Eerste kist - Carl Goldberg Sophisticated Lady

• Topicstarter Topicstarter BasGort
  • Startdatum Startdatum
Bas, gefeliciteerd!

Jammer dat ik er niet kon zijn maar we zien elkaar nog wel eens.
De clubtrainer is ook nog heel dus alles is goed gegaan, nu gewoon regelmatig gaan vliegen en misschien alvast denken aan een electrozwevertje zodat je aan de zomeravond competitie mee kan doen....

GJ

Bas,

Van harte gefeliciteerd met je eerste vlucht !! Goede keuze om hiermee te gaan vliegen. Beetje afstellen nog en je kunt er wedstrijden mee winnen.

Erg mooie kleurstelling.
Niet te schreeuwerig, maar toch opvallend.
Ik durfde het nog niet aan om transparante bespanning te gebruiken.

Dankjewel. In de lucht is ie nog mooier. Bekleden met transparante oracover is niet zoveel moeilijker. Je moet wel zorgen dat ie onder de bespanning er picobello uitziet want je gaat met de billen bloot....

Als je motoropzetje werkt, dan wil ik daar wel meer info van (indien mogelijk).
full

Vanmiddag even zitten knutselen. Zo ziet ie eruit. Het is het simpelste van het simpelste. Straks nog de laatste hand eraan leggen en dan gaan we eens proberen wat ie doet. Als het goed is wordt ie niet veel zwaarder dan de zweefuitvoering. Ik schat zo'n 100 gram. Komt op 850 gram.

Veel succes en plezier.

Jan-Hein.

Laatst bewerkt door een moderator:
De komende maanden nog wat lesjes nemen en dan gaan we vast veel plezier bleven aan The Lady!.
...en zeker als het een beetje voorjaar wordt - thermiek!

Precies wat jij zegt vind ik zelf ook altijd zo grappig, je koopt een doos houtjes en dat is dan ineens een vliegtuig...

@JHvdK

Hoe heb jij de cockpitkap goed dicht gekregen?

Ik vind de oplossing van CG met een elastiekje door de oogjes niet heel handig.

Ik hoor het graag.

Thanks,
Bas

@JHvdK

Hoe heb jij de cockpitkap goed dicht gekregen?

Nou Bas, eerlijk gezegd vind ik cockpitkapjes altijd een crime. Krijg ze zelden echt mooi en vervang ze liever door iets van hout.
De vleugel van mijn Lady zit voor aan de vleugel vast ,met een paar pennetjes en achter met 2 plastic (breek)bouten. De cockpit kap haakt in de voorste pennetjes en is aan de voorkant vastgeplakt met een stukje tape.:oops:

Ik moet nog een betere list verzinnen, want dit is ook niks.....

Groeten, Jan-Hein.

Pffff..... Gelukkig heb jij dezelfde ervaring.

Ik ga wel zoeken naar een goede oplossing.

Groeten,
Bas

Nou Bas, eerlijk gezegd vind ik cockpitkapjes altijd een crime. Krijg ze zelden echt mooi en vervang ze liever door iets van hout.
De vleugel van mijn Lady zit voor aan de vleugel vast ,met een paar pennetjes en achter met 2 plastic (breek)bouten. De cockpit kap haakt in de voorste pennetjes en is aan de voorkant vastgeplakt met een stukje tape.:oops:

Ik moet nog een betere list verzinnen, want dit is ook niks.....

Groeten, Jan-Hein.

Plankje met klittenband in de binnenkant (boven de ontvanger) gelijmd.
Onder de cockpitkap heb ik ook een stukje klittenband geplakt.

Volgens mij zit de cockpitkap nu redelijk vast.

Verder heb ik de ontvangerantenne netjes in de romp weggewerkt.
Nu komt er nog een stukje van plus/min 15 cm antenne uit het eind van romp.

Hij is weer klaar voor een volgend vluchtje.

Oh ja, vandaag ook mijn lidmaatschapsformulier op de post gedaan voor ACK.

Groeten,
Bas

Back