Eerste kist - Carl Goldberg Sophisticated Lady

• Topicstarter Topicstarter BasGort
  • Startdatum Startdatum
En dat was veeeel makkelijker voor beginners, nu zie ik ze hier regelmatig verzuipen in de software.

En niet alleen beginners hoor..
Ik heb een F3J model van een topvlieger gekocht, ding klopte ook niks van, de servo's stonden ook alle kanten op, dus verkeerd ingebouwd.
En zelf, met dat F5B, wordt ik ook een beetje gestoord van alle mixers en gedoe, daar komt nu ook weer Jeti bij, waar je dan ook de ontvanger nog kan programmeren.
Gelukkig hebben we Gerben nog...

GJ

Ik ga het proberen.
Het is een T4EXA

Bas, je hebt toch een Futaba 4EX?
Dan moet dat kunnen want ik heb de gebruiksaanwijzing van de EX4 opgezocht en daar staat in dat je kan wisselen door tijdens het aanzetten de beide knoppen in te drukken en dan de mode te veranderen,

Kreeg net een berichtje van Jan (Corrien). Ik moet dus ook nog solderen, maar dat is niet echt mijn ding, vooral niet met een computerzender lijkt me.

Hallo,

Bij de T4EXA is het voldoende om het ratelbeugeltje van het gas en de veerset van de hoog/laag functie onderling te ruilen, zoals ook in de handleiding staat. Als er ook nog met een leraar-leerling systeem wordt gewerkt moeten ook de witte draadjes 2 en 3 onderling worden geruild. Als de zender ondersteboven op tafel ligt met de antenne naar boven zit de knuppelbedrading rechts op de print gesoldeerd. De witte draden zitten aan de bovenzijde op soldeereilandjes, waar een nummer bij staat.

Met vr. groet, Jan van Mouwerik.

ok, dan moet je dus gewoon tijdens het opstarten die 2 knoppen ingedrukt houden en de mode veranderen, er zal wel iets van STCK 2 bij jou staan.
dat solderen is niet nodig, we pakken de zender gewoon over, bij een zwevertje is dat een makkie, dus geen leraar-leerling systeem.

gj

Oki doki

Gaan we vanavond proberen, maar nu eerste de vrouw van Schiphol halen.

Groeten,
Bas

ok, dan moet je dus gewoon tijdens het opstarten die 2 knoppen ingedrukt houden en de mode veranderen, er zal wel iets van STCK 2 bij jou staan.
dat solderen is niet nodig, we pakken de zender gewoon over, bij een zwevertje is dat een makkie, dus geen leraar-leerling systeem.

gj

Ik ga kijken of ik dat intern kan aanpassen. Ik heb er nu een wieltje opzitten en misschien kan ik er een iets groter heveltje opzetten.
Opgepast: om een grotere roer-uitslag te krijgen, moet er een KLEINER heveltje op (of een gaatje dichter bij de scharnier).
Of bij de servo een gaatje verder naar buiten.

Done

gj

Nou.. was makkelijk he?
Nu wachten op wat rustiger weer, windkracht 6-7 is een beetje teveel

GJ

Ja, voel me wel een beetje een domme koe.
Misschien had ik gewoon de handleiding beter moeten lezen.
Het stond duidelijk in de flow chart, maar niet in de omschrijvingen.

Had al een berichtje van Mike (trouwens zijn eerste berichtje op dit forum) dat ik contact met hem mocht opnemen voor een introductie bij de club.

Dus als het weer wat beter is kom ik zeker een keer langs.

Groeten,
Bas

Nou.. was makkelijk he?
Nu wachten op wat rustiger weer, windkracht 6-7 is een beetje teveel

GJ

Nieuw heveltje erop gezet en de uitslag lijken nu goed te zijn. :D

Misschien op zondag maar eens gaan kijken bij ACK als het weer een beetje goed is.

En speciaal voor Ron: Ik heb geen gebruik gemaakt van mijn zender om de boel af te stellen. :D

Op het veld moet er misschien nog wat worden afgesteld, maar dan kan ik dit altijd nog doen op de zender.

Groeten,
Bas

En als je de keuze hebt, kiezen voor 'gaatje verder naar buiten'. Vermindert speling.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Bas,

Gerben is er zeker niet, ikzelf weet het nog niet zeker omdat ik voor werk weer naar Duitsland moet.
Maar stuur maar even een PBtje op vrijdag of zo.

Grts Gert-Jan

Nog een klein beetje gewicht in de neus.

Even kijken of ik bij de Halffords een stukje wiellood of wat vislood bij de dierenwinkel kan vinden.

En dan mag The Lady het luchtruim kiezen!

:D

Bas,

Succes met de eerste vlucht!!!!
Aangestoken door dit topic ben ik bezig met een motor opzetje. Ben benieuwd wat die gaat doen!

Even een plaatje van mijn Sophie als het mag.

full

Groeten, JH

Erg mooie kleurstelling.
Niet te schreeuwerig, maar toch opvallend.
Ik durfde het nog niet aan om transparante bespanning te gebruiken.

Op mijn volgende bird komt er zeker transparante bespanning op de vleugels.

Als je motoropzetje werkt, dan wil ik daar wel meer info van (indien mogelijk).

Thanks,
Bas

Bas,

Succes met de eerste vlucht!!!!
Aangestoken door dit topic ben ik bezig met een motor opzetje. Ben benieuwd wat die gaat doen!

Even een plaatje van mijn Sophie als het mag.

full

Groeten, JH

Klein vraagje?

Lijmen jullie het gewicht in de neus of plakken jullie het gewicht op een stripje, zodat je het later nog kan aanpassen?

Thanks,
Bas

Lijmen jullie het gewicht in de neus of plakken jullie het gewicht op een stripje, zodat je het later nog kan aanpassen?
Ik rol bijvoorbeeld een stukje lood op en lijm dat met hot glue in de neus. Eigenlijk moet je iets te weinig in één pakketje plaatsen, en dan een paar strookjes daarbij plakken met plakband. Op die manier kan je fijntunen met die strookjes.

Ik heb ooit eens aan de installateur die een combi ketel bij ons plaatste, gevraagd of-ie niet wat afval lood voor me had. Uitgelegd waarvoor natuurlijk. Ik kreeg een mooie lap daklood - als je dat moet kopen betaal je je blauw... daar doe ik al jaren mee.

Vandaag heeft The Lady gevlogen! :D

Ik ben vandaag met The Lady naar ACK gegaan. Daar heeft iemand eerst gekeken of alles goed gebouwd was. Er moest alleen wat extra lood bij en mijn schanieren in het roer en hoogteroer waren een beetje te zuining gelijmd. We hebben hier maar even een leukoplast tapeje opgeplakt als schanier.

Daarna heeft de Ruud (van ACK) mijn Lady "ingevlogen". Eerst een paar handstarts en daarna aan het elastiek en toen heb ik zelf ook even gevlogen. Wel een stoer gezicht dat zo'n doos van houtjes nu opeens vliegt :D

De komende maanden nog wat lesjes nemen en dan gaan we vast veel plezier bleven aan The Lady!.

Groeten,
Bas

Back