Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

upgrade kit

hey super,
t probleem is almost opgelost.
Dank jullie wel mannen:)



We moeten er vanuit gaan dat je niets aan de zenderinstellingen hebt gewijzigd.

Ik heb juist de alu 'upgrade' vervangen door de originele swash en ik denk dat het komt door de afstelling van je links. De links vanaf de swash-plate hebben nu waarschijnlijk een andere lengte nodig, bij mij was er bij de ombouw ook een behoorlijk groot verschil in benodigde lengte van de links. Je zult de zaak eerst netjes neutraal moeten afstellen...
 
Het kan ook gewoon zijn dat je de kop verkeerd inelkaar gezet hebt.
Dat heb ik zelf al 3x eerder bij beginners gezien..
Als je de flybar holder op z'n kop monteerd zitten de draaipunten van de bellhiller armen voor de kop in plaats van er achter..
Dan gaat dus werkelijk alles fout...

Deze foto is van een belt-cp maar voor de king heb ik hetzelfde al gezien..
probleemkop.jpg


Benno

PS laat je nog wel weten wat het nu was??
 
Dimitri,

Ik ben verre van een pro maar mijn King2 had deze alu upgrade toen ik deze gebruikt kocht. Na een crash ben ik verder gegaan met volledig standaard (plastic) en ik merk geen noemenswaardig verschil. Zeker wanneer je begint is het absoluut weggegooid geld!

Datzelfde geldt ook voor de extreme pully 43T...

Ik zou gewoon de standaard King2 nemen (voor King3 weet ik niet wat standaard is) en daar een BL 3100kV motor met 10/11T pinion opzetten. Dat is ook de mening van vele pro's!

Daarnaast ben ik uitermate tevreden over het extreme skid, het standaard skid breekt snel en de extreme versie weerstaat de hardste landingen.

Ik heb nog een Esky BL regelaar liggen, bij interesse dan graag PB...
 
Laatst bewerkt:
Dimitri,

Ik ben verre van een pro maar mijn King2 had deze alu upgrade toen ik deze gebruikt kocht. Na een crash ben ik verder gegaan met volledig standaard (plastic) en ik merk geen noemenswaardig verschil. Zeker wanneer je begint is het absoluut weggegooid geld!

Datzelfde geldt ook voor de extreme pully 43T...

Ik zou gewoon de standaard King2 nemen (voor King3 weet ik niet wat standaard is) en daar een BL 3100kV motor met 10/11T pinion opzetten. Dat is ook de mening van vele pro's!

Daarnaast ben ik uitermate tevreden over het extreme skid, het standaard skid breekt snel en de extreme versie weerstaat de hardste landingen.

Ik heb nog een Esky BL regelaar liggen, bij interesse dan graag PB...

Oke, bedankt voor je antwoord. Die termen die je noemt is voor mij nog abra-cadabra maar ik zoek het op en kom er wel uit! Ken iemand nog topics van dit forum die ik gelezen moét hebben om me een beetje in te lezen op de King 2?

Groeten.
 
Zoals in dit draadje over een kleine 200 pagina's te lezen valt moet je idd niets anders dan alleen de motor met bijbehorende regelaar vervangen.
Een andere gyro is ook wenselijk maar best lastig goed te krijgen met de standaard zender.
De rest is meestal alleen cosmetisch...

Als je meer geld in heli vliegen wilt steken doe dat dan in accu's, laders, en een fatsoenlijke computer zender..

Accu's valt ook over te discuseren..
Persoonlijk vond ik de 15C 2200mah 3S altijd de beste optie...
1800 is ook goed en 20C is bijna te dik..

Ja termologie..
Welkom in een hele nieuwe wereld waar nederlands bijzaak is...

benno
 
Zoals in dit draadje over een kleine 200 pagina's te lezen valt moet je idd niets anders dan alleen de motor met bijbehorende regelaar vervangen.
Een andere gyro is ook wenselijk maar best lastig goed te krijgen met de standaard zender.
De rest is meestal alleen cosmetisch...

Als je meer geld in heli vliegen wilt steken doe dat dan in accu's, laders, en een fatsoenlijke computer zender..

Accu's valt ook over te discuseren..
Persoonlijk vond ik de 15C 2200mah 3S altijd de beste optie...
1800 is ook goed en 20C is bijna te dik..

Ja termologie..
Welkom in een hele nieuwe wereld waar nederlands bijzaak is...

benno

Thnx, het komt ook wel goed. Moet me er even in verdiepen alvorens ik een King 2 aanschaf. Dus de regelaar moet ook vervangen worden.
Ik zal in ieder geval dit topic blijven volgen en een beetje doorspitten.

Dimitri.
 
Back
Top