Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

2200mA 20C of 25C 3S1P accu's doen het uitstekend, via E-bay. Kosten tussen 15 en 25 Euro p/s.
Lader ... ik heb zelf een Robbe lader... maar dat ding kost een vermogen.. op E-bay worden diverse laders aan geboden... Let wel even op bij het gros zit geen 240V voeding... die komt er dan nog bij!! Je hebt toch wel een 5Amp voeding nodig!
Power peak compact is ook een leuk ladertje.. incl voeding. 107 pleuries.!

Frans... W

Idd.. Kijk eens op Ebay bij bijv Cyberport888 die gast heeft na wat speurwerk vaak wel een aanbieding met die dingen. Let in ieder geval wel op dat ze tegenwoordig heel goedkoop aanbieden maar de truc is dan vaak dat ze de verzendkosten hebben opgeschroefd. Kijk dus naar het totaal plaatje. en houd de wisselkoers in de gaten.. sommige vragen AU danwel Britse ponden of US dollars. Laatst genoemde natuurlijk erg aantrekkelijk.

Qua lader neem iig er eentje met een balancer, dat is echt behoud van je Lipo's.
Zelf heb ik een Ultramat 16 (inc ingebouwde voeding) voor 125 Euries bevalt me goed.
Er is nogal wat keus met die dingen dus ook daar geldt, kijk een beetje rond voor je wat gaat aanschaffen.

Groetjes,

Edwin..

2200mA 20C of 25C 3S1P accu's doen het uitstekend, via E-bay. Kosten tussen 15 en 25 Euro p/s.
Lader ... ik heb zelf een Robbe lader... maar dat ding kost een vermogen.. op E-bay worden diverse laders aan geboden... Let wel even op bij het gros zit geen 240V voeding... die komt er dan nog bij!! Je hebt toch wel een 5Amp voeding nodig!
Power peak compact is ook een leuk ladertje.. incl voeding. 107 pleuries.!

Frans... W
Ik ben zeer tevreden over deze http://www.johnhobby.com/catalog/images/DSC_0241.JPG. Voeding die meegeleverd wordt is geschikt voor 220V en ik vind hem niet duur...
B5 is ook een optie maar als je ooit nog een 6S lipo gaat gebruiken kun je die niet laden met de B5.
En zelf kik ik op het alu doosje:puppydogeyes: stom hé?

Groeten, Wilbert.

Wilde ik toch ook hebben voor de HBK II

Was een beetje verwend met de Trex.. die mooie softstart... het is in iedergeval beter voor mijn tandwielen.. dus heb ik net maar eens het volgende besteld..:
1 * Mystery 30A Brushless Motor Speed Controller RC ESC
incl verzendkosten... 10,50 Euro..;)

Features
Constant Current: 30A
Input Volt: 6V - 12V
Max Current: 40A
Low-Voltage Cutoff: Auto detect and set
Size: 52mm x 24.5mm x 9.3mm
Weight: 27g( Net Weight )

Specifications:
High rate PWM
Low resistence
Sixteen cells Max (with BEC disabled)
User programmable brake
Low voltage auto setting based on battery
Throttle range self-adjusting
Soft start ramp up
Auto motor cutoff with reset
Runs motor in forward or reverse
Safe power arming program ensures motor will not run accidentally after turn on
Low torque start
Auto shut down when signal is lost

Frans...W

Hey Frans, toevallig heb ik dezelfde ESC in huis! De FM30A, erg leuk ding. Ik heb er bewust voor gekozen om niet de E-Sky esc te bestellen vanwege de ontbrekende soft-start. De BL-motor is wel de 3100kv van E-Sky.

Hey Frans, toevallig heb ik dezelfde ESC in huis! De FM30A, erg leuk ding. Ik heb er bewust voor gekozen om niet de E-Sky esc te bestellen vanwege de ontbrekende soft-start. De BL-motor is wel de 3100kv van E-Sky.

Da's mooi.. maar ik begrijp dat je hem nog niet in gebruik hebt omdat de HBK II nog niet is geariveerd.
Vraagje hoe heb je dat met de motor aansluiting opgelost, standaard zitten er geen connectoren aan deze ESC... en wel aan de BL motor.. eens kijken of ik op mijn werk nog 2mm connectoren heb liggen...

Frans... W

Ik ben zeer tevreden over deze http://www.johnhobby.com/catalog/images/DSC_0241.JPG. Voeding die meegeleverd wordt is geschikt voor 220V en ik vind hem niet duur...
B5 is ook een optie maar als je ooit nog een 6S lipo gaat gebruiken kun je die niet laden met de B5.
En zelf kik ik op het alu doosje:puppydogeyes: stom hé?

Groeten, Wilbert.

Als advies zou ik mee willen geven om een extentie kabeltje aan te schaffen voor LipO laders waar de balancer ingebouwd zit.
De praktijk leerd dat na verloop van tijd de connector versleten is of in wors case kapot gaat.
Kabeltje kost iets van 2 euro.

Frans...w

Da's mooi.. maar ik begrijp dat je hem nog niet in gebruik hebt omdat de HBK II nog niet is geariveerd.
Vraagje hoe heb je dat met de motor aansluiting opgelost, standaard zitten er geen connectoren aan deze ESC... en wel aan de BL motor.. eens kijken of ik op mijn werk nog 2mm connectoren heb liggen...

Frans... W

Ik heb de 3100kv motor van e-sky ook los gekocht voor deze ESC. Bij deze motor zitten de benodigde aansluitingen (incl. krimpkousjes) voor de ESC in de verpakking.

3 keer raden wat vandaag is aangekomen8-O

Me zender :-D :-D

Heb nog niks gedaan only effe uitgepakt..
Zal zo wat foto's plaatsen

Gr Justin

3 keer raden wat vandaag is aangekomen8-O

Me zender :-D :-D

Heb nog niks gedaan only effe uitgepakt..
Zal zo wat foto's plaatsen

Gr Justin

Nahhhhhh eindelijk dan Justin.. Joepie.:banana:
Zou als ik jou was even het trainings kruis monteren voor dat je vliegen gaat..
Suc6 met het programmeren en instellen van het nieuwe wonder...

Frans...W

Nahhhhhh eindelijk dan Justin.. Joepie.:banana:
Zou als ik jou was even het trainings kruis monteren voor dat je vliegen gaat..
Suc6 met het programmeren en instellen van het nieuwe wonder...

Frans...W

Weet nog niet of ik vandaag ga vliegen.. Laat maar rustig aan doen;)
Ja en als ik ga vliegen ga ik zeker trainings kruis er onder zetten! Dat was ik al vanplan om te doen:)

Gr Justin

Hier een begin foto

Heb nog niet veel tijd gehad om foto's te maken;)
Denk dat vanavond als ik meer tijd heb nog wel wat foto's plaats..
Maar er is een begin:p

Gr Justin

Heeft iemand nog een suggestie voor olympische spelen Lipo's? (bami mag niet meer gezegd worden :rolling: )

Ik ben behoorlijk te vreden met mijn Mysterie Lipo's
3s 25C 2200mAh gisteren weer eentje leeg gevlogen. super gewoon added pluspunt past nogallemaal net in je canopy en je COG is nagenoeg perfect met die Lipo's (geen geschuif meer met de stock lipo om je COG goed te krijgen)
Maar anderen hebben daar wellicht een andere mening over zeker t.a.v. het 15C 20C 25C verhaal.

2200*80%=1760mA om te verbruiken.

In mijn geval 2 maal 8 minuten rustig gehoverd en paar keer tail in naar voren en naar achter (snailmail stijl ;))
kwam daarmee op een totaal verbuik van 1742 mA dus die zit mooi binnen de 80% belasting en gaf me een totaal van 16 minuten hoverplezier :D

Mijn verbruik kwam dan op 1742/16=109 mA per minuut.

Setup: HBK II 3900 Brushless 60% throttle curve Midstick and above

Francis ik zag ergens van jou volgens mij ook zo'n dergelijke berekening, kan je die nogmaals posten?
Ben benieuwd naar het verbuik van de andere chopper liefhebbers :p natuurlijk is mijn verbruik waarschijnlijk nogal laag daar ik alleen nog maar hover en verder de King de sporen nog niet geef.

Groetjes,

Edwin

Kijk eens op Ebay zou ik zeggen daar heb ik die van mij iig op gevonden.

Groetjes,

Edwin

Heb nu exact 6 minuten gevlogen. Celvoltage was op de lader 11,51 V. Na volledige gebalancede cycle is er 1048 mAh ingegaan. FF quick and dirty 1048mAh/6 minuten is 175mAh/minuut. Ik zou dus theoretisch bijna 10 minuten kunnen vliegen om tot 80% ontlading te komen. Zoals ik al eerder aangaf vlieg ik regelmatig 8-9 minuten en dan laadt hij ongeveer 1500-1600 mAh bij. Zit er dus niet al te ver naast.

Conclusie: Ik ben erg happy met mijn EVO en de volgende wordt ook gewoon een EVO. Ze worden nauwelijks warm, behouden volop hun capaciteit.....topaccu's (met helaas bijbehorend prijskaartje ;))

Deze bedoelde je Edwin ?
Ik vlieg dus met de Trex op zo'n 175 mAh per minuut. Maar zodra je wat heftiger met het ding tekeer gaat zal dat snel omhooggaan.

Hey SilentScope!
Ik heb vandaag me DX6I gekregen
icon_biggrin.gif

Maar ik kom hier niet uit..
Jij kan al aardig overweg met de DX6I
Maar nu een vraagje..!
Hoe zitten bij jou de servo's in de reciever? Het is geen Kanaal 1,2 tm6
Maar er staat op de reciever
aux 1.
gear.
rudd.
elev.
aile
thro
batt/bind.
Kan in de handlijding niet vinden hoe ik het moet doen..
kun je me hier mee helpen

Hoop dat jij wat meer over dit zendertje weet
icon_lol.gif
icon_wink.gif

Gr Justin
ik zal het ff hier neer zetten zodat jullie er ook wat aan hebbe.

aux 1.van achter gezien de rechter servo
gear. gyro sens kabel(stekkertje met maar 1 kabel erin, komt uit je gyro)
rudd. gyro kabel
elev.de servo die in het midden van het frame staat
aile linker servo vanaf achteren
thro je esc gaat hierin(haal wel ff de bladen eraf voor de zekerheid)
batt/bind. als het goed is is je zender al gebind, dus als je je ontvanger aandoet nadat je je zender aan heb gedaan gaan er constant 2 ledjes branden op je ontvanger (1 op ontvanger en 1 op sateliet), anders moet je em ff binden(lees maar in het boekje hoe)

Vandaag nieuwe onderdelen uit the States binnen gekregen voor de "Metal Head" die vorige week in zutphen beschadigd was. Voor de zekerheid heb ik vandaag de gehele kop gedemonteerd en opnieuw opgebouwd. Ik was blij dat ik voor de zekerheid ook een paar feathering shafts meebesteld had want ook deze bleek lichtjes krom te zijn. Ik heb gelijk de rubbers waar de feathering shaft doorheen loopt met siliconenvet gesmeerd en toch weer eens houten bladen gemonteerd. Iets meer headspeed gegeven en....... probleemloos, (Eddie bedankt voor je advies) De heli vliegt nu ongelofelijk strak, beter nog als met de kunststof bladen.

Francis zoals je ziet heb ik jouw foto gebruikt, zitten toch geen rechten op he ??
Groet,

Jerry

Back