Hallo allemaal, die bijeenkomst lijkt mij een prima idee. Sinds eind vorig jaar ben ik door het toedoen van een mede clublid ook besmet met het smijtvirus. Deze maat kwam vorig jaar op het veld met een Gambler van WrightbrothersRC (VS) die hij van een tekening had gebouwd. Ik was meteen verkocht en moest er ook een hebben. Ik heb de tekening en een Carbon scratchbuilder set bij Allan Wright (sympatieke kerel) besteld. Een paar weken geleden was mijn Gambler eindelijk gereed en heb er al enkele vluchtjes mee gemaakt. De Gambler is niet een High Performance DLG, maar is heel goed zelf te bouwen (en dit is ook leuk) en is daarbij ook niet erg duur. Tekeningen waren $16,= en het Carbon iets van $ 8,=. (een complete doos is ook te koop) De hoeveelheid balsa is bijna niets en van de bespanning zal je ook niet arm worden. De Gambler vlieg goed. Met een worp van een beginner is 30 seconden Dead-air-time, geen termiek, zo haalbaar. De Gambler is ook niet moeilijk te gooien, er zijn geen pre-sets nodig, het model "start" prima zonder speciale trucken. Als je niet tegen het bouwen opziet, en dat hoeft ook niet het model is niet moeilijk te bouwen, lijkt mij de Gambler een prima instapper voor het DLG zweven. Groeten Frans.