Eerste Rc Auto

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door arjunsm, 3 feb 2013.

  1. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Als je onverhard wilt rijden is een offroad auto de beste keuze. Je kan als je er onroad banden onderzet ook heerlijk onroad rijden. Ik wilde ook als eerste auto een onroad maar door de stenen enzo geen goede keuze. Nu vind ik offroad helemaal geweldig (niets tegen onroad;))
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    De LRP is iets meer waar voor je geld, maar neem dan wel minimaal de buggy-versie (BX) of de truggy (TX dacht ik) anders zit je off-road snel met de onderkant aan de grond. En het is aan te raden om als upgrade het kapje voor over de tandwielen mee te bestellen en te plaatsen. Anders is er een grotere kans dat er steentjes of zo tussen de open tandwielen komen.
     
  3. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    De TX zou geen slechte keuze zijn,ik heb deze ook.
    Wel straf dat we eerst dan weer een f1 model te zien krijgen en een paar posts later weeral bij de LRP Blast serie zitten :D
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Wel uberhaupt raar om eerst met modellen aan te komen die strak asfalt willen hebben en dan zeggen dat je ook een beetje offroad wilt.
     
  5. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Misschien moet hij maar voor een rally model gaan.
    Tamiya df-03ra ofzo... kan je er alsnog baan bandjes onder zetten en een andere kap.
    Wil je wat offroad dan zet je hem terug origineel.
    Kan in principe ook met de tt01 maar die heeft naar mijn mening nog iets te weinig ground clearance.
     
  6. arjunsm

    arjunsm Guest

    Wat is het verschil tussen die LRP S10 BX en TX?
     
  7. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Zoek zelf ook eens wat op zeg...
     
  8. arjunsm

    arjunsm Guest

    Ik heb het opgezocht. Maar wat is het verschil tussen een Buggy en een Truggy?
     
  9. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Misschien moet je eens lezen wat ik hieronder heb gepost!?
     
  10. arjunsm

    arjunsm Guest

    En als ik onder een buggy of truggy onroad banden zet, kan ik dan gewoon onroad rijden?
     
  11. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
  12. arjunsm

    arjunsm Guest

    Oke. Bedankt :)
    Nu gaan mijn ouders achter steentjes zetten. Dus ik ga maar voor offroad
    Ik zit nog erg te twijfelen tussen de LRP S10 TX en BX
    Welke is de betere keus?
     
  13. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Dat is je eigen keuze. Voor snellere bochten is de buggy erg goed en voor wat meer stabiliteit is de truggy een goede keuze. Ik weet niet of je die stabiliteit erg merkt. Ligt er ook aan hoe erg het offroad is. Zijn het van die kleine grintsteentjes dat heb je niet echt last van onstabiliteit
     
  14. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Je kent toch google denk ik?
    Eerst klik je afbeeldingen en dan typ je s10 blast bx,daarna doe je hetzelfde voor de tx.
    Dan zie je dus direct waar de verschillen zitten onderling.
    En dan noemen ze jullie de ipad generatie...of was het tablet generatie of....
    Ach ja :) we willen helpen hoor maar dit gaat erover :)
     
  15. arjunsm

    arjunsm Guest

    Oke in Suriname is er best veel zand
    Maar achter bij mijn huis gaan ze steentjes zetten (niet heel groot)
    Dan is een truggy toch beter? (Surianme ga ik 1x in het jaar)

    Dan schaf ik aan: truggy + brushless upgrade + snellader + batterijen (pkracing)
    Maar een buggy ziet er toch een stuk gaafer uit
     
  16. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Ik zou niet voor suriname dan een auto aanschaffen. Meer voor hier in nl. Als die steentjes niet groot zijn heb je haast niet/geen onstabiliteit. Ik zou persoonlijk voor buggy's gaan maar dat is omdat ik ze leuker vind rijden. Het is meer je eige keuze
     
  17. arjunsm

    arjunsm Guest

    Ja oke. De buggy ziet er ook gaafer uit. Maar heeft de brushless upgrade een meerwaarde? Aangezien ik pas net begin.
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Jep! brushless is the way to go.
    Zeer weinig onderhoud nodig,veel sneller dan brushed,minder snel accu leeg,...
    Koop gewoon het rollend chassis en een aparte brushless set erbij en bouw die gelijk in.
    Brushed is de lrp buggy echt traag naar mijn mening.Lipo doet al redelijk wat aan je snelheid maar niet te vergelijken met brushless.Bespaar jezelf de onnodige kosten want na een maandje of 2 brushed zal je toch sneller willen en uiteindelijk dubbel zoveel uitgeven om tot hetzelfde te komen wat je eigenlijk in het begin al kan doen.
     
  19. arjunsm

    arjunsm Guest

    bij pkracing kan ik bij het bestellen voor 50 eur direct een brushless setje in laten bouwen.

    Ik neem dus een Buggy met de brushless upgrade. Een snellader, en een 2de accu
     
  20. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland
    Mocht je vragen hebben over je LRP, of gewoon je ervaringen willen delen, kom dan gerust even langs in dit topic: lrp-offroad-electro-algemeen-topic-110


    De BX is inderdaad standaard nogal tam gemotoriseerd. Met LiPo en een snellere motor kun je dat wel aardig opkrikken, maar voor 5 tientjes extra een leuke brushless setup klinkt niet gek. Let wel op dat de auto dan best wel eens erg snel kan zijn voor een beginnend bestuurder. Ik heb zelf sinds een tijdje een auto met brushless, en de eerste keren rijden, was dat toch wel beetje met knikkende knieƫn, zoveel extra power zit daarin. Terwijl ik weliswaar geen wedstrijdrijder ben, maar toch wel wat ervaring had met auto's. Maar deze is, door een vrij pittige motor, bijna dubbel zo snel als wat ik gewend was.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina