Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Tjah als je nieuw bent dan vraag je maar raak natuurlijk dus wend ik me nog maar eens tot jullie :

Ik koppel de motor los en daarna de batterij aan.
Op dat moment reageren alle servo's even en komt de gyro terug goed... (oef, blijkbaar idd de idle up aanstaan)

Maar om dan de pitch af te stellen dacht ik moeten mijn bladen toch mooi blijven staan ? De bladen zakken bij mij links of rechtsom... Ik zal het maar zo uitleggen dat t lijkt alsof de ene kant van mijn flybar een stuk zwaarder is dan de andere kant en dus met de servo's aan zakt de flybar 1 kant uit... die neemt dus de main blades mee en zo kan ik geen pitch afstellen of meten... Is dit normaal dat met de servo's 'armed' de bladen uberhaupt nog een of andere kant opkunnen ? Er bij wijze van spreken tov de XY as van de heli los hangen ?

@ plantjes : was inderdaad al van plan om de oude main gear mooi op te kuisen, ik ben geen tanden kwijt en slechts hier en daar is de schade tot de helft ingesleten tanden, op bepaalde plaatsen zelfs zo goed als niets... bedankt voor de tip hé ...
Ga toch wel even de motorplaatsing aanpassen... Wat bedoel je net met 'vloeitjesmethode' ?
Foto's zullen voor komend weekend zijn...

Peter (ut den Belgiek)

Hallo Peter,

Ik heb dan wel geen King maar een Belt;), maar als je een keer je beginners vragen kwijt wilt dan kunnen we elkaar wel een keer treffen.
Lommel/Veldhoven is niet ver.

Groeten, Wilbert.

Nou de post is geweest en daar was de DX7. Het begon al weer goed. Ik had er een adapter bij besteld om hem op te laden. De originele hadden ze niet maar wel eentje van futuba. Helaas is het een engelse en die past hier niet in het stopcontact. Gelukkig had ik een verloop adapter maar die kan andersom in het stopcontact. Maakt niet uit want het is 220 wisselstroom. helaas kwam er rook uit de adapter en is die overleden.Snap er nix van hoe dat kan.Ik zie ook dat er 2 draden aan zo;n ding zitten. Moet ik dan voortaan transmitter en receiver opladen?
Weet iemand hoe ik aan de originele dapter van spectrum kan komen?

gr,
'Frans
Hallo Frans,

Ik heb ook geen lader voor mijn DX7. ik laad hem gewoon via mijn Imax B6 lader op 0,1A. Let wel op de polarteit. Die is bij de Spectrum net andersom dan gebruikelijk is.

Ik hoop dat dit je helpt.

Groeten, Wilbert

Hee lekkere techneut...
Goed bezig..
Ik zou de DX7 gewoon met de lipo computer lader opladen ..
Je moet eerst effe de handleiding door lezen wat voor een accu in de DX7 zit. Dan snoertje van de adapter afknippen en uitspiltsen in + en - draad.. Welke is welke??? misschien effe nameten met een universeel meter en dan op de plus en min van je mystery/imax lader. Dan de lader instellen op de acuu type in je zender (waarschijnlijk een NIMH). Aantal cellen is bij die vorm van laden niet belangrijk...

Overigens heb ik ooit begrepen dat de futuba en de Graupner wel dezelfde aansluiting gebruiken voor het laden maar dat bij futuba de Plus en Min zitten omgedraaid...
Aangezien de DX7 meer op graupner lijkt zou dat misschien wel de reden van de kapotte adapter..

Als je er helemaal niet uitkomt neem je de zaak maar mee zondag..

Benno
Ik neem hem zeker mee want ik snap geen hout van al die instellingen.:help:

gr,
Frans

Klopt Benno,

bij de DX7 is het net als bij de esky zender zo dat deze polen omgedraaid zijn. Ik laad de mijne met mijn robbe power peak fun omdat er een americaanse adapter bij zat.

Das dan lekker want er zit een Futuba charger bij geleverd!:snipersmile:
Die zou dus de polen verkeerd om hebben? En die verkopen ze als alternatief!

dx7

oke nu hoor ik hier heel veel de zender dx7 vallen
zelf ben ik op zoek naar een nieuwe zender en heb voor me zelf een beetje bepaald dat dat een field force7 van robbe goed zou wezen nu zie ik dat de spectrum DX7 door vel mensen gebruikt wordt qua prijs lijken ze me ook niet veel te verschilen maar wat is nu de beste keus????????????????

Hallo Frans,

Ik heb ook geen lader voor mijn DX7. ik laad hem gewoon via mijn Imax B6 lader op 0,1A. Let wel op de polarteit. Die is bij de Spectrum net andersom dan gebruikelijk is.

Ik hoop dat dit je helpt.

Groeten, Wilbert

Wilbert ik heb ook een B6 maar dan van de bami uhhh hystery.
Maar daar past die aansluiting volgens mij niet in. Heb je er dan een andere aansluiting aan gemaakt?

gr,
Frans

ahhhh ik kreeg net een steek in mijn kop. Ik begin je nu pas te snappen Benno. Ik dacht dat je de batterij uit de zender moest halen en dan direct op de lader aansluiten. Maar volgens mij moet ik dus het uitgaande snoer van de futuba adapter afknippen die met de mystery lader gaan verbinden(weet nog effe niet hoe) en dan de plug gewoon in de zender plaatsen. Klopt dit?

ter verduidelijking
full

moet ik nu de rood/zwarte kabels gaan verbinden?
gr,
Frans

Laatst bewerkt door een moderator:
ahhhh ik kreeg net een steek in mijn kop. Ik begin je nu pas te snappen Benno. Ik dacht dat je de batterij uit de zender moest halen en dan direct op de lader aansluiten. Maar volgens mij moet ik dus het uitgaande snoer van de futuba adapter afknippen die met de mystery lader gaan verbinden(weet nog effe niet hoe) en dan de plug gewoon in de zender plaatsen. Klopt dit?

gr,
Frans

Juist frans, Gewoon kopelen aan een van die extra snoertjes die bij je lader zat.. Anders neem ik zondag wel wat zooi mee.. Ik geloof dat we zondag maar een 2 daagse van moeten maken.
Anders komen we er nooit door..

Benno

carbon frame

hoi frans mooie king2 heb je heb even goed je foto's bekeken en zag dat jij een carbon frame hebt, wat zijn je ervaringen hier mee. ik heb best een upgrate king2 behalve het frame nu heb jij er een van esky is dit een goed product of laat het net iets tewensen over, ik zit te kijken naar een compleet frame van extreem wat mij daat aan opvalt is dat het motorgedeelte langer is dan dat van esky maakt dat iets uit en wat heeft het complete frame je gekost als ik vragen mag.

groeten fabian

hoi frans mooie king2 heb je heb even goed je foto's bekeken en zag dat jij een carbon frame hebt, wat zijn je ervaringen hier mee. ik heb best een upgrate king2 behalve het frame nu heb jij er een van esky is dit een goed product of laat het net iets tewensen over, ik zit te kijken naar een compleet frame van extreem wat mij daat aan opvalt is dat het motorgedeelte langer is dan dat van esky maakt dat iets uit en wat heeft het complete frame je gekost als ik vragen mag.

groeten fabian

Fabian,

Ik heb zo'n beetje alle upgrades gehad van alu kop tot cabon frame en stalen clips voor de tailservo. Alu staart enz enz.
Over het frame ben ik zeer tevreden. Vond het sowiezo erg leuk om de bouwen. De king kan nu behhorlijk tegen een stootje qua frame. Nadeel is dat het verwisellen van de voorste servo meer tijd kost dan normaal. Tevens zijn de armpjes dan niet allemaal even lang meer. De voorste is langer maar dan heeft verder geen consequenties. Ook bevallen de superskids prima. Nog nooit gebroken. Ik vind dat het de king zeker ook veel mooier maakt.Samen met een trex kap lijkt ie veel groter en oogt ie veel sterker. De alu kop vind ik bagger, heb er al 2 versleten en vlieg nu met een halve alu en half plastic. Vol plastic vliegt hetzelfde als alu.
Mijn mening is dus dat de aankoop van het frame het zeker waard is, echter als het alleen om het verbeteren van vliegeigenschappen is dan niet. Ik heb het frame in losse delen gekocht omdat het in 1 stuk niet verkrijgbaar was . 1 maand na aankoop kwam het frame van extreme op de markt wat ik ook erg mooi vind. Let wel op! er zijn extra upgrades verkrijgbaar voor dit frame waarbij je de batterij aan de voorkant van de king kan bevestigen zoals bij de duurder merken. Dit kan echter niet wanneer je zoals ik 2400 bami lipo's heb want dan gaat ie in een duikvlucht.Overigens heb je met dit frame ook geen montage problemen met bv de 38oo brushless. O ja ik heb er rond de 70 euro voor betaald volgens mij.

gr,
Frans

Ik ben op zoek naar een nieuwe zender.
Of het wordt de Futaba 7CAP oftewel de Multiplex cockpit SX.
Gezien mijn vaste frequentie op de vliegclub ben ik gebonden aan de 35mhz band.
Voor mijn vliegtuig is elke zender wel mogelijk maar welke van beide kan ik het beste kiezen voor mijn king2?

ter verduidelijking

gr,
Frans
Hallo Frans,

Ik zie dat je het al begrepen hebt. Een stekker aan de rode draad en één aan de zwarte en rechtstreeks in je lader. Instellen op NIMH 0,1a (Als ik mij niet vergis.) en gaan. Het wordt ontraden om de accu steeds uit je zender te nemen omdat die aansluiting veel slijtgevoeliger is dan de aansluiting op de buitenzijde van je zender.
Het opladen van de zender accu duurt wel lang maar ik hoef het niet vaker dan 1 keer per maand te doen...

Groeten, Wilbert

ter verduidelijking
gr,
Frans

Hoi Frans,
Ik heb net even zitten spitten.. de dx7 heeft de - op de centerpin en de + op de bus.

Je moet dus inderdaad het snoertje van de adapter af knippen. Nu even je metertje aansluiten en meten waar b.v de zwarte draad aan zit..
Zit deze nu aan de bus dan is het zo dat de zwarte draad in de + (rood) van je lipo lader moet!
Als je nog geen banestekkers hebt.. dan het draadje afpellen en met een luciferstokje vast zetten in je lader. Of als je die nog hebt soldeer je er een T connector aan... Voordat je de laad stekker in de zender steekt controleer je nog even de polariteit m.b.v. je metertje.
Vergeet niet je lipo lader op de juiste batterij in te stellen, meestal zijn de zender accu's MiNh (dit moet er op staan!! .. 1700 of 1800mA .. een vuist regel is nooit meer dan 0,1C laden, dus een 1800mA laad je met 180mA. Als een NiMh warm wordt tijdens het laden dan ga je gewoon te hard... met het laden!!! NiMh accu's hebben en hekel aan warm worden tijdens het laden!
Laadtijd is dan ongeveer 10 uur.

Als ik het juist heb gelezen heeft jou zender een Ni-Cad accu van 9,6V 600mA, deze laad je met een stroom van 60mA +/-10 uur of 100mA een uur of 8.

Ik hoop dat je er nu uitkomt... METEN is WETEN!!!

groeten,

Frans....W

vreemd

Had niets veranderd aan de setup. Enige was dat ik een nieuwe zender + ontvanger heb maar daar kan het niet aan liggen, 5 min daarvoor werkte het nog met nieuwe zender. Nu net even nogmaals geprobeerd. En wat denk je, ja hoor hij werkt weer goed. Alleen na een minuutje hooveren lijkt het erop dat de speed controller te warm wordt. 1 keer spontaan meer toeren maken en drie keer dat de motor ermee ophoud om vervolgens na een paar seconden te wachten(afkoelingsperiode) het weer doet.

Denk dat die xtreme 400x motor teveel vraagt van de speed controller. Morgen maar eens naar 4rc gaan om een andere te halen.

Zij die gaan slapen wensen u een fijne nacht
:thumbsup:

P.S. nieuwe zender is super kan eindelijk de gain instellen waar hij echt super strak vliegt.
BL of brushed motor??
BL, zitten de motor stekkers wel goed aangesloten (hij piept n.l, via de motor als luidspreker...)
Lipo wel goed..
werken je servo's wel...
Is de ontvang
er dus wel goed...
en zo kan ik door gaan..

Benno

Ik had er een adapter bij besteld om hem op te laden. De originele hadden ze niet maar wel eentje van futuba. Helaas is het een engelse en die past hier niet in het stopcontact. Gelukkig had ik een verloop adapter maar die kan andersom in het stopcontact. Maakt niet uit want het is 220 wisselstroom. helaas kwam er rook uit de adapter en is die overleden.Snap er nix van hoe dat kan.Ik zie ook dat er 2 draden aan zo;n ding zitten. Moet ik dan voortaan transmitter en receiver opladen?
Weet iemand hoe ik aan de originele dapter van spectrum kan komen?

In Engeland hebben ze 240V, dat zou dus eigenlijk geen problemen mogen geven, maar misschien was het een Amerikaanse adapter? Daar hebben ze 110V, als je zo'n adapter hier in NL op onze 230V aansluit, dan ga inderdaad rook zien :cry:

Laatst bewerkt:
In Engeland hebben ze 240V, dat zou dus eigenlijk geen problemen mogen geven, maar misschien was het een Amerikaanse adapter? Daar hebben ze 110V, als je zo'n adapter hier in NL op onze 230V aansluit, dan ga inderdaad rook zien :cry:

Ik ga er vanuit dat Frans een USA adapter heeft gehad, die zijn 115V .. op 230V gaan die echt wel in rook op.

Frans even een fotoooooootje posten van de adapter.

groeten,....
Frans....w

Ik ga er vanuit dat Frans een USA adapter heeft gehad, die zijn 115V .. op 230V gaan die echt wel in rook op.

Frans even een fotoooooootje posten van de adapter.

groeten,....
Frans....w

Neeeeee mannen ik ben niet helemaal op het achterhoofdje gevallen.
Er staat heel duidelijk 230v op de adapter. Dus moet ie dat ook zijn of er zit een verkeerde sticker op maar dat lijkt mij sterk.

gr,
Frans

Back