Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Vanmiddag nog even met mijn king gevlogen. staat hij net weer op de grond begint de motor ineens op volle kracht te draaien! iddle up, daar lijkt het op. maar de schakelaar staat gewoon uit. als ik de accu strek en opnieuw vastzet begint het weer. de servo's van de tuimelschijf en de tail doen het wel gewoon goed. iemand mischien hetzelfde meegemaakt of enig idee hoe dit kan komen?

groeten

Vanmiddag nog even met mijn king gevlogen. staat hij net weer op de grond begint de motor ineens op volle kracht te draaien! iddle up, daar lijkt het op. maar de schakelaar staat gewoon uit. als ik de accu strek en opnieuw vastzet begint het weer. de servo's van de tuimelschijf en de tail doen het wel gewoon goed. iemand mischien hetzelfde meegemaakt of enig idee hoe dit kan komen?

groeten

Welke regelaar heb je er op zitten, lijkt een beetje op een defecte regelaar.
De BL regelaar van Esky zal dit niet doen, bij het initialiseren kijk hij naar de stick stand... als deze niet op 0 staat zal de regelaar het niet doen. Verder moet ze tijdens de init een paar piepjes geven.

Als je nog de brushed motor (370) gebruikt is het bijna zeker de regelaar.

Suc6 Frans

PS.
Accu spanning wel in orde??

had er idd de brushed motor en regelaar op zitten.
kheb er net even de brushlles motor op gezet (esky 3100 kv) met een 25 A regelaar.
maar nou doet de motor het juist helemaal niet. maar de gyro lockt wel gewoon. ook piept de regelaar niet. zou die wel moeten doen toch?
de accu's heb ik trouwens even gecontroleerd. de spanning bij alle drie de cellen is gelijk maar ik vond wel dat hij een hoge totaalspanning aan gaf (14,7) volt. zou ook aan mijn multimeter kunnen liggen.

groeten

probleem opgelost! de trim stond halverwege en door hem helemaal naar beneden te schuiven is het goed! wat voor een tandwiel zou trouwens mooi zijn in combinatie met een 3100 kv motor?

In ieder geval geen 9T. Die zijn ronduit bagger. Grijpen niet mooi op de maingear en voor je het weet verandert hij in een kaasschaaf.
Ik vlieg nu met een 10T en dat gaat mooi, maar 11T schijnt ook uitstekend te werken.

probleem opgelost! de trim stond halverwege en door hem helemaal naar beneden te schuiven is het goed! wat voor een tandwiel zou trouwens mooi zijn in combinatie met een 3100 kv motor?

Mooi dat je het gevonden hebt, had je net willen posten dat je zender niet geheel op "0" stond.. maar dat heb je zelf al gevonden toppy.
Verder, zoals Francis als schreef, 9T is een drama... 10T is okay 11T gaat ook goed maar je gaat wat vermogen inboeten..
Je kunt onderstaande link even gebruiken om eens te kijken wat de juiste combinatie voor je is.
Dark Horse - Helicopter Power & Setup Calculator of

Dark Horse - Helicopter Power & Setup Advanced Calculator

Hiermee kun je zowat alle parameters ingeven.. grappig tooltje en erg handig...

Groeten, Frans

"De accu's heb ik trouwens even gecontroleerd. de spanning bij alle drie de cellen is gelijk maar ik vond wel dat hij een hoge totaalspanning aan gaf (14,7) volt. zou ook aan mijn multimeter kunnen liggen.
groeten "

Die 14,7V lijkt me wat te optimistisch... Ik zou zeggen controleer je meter even met een batterijtje of zo...

Frans

Ok, heeft weinig met de King te maken, maarem, ik zie net op de site van rctechnics een nieuwe ESky weli en die ziet er verdomd goed uit moet ik zeggen!

RCtechnics Internet Store

Gaaaf ding.

Weet iemand de instelling voor de king 2 met een Futaba T6EXP zender 35mhz mode 2?
Ik word er helemaal gek van ik hoop dat ik wat hoor Stuur me alsjeblieft even een PB'tje
Dennis

YEAAAAAH !!!!

Het was vanochten om half 8 zo windstil dat ik ondanks de kou naar buiten ben geweest.
Bij ons in de buurt een parkje in en vliegen maar !!

heerlijk om eindelijk eens de lucht in te kunnen. Heb de heli naar een meter of 4-5 gebracht en de staart was zo lekker reactief. Geen schade, zelfs tijdens een aantal precaire momenten kon ik hem nog redden.

En de verslaving wordt heftiger !!

YEAAAAAH !!!!

Het was vanochten om half 8 zo windstil dat ik ondanks de kou naar buiten ben geweest.
Bij ons in de buurt een parkje in en vliegen maar !!

heerlijk om eindelijk eens de lucht in te kunnen. Heb de heli naar een meter of 4-5 gebracht en de staart was zo lekker reactief. Geen schade, zelfs tijdens een aantal precaire momenten kon ik hem nog redden.

En de verslaving wordt heftiger !!

Hoi Francis, mooi man...
Ik ga mijn drie swashplate servo's vervangen... ben er van overtuigd dat er eentje niet lekker is.
Ook bij mij thuis staat de swashpalte the rammelen... een van de servo's zal wel een slechte potmeter hebben.
Goed de mijne heeft er nu een kleine 58 uur vliegen op zitten... dus geen schande lijkt me.

groeten...

Frans

PS.
Ben een halve dag bezig geweest om mijn nieuwe 1700mA LIPO goed geladen te krijgen.
Op een gegeven moment heb ik de accu 2 uur ontladen via de lader en vervolgens weer opnieuw geladen.. en toen ging het goed en zijn alle cellen in balans.
Morgen maar eens uitproberen op mijn werk... met de dansende swashplate :lol:

Vervang je ze met SG90's of neem je weer Esky's ?

Die Himodel LIPO's blijven een vaag verhaal hoor.

Ik kreeg gisteren de heli niet lekker aan het vliegen. Bleef maar rondjes draaien. Toen ik hem oppakte zag ik waarom. De servostang was uit de staart gedonderd !! :schrik:

Ben ik ff blij dat me dat niet in midflight gebeurde. Dat had weer centjes en tijd gekost :rolleyes:

Vervang je ze met SG90's of neem je weer Esky's ?

Francis... vrijdag besteld en vandaag al binnen... ik ben net klaar met het vervangen van de servo's.
Ik heb de EK2-0500 servo's ... zijn dus de orginele was incl verzend kosten 18 Euro kwijt.
Ik moet bekennen dat het toch met het afstellen een uur werk is.. pffffffff wat een gepruts :lol: Die haakse bevestiging van de achterste servo's is pain in the bud om los te maken. De servo's staan wat onder spanning waardoor het wat lastiger is.
Maarrrrrrrrrrrr het springen en klapperen van de swashpalte is helemaal weggggggggg!!!! Morgen maar eens kijken of de afstelling weer okay is... op het oog ziet het er goed uit.
'T is een geklooi om de servo-armpjes op de juiste plek te zetten... maar is uiteindelijk gelukt. Moest de fine tuning doen met twee ballinks... maar zoals ik schreef zit het nu wel okay.
Je weet ik wil vliegen met 0,0000% trim...
Ben benieuwd.
Ga nu eens kijken of ik kan uit vinden welke servo zo zat te klooien, ik heb nog de Graupner ontvanger, misschien dat ik nu een of twee reserve servo's heb, al hoewel ze natuurlijk wel hun vlieguren gemaakt hebben... je moet van een 5 euro servo geen wereldwonder verwachten. :lol:
Heb jij nog gevlogen... Ik las het van je staart horn... die los zat... heb je hem nu met een drupje 2 componentenlijm vast gezet. Het was mij met de laatste staart actie al op gevallen dat die ballink niet erg vast zat... By the way was je het schroefje niet kwijt??

Frans...
happy flyer again...

De boel zit weer stevig vast.
Wilde vandaag op het werk even testvliegen, maar vanwege de paasdagen stond de loods mudje vol.
Ik moet de boel inderdaad maar een druppie 2 componenten lijm geven, want ik vind de link nog steeds zwakjes vastzitten.

Francis... vrijdag besteld en vandaag al binnen... ik ben net klaar met het vervangen van de servo's.
Ik heb de EK2-0500 servo's ... zijn dus de orginele was incl verzend kosten 18 Euro kwijt.
ballink niet erg vast zat... By the way was je het schroefje niet kwijt??

Ga nu eens kijken of ik kan uit vinden welke servo zo zat te klooien, ik heb nog de Graupner R700ontvanger, misschien dat ik nu een of twee reserve servo's heb.

Frans...
happy flyer again...

Heb niet direct kunnen vinden welke servo moeilijk doet... goed ik houdt ze gewoon appart.
Ben nu bezig om een tweede R700 ontvanger er bij te kopen... wil met de heli toch maar met een echte ontvanger gaan vliegen.
Heb er twee gevonden op internet... eens kieken wat het wordt.

Frans

Laatst bewerkt:
Ik heb even de staart onder handen genomen.
Ik las ergens dat er veel binding ontstaat omdat de onderstaande ballinks niet genoeg kunnen buigen. Als je de 2 gaatjes iets opboort (met een schroevendraaier gaat ook prima) hebben ze net iets meer ruimte.

De staart was gelijk een stuk reactiever en hij vliegt gewoon fijner. Noem me maar gek, maar als het werkt, dan werkt het !! :zon:
4213_DSCN0735edited3_1.jpg

" Deze home made Pinion puller zijn deze toevallig ook te koop :roll::wink:"

Jan-Willem, gewoon zelf maken.. dat is nog het leukste.. ik heb het idee van Francis gehad en heb hem daarna zelf na gemaakt. 't werkt ook nog.. inmiddels al twee tandwieltjes mee vervangen... een van Francis en een van mij zelf.
Veel werk is het niet, het enige is misschien het tappen van de M2 schroefdraad, verder is het een kwestie van boren vijlen en geduld... :lol:

Frans...

Heb je daar ook een schetsje van...
Kan best wat maken maar goede ideeen zijn het waard om nagebootst te worden...

Zeer binnen kort ook eigenaar van de KING2. en dan ga ik meer me inmengen..
Nu alleen nog maar inlezen..
ben nu bezig met de Piccolo v2 van mijn broer maar dat is geen King2

Benno

Back