guy5927 zei:
Enige adjustment : de tailservo beetje naar de canopy toe verschoven : hield zijn neus niet recht ...
Heb/had ik ook last van. Bij mij wou hij maar niet stoppen met draaien tegen de klok in. Heb er veel mee gekloot om het goed te krijgen. Laatste vlucht leek goed, maar toen was de accu plotseling op dus heb ik nog niet helemaal goed kunnen kijken wat de heli deed (daarvoor 10 minuten oid geprutst).
Accu aan de lader gezet... 2 uur lang, groene lampje brand nog steeds, maar het werd al donker dus ik heb em er af gehaald en nog gauw ff gaan vliegen... Nou, hij wou niet van de grond af komen, zat totaal geen power in. Dus gelijk de accu weer aan de lading gezet, en afwachten tot het groene lampje weer uit ging. Inmiddels 3 uur later heb ik em er maar afgehaald om overcharging te voorkomen. Groene lampje brandde dus nog.
Overigens had ik die middag direct na ontvangst heb ik direct de accu aan de lader gezet, en na anderhalf uur was het groene lampje uit.. Probleemloos
Accu inmiddels opgemeten, geeft nog maar 6.4v aan. Die is dus gruwelijk kapot.
Vraag; hoe lang duurt het normaal voor je accu opgeladen is, of het groene lampje uit is? 3 uur lijkt me toch echt niet gezond, ligt het aan m'n lader die nu de accu ver#&*% (censuur) heeft? Lampje zou toch uit moeten gaan?
Puntje 2: Overigens lag de staartriem wel zo los rond de as dat ik em er gewoon zo af kon trekken als ik wou. Die moest ik dus ook nog strakker stellen.
Puntje 3: Productieslordigheid; Bij een van de servokabeltjes zit een brandplekje op het plastic. Gelukkig is het maar 1 snoertje en kunnen ze niet kortsluiten. Ver van netjes....
Puntje 4: Zwaartepunt ligt veel te ver naar achter met de standaard kleine accu erin. Ik moet de accu wel zo ver naar voren in z'n bakje plaatsen dat hij er eigenlijk uit valt zonder ondersteuning...
Peter.