F
FranDaMan
Guest
een paar paginas terug staan fotos die Frans heeft gemaakt van z'n tooltje 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mijn King nu ook bijna vliegklaar alleen nu twijvel ik of ik mijn gas curve goed heb staan. De motor is een 3100 Kv E-sky in combinatie met een 12T pinion
Normal gascurve
0
25
50
60
60
Idle Gascurve
85
82
80
82
85
Gaat dit werken vond namelijk dat hij erg veel toeren maakte bij het optoeren (ben een fp gewend dus kan aan mij liggen)
Grt.
Jan-Willem
Vond dat hij bij 85 erg veel toeren maakte vandaar dat ik hem wat lager heb gezet zometeen eens proberen.Bedankt voor het snelle antwoord.
Grt.
Jan-Willem
Bedankt de bovenstaande link had ik al gevonden zodoende ook aan de 12t pinion gekomen heb ook geen volgas gegeven met de 85 had eerst de curve op 80 gezet omdat de woodies tot 2600 Rpm veilig zijn bevonden en ik het risico niet wilde lopen dat ik ze naar me toe geslingerd krijg. Als ik de 10t of 11t monteer aan wat voor throttle curve moet ik dan denken gelukkig heb ik toen ik de King kocht 10,11 en 12t pinions mee besteld.
Grt.
Jan-Willem
Zou iemand misschien een foto-tje willen schieten van hoever je het schroefje op de gyro richting de + hebt gedraait. Begin namelijk te twijfelen of de gyro het wel aan kan, zit er over te denken om eerst nog maar te blijven hoveren. Want het side-in hoveren gaat me al vrij goed af, alleen het nose-in hoveren blijft vrij moeilijk. Denk dat dit vooral komt omdat het nogal spannend is. Wanneer ik meer wil met de helikopter stap ik over naar de HH-hold van E-sky.
Ik laad mijn accu's nog steeds op met de orginele lader, maar heb al een aantal keer gelezen dat dit niet een al te beste lader is. Zou zonde zijn als m'n accu's spontaal ontbranden en daarbij m'n bureau in de hens zetten. Daarom ben ik even gaan kijken naar een andere lader, met een leuk prijsje natuurlijk. Aangezien ik student ben en een niet al te groot budget heb om mee te spelen. Ik kwam deze Balance lader tegen en vroeg mij af of er al iemand is die ervaring heeft met deze lader of natuurlijk een betere optie heeft.
Hopen dat van het weekend de wind gaat liggen en het zonnetje gaat schijnen,
Michiel
Michiel,
Het potmetertje bij mij staat ongeveer waar de kop van het pijltje begint, dus rechts om.
Dus niet de punt van de pijl maar waar het brede gedeelte is van de pijl.
Kan even geen foto maken... sorry.
Lader,
Dit lijkt me helemaal niets... je hebt er ook nog een extra voeding bij nodig.
Ik zou eens kijken of je iets van een ultramat van Graupner kunt vinden, nadeel is wel dat er weer een losse balancer bij moet...
Dit is een van de nadelen van LIPO's om die dingen goed te laden en heel te houden moet je toch een inverstering doen.
Frans
Een zuchtje wind ???
De takken waaien hier bijna van de bomen af.
Heb ondertussen toch wel door dat als er windkracht 3 staat je echt niet met de HBK2 kan vliegen. Ook door schade en schande, maar toch.....![]()
Het zonnetje schijnt inderdaad, maar met windkracht 5 vliegt me de zender uit de vingers !!
Dus maar even naar 4RC geweest in Doetinchem. Even lekker een 2250 pack leeggevlogen. Gaat lekker op het moment. Ben nu net begonnen met mijn side in hovers. gaat nog wat onwennig, maar ik hou tot nu toe de boel heel.
Frans kwam ook nog even aanwaaien dus dat was wel grappig![]()
Hallo ik heb sindskort een HBK2 en nu was mijn vraag wat gaat er gebeuren als je de heli wilt vliegen met een relatief zolaag mogenlijk toerental (hoeveren bedoel ik)??
Want ik dacht dat hij het stabielste vliegt met een zo hoog mogelijk toerental, maar met hoeveren gaat het mij beter af als de heli minder toeren draait.
- Motor : 3100Kv + 10T
- 43T Pulley
- Telebee Head Lock
Hoi Mietse,
welkom...hier.
Mooie heli... gelijk ook al aardig gepimpt.. ziet er fraai uit. :lol:
In de regel is het zo dat hoe hoger de headspeed hoe rustiger de heil wordt, ik ga er even vanuit dat je met de stock zender vliegt!?
Je zou eens kunnen kijken hoe jou rechter potmeter staat.. daarmee bepaal je een beetje de hover pitch.
Maar misschien dat je even kunt beschrijven wat je bedoeld met beter... stabieler...
De combinatie 3100KV en 10T is okay daarmee zou je max 23...2400 draaien. ik zie ook dat je de extreme poeli voor de tail heb gemonteerd. Persoonlijk vindt dat een overbodige luxe, behoudens de riem geleiders.
Frans