Dan dus nu de vraag..
De aansluit stekker is zo'n ronde stekker waar een gat in het midden zit..
Waar zit de plus en waar de min (buitenkant = min of plus???)
benno
De plus aan de buitenkant (Rood)
De min aan de binnekant (zwart)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dan dus nu de vraag..
De aansluit stekker is zo'n ronde stekker waar een gat in het midden zit..
Waar zit de plus en waar de min (buitenkant = min of plus???)
benno
Tjah als je nieuw bent dan vraag je maar raak natuurlijk dus wend ik me nog maar eens tot jullie :
Ik koppel de motor los en daarna de batterij aan.
Op dat moment reageren alle servo's even en komt de gyro terug goed... (oef, blijkbaar idd de idle up aanstaan)
Maar om dan de pitch af te stellen dacht ik moeten mijn bladen toch mooi blijven staan ? De bladen zakken bij mij links of rechtsom... Ik zal het maar zo uitleggen dat t lijkt alsof de ene kant van mijn flybar een stuk zwaarder is dan de andere kant en dus met de servo's aan zakt de flybar 1 kant uit... die neemt dus de main blades mee en zo kan ik geen pitch afstellen of meten... Is dit normaal dat met de servo's 'armed' de bladen uberhaupt nog een of andere kant opkunnen ? Er bij wijze van spreken tov de XY as van de heli los hangen ?
@ plantjes : was inderdaad al van plan om de oude main gear mooi op te kuisen, ik ben geen tanden kwijt en slechts hier en daar is de schade tot de helft ingesleten tanden, op bepaalde plaatsen zelfs zo goed als niets... bedankt voor de tip hé ...
Ga toch wel even de motorplaatsing aanpassen... Wat bedoel je net met 'vloeitjesmethode' ?
Foto's zullen voor komend weekend zijn...
Peter (ut den Belgiek)
Hallo Frans,Nou de post is geweest en daar was de DX7. Het begon al weer goed. Ik had er een adapter bij besteld om hem op te laden. De originele hadden ze niet maar wel eentje van futuba. Helaas is het een engelse en die past hier niet in het stopcontact. Gelukkig had ik een verloop adapter maar die kan andersom in het stopcontact. Maakt niet uit want het is 220 wisselstroom. helaas kwam er rook uit de adapter en is die overleden.Snap er nix van hoe dat kan.Ik zie ook dat er 2 draden aan zo;n ding zitten. Moet ik dan voortaan transmitter en receiver opladen?
Weet iemand hoe ik aan de originele dapter van spectrum kan komen?
gr,
'Frans
Ik neem hem zeker mee want ik snap geen hout van al die instellingen.:help:Hee lekkere techneut...
Goed bezig..
Ik zou de DX7 gewoon met de lipo computer lader opladen ..
Je moet eerst effe de handleiding door lezen wat voor een accu in de DX7 zit. Dan snoertje van de adapter afknippen en uitspiltsen in + en - draad.. Welke is welke??? misschien effe nameten met een universeel meter en dan op de plus en min van je mystery/imax lader. Dan de lader instellen op de acuu type in je zender (waarschijnlijk een NIMH). Aantal cellen is bij die vorm van laden niet belangrijk...
Overigens heb ik ooit begrepen dat de futuba en de Graupner wel dezelfde aansluiting gebruiken voor het laden maar dat bij futuba de Plus en Min zitten omgedraaid...
Aangezien de DX7 meer op graupner lijkt zou dat misschien wel de reden van de kapotte adapter..
Als je er helemaal niet uitkomt neem je de zaak maar mee zondag..
Benno
Klopt Benno,
bij de DX7 is het net als bij de esky zender zo dat deze polen omgedraaid zijn. Ik laad de mijne met mijn robbe power peak fun omdat er een americaanse adapter bij zat.
Benno:Dan dus nu de vraag..
De aansluit stekker is zo'n ronde stekker waar een gat in het midden zit..
Waar zit de plus en waar de min (buitenkant = min of plus???)
benno
Hallo Frans,
Ik heb ook geen lader voor mijn DX7. ik laad hem gewoon via mijn Imax B6 lader op 0,1A. Let wel op de polarteit. Die is bij de Spectrum net andersom dan gebruikelijk is.
Ik hoop dat dit je helpt.
Groeten, Wilbert
ahhhh ik kreeg net een steek in mijn kop. Ik begin je nu pas te snappen Benno. Ik dacht dat je de batterij uit de zender moest halen en dan direct op de lader aansluiten. Maar volgens mij moet ik dus het uitgaande snoer van de futuba adapter afknippen die met de mystery lader gaan verbinden(weet nog effe niet hoe) en dan de plug gewoon in de zender plaatsen. Klopt dit?
gr,
Frans
hoi frans mooie king2 heb je heb even goed je foto's bekeken en zag dat jij een carbon frame hebt, wat zijn je ervaringen hier mee. ik heb best een upgrate king2 behalve het frame nu heb jij er een van esky is dit een goed product of laat het net iets tewensen over, ik zit te kijken naar een compleet frame van extreem wat mij daat aan opvalt is dat het motorgedeelte langer is dan dat van esky maakt dat iets uit en wat heeft het complete frame je gekost als ik vragen mag.
groeten fabian
Hallo Frans,ahhhh ik kreeg net een steek in mijn kop. Ik begin je nu pas te snappen Benno. Ik dacht dat je de batterij uit de zender moest halen en dan direct op de lader aansluiten. Maar volgens mij moet ik dus het uitgaande snoer van de futuba adapter afknippen die met de mystery lader gaan verbinden(weet nog effe niet hoe) en dan de plug gewoon in de zender plaatsen. Klopt dit?
ter verduidelijking
moet ik nu de rood/zwarte kabels gaan verbinden?
gr,
Frans
ahhhh ik kreeg net een steek in mijn kop. Ik begin je nu pas te snappen Benno. Ik dacht dat je de batterij uit de zender moest halen en dan direct op de lader aansluiten. Maar volgens mij moet ik dus het uitgaande snoer van de futuba adapter afknippen die met de mystery lader gaan verbinden(weet nog effe niet hoe) en dan de plug gewoon in de zender plaatsen. Klopt dit?
ter verduidelijking
moet ik nu de rood/zwarte kabels gaan verbinden?
gr,
Frans
BL of brushed motor??
BL, zitten de motor stekkers wel goed aangesloten (hij piept n.l, via de motor als luidspreker...)
Lipo wel goed..
werken je servo's wel...
Is de ontvang
er dus wel goed...
en zo kan ik door gaan..
Benno
Ik had er een adapter bij besteld om hem op te laden. De originele hadden ze niet maar wel eentje van futuba. Helaas is het een engelse en die past hier niet in het stopcontact. Gelukkig had ik een verloop adapter maar die kan andersom in het stopcontact. Maakt niet uit want het is 220 wisselstroom. helaas kwam er rook uit de adapter en is die overleden.Snap er nix van hoe dat kan.Ik zie ook dat er 2 draden aan zo;n ding zitten. Moet ik dan voortaan transmitter en receiver opladen?
Weet iemand hoe ik aan de originele dapter van spectrum kan komen?
In Engeland hebben ze 240V, dat zou dus eigenlijk geen problemen mogen geven, maar misschien was het een Amerikaanse adapter? Daar hebben ze 110V, als je zo'n adapter hier in NL op onze 230V aansluit, dan ga inderdaad rook zien :cry:
Ik ga er vanuit dat Frans een USA adapter heeft gehad, die zijn 115V .. op 230V gaan die echt wel in rook op.
Frans even een fotoooooootje posten van de adapter.
groeten,....
Frans....w