaid aahhhhhhhhhh

hahahah jesus mins...

Hoogst waarschijnlijk ligt aand de swashplate instelling,
er zijn 2 mogelijkheden, ten eerste: Aile (+60%); Elev (-60) en Pitch (-60), of
Aile (-60); Elev (-60) en Pitch (+60)

Gasten helemaal top HET WERKT!!!!

ja ja we zijn op weg, Volgende opstakels...

De esky esc piept nu 2 maal dwz met motorrem deze moet uitgeschakelt worden. Met de oude ging dit door de throttlestick en trim helemaal naar boven te doen wachten op de piepjes en dan weer naar beneden en dan was die om naar een modus zonder rem. Hoe doe ik dat met de mx12 heb hetzelfde geprobeert maar dat lukt niet en..

Weet iemand hoe ik de HHlock mode in en uit kan schakelen en waar de stekker gaat met de ene draad??

Jullie zijn top man kan weer lachen.

hoop dat meerdere mensen er wat aan hebben aan mijn vragen.

:worship:

Nu wil ik zo mijn 3800KV motor en 25A ESC gaan installeren op mijn king, maar dacht van te voren van ik laad wel nog even mijn nieuwe accu op. Want dan kan ik kijken of alles werkt.
Ik heb een 11.1V 1800mAh LI-Po accu gekocht, om alles te gaan voorzien van wat meer power, maar nu ik deze wil opladen met mijn standaard opladertje van E-sky geeft de balance charger het volgende aan: Battery goes wrong, het rode en het groene lampje knipperen beide.
Doe ik iets fout, of is het normaal dat de standaard lader deze niet kan opladen?
Ik snap het niet, kunnen jullie me helpen..

Misschien té ver ontladen? Kijk eens met een voltmeter of je niet onder het minimale voltage voor de lader zit. Als dat het geval is moet je zsm je batterij op 0.1A aan een goede balance charger leggen om verdere schade te voorkomen.

Hij is nieuw, en ik heb wil hem voor de 1e keer opladen. Lijkt me niet dat ze hem zo leveren toch?

sorry maar hoe kom ik daarin? linkerknop indrukke??

als ik down en selct indruk daarna zender aan kom ik in de setup. kan ik model kiezen etc. heli of plane. enz...
Als ik up doe en select daarna zender aan kom ik in:
INFO TRA ADJ
D/R EX SWASH.M
REV SW TH CUT
S.TRIM TH HOLD
TH CRV P.MIX2
PI CRV
REVO.M-MONIT
P.MIX1

Waar moet ik dat doen dan kanaal instellen???
En in mijn ontvanger R700 zit mijn linker/roll servo..

Je moet ook de endpoints waarschijnlijk even instellen voor je ESC. Als die handmatig calibreert (wat jij beschrijft) zet dan je endpoints op 120% zodat je de maximale resolutie van je zender benut en probeer te calibreren. Als dat werkt haal je het meeste uit je esc (mits je ESC natuurlijk ook maar in de buurt komt qua resolutie van je MX12 = 1024 stappen)

Ppfff ik daht dat ik er goed aan gedaan had mijn zender up te graden snap er geen bal van ahahhahaha

Maar toch bedankt..
Waar moet ik dit doen hihihih

Nou laat maar ff was net wat aan het klooien, motor losgekoppelt.
Begon ik wat gas te geven begint mijn esc te piepen wat die normaal nooit doet met de motor los. En ja hoor brandlucht. accu warm en plastic van de esc gedeeltelijk gesmolten...:-(
het wordt voor mij nu tijd om er even iemand met verstand er naar te laten kijken...
Wat nu dezelfde regelaar gewoon weer bestellen???

Nu wil ik zo mijn 3800KV motor en 25A ESC gaan installeren op mijn king, maar dacht van te voren van ik laad wel nog even mijn nieuwe accu op. Want dan kan ik kijken of alles werkt.
Ik heb een 11.1V 1800mAh LI-Po accu gekocht, om alles te gaan voorzien van wat meer power, maar nu ik deze wil opladen met mijn standaard opladertje van E-sky geeft de balance charger het volgende aan: Battery goes wrong, het rode en het groene lampje knipperen beide.
Doe ik iets fout, of is het normaal dat de standaard lader deze niet kan opladen?
Ik snap het niet, kunnen jullie me helpen..

Iemand misschien een idee over hoe ik mijn nieuwe accu moet gaan laden?

Ik hoop inderdaad niet dat dat het probleem is :) Heb je misschien al uitgezocht wat de statusmelding van je lader betekend.. Google helpt je vast op weg :D

Nee niet bepaalt. Ik krijg niet bepaald gevonden wat het precies inhoud. Natuurlijk is mijn engels niet zo slecht dat ik de vertaling ervan niet weet, dit lukt me nog wel. Maar waar het aan ligt dat zou ik graag willen weten. Bij de standaard 1000mAh LI-Po doet hij het wel gewoon, en laad die wel de accu op, dus ik snap het niet goed.

Kan je normaal een sterkere accu van hetzelfde merk wel gewoon laden met de standaard lader?
Wat voor lader gebruiken jullie hier zoal voor het laden van sterkere LI-Po's? Ik wil opzich best een snellere en betere lader aanschaffen, maar liefst niet een al te dure. Iemand tips en/of suggesties?

Nee niet bepaalt. Ik krijg niet bepaald gevonden wat het precies inhoud. Natuurlijk is mijn engels niet zo slecht dat ik de vertaling ervan niet weet, dit lukt me nog wel. Maar waar het aan ligt dat zou ik graag willen weten. Bij de standaard 1000mAh LI-Po doet hij het wel gewoon, en laad die wel de accu op, dus ik snap het niet goed.

Kan je normaal een sterkere accu van hetzelfde merk wel gewoon laden met de standaard lader?
Wat voor lader gebruiken jullie hier zoal voor het laden van sterkere LI-Po's? Ik wil opzich best een snellere en betere lader aanschaffen, maar liefst niet een al te dure. Iemand tips en/of suggesties?

Lars,
Meet de spanningen van de cellen eens op?? moeten boven de 3V zitten.. het kan zijn dat je daar onder zit...
Meten op het balancer stekertje ik begin meestal vanaf de zwarte..
Ik heb al eens een cel onder de 2.8V gevlogen... heb de accu kunnen reanimeren door deze ene cel via de balancer aan sluiting te laden tot boven de 3.2V en vervolgens weer via de Esky lader de zaak recht getrokken.
Ik moet wel bekennen dat de E-sky balancer niet al te nauwkeurig is ik mete verschillen van 5 tot 10 mV tussen de cellen. Ik gebruik nu spul van Graupner en de verschillen zijn in de orde van 2 a 3 mV.
Ook vlieg ik nu met een blokker timer (MX12 heeft geen eigen timer .. de MX16 wel) en stel deze voor mijn 1000mA accu's op 6.5 minuten voor de 1700mA accu is dat 11 minuten.
Tot op heden bevalt me dat goed.

Frans...

Back