eerste springer tug

antwoorden

hoe heb jij de bodum gebogen??????
een nachtje in bad doet wonderen sieb.
full

@ baggeraar: ik probeer gewoon in contact te blijven met mensen die ik heb ontmoet en om mijn hobby met andere mensen (die dit forum niet kennen) te delen:rolleyes:

p.s.: hoe kan je handtekening maken?
Mvg rcboy

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan toch echt je foto's het beste posten op een openbaar toegankelijke fotohost of in de foto-albums hier op het forum. Dan kan iedereen ze goed zien.

Ben je al wat opgeschoten sinds de laatste foto?

update 2

Hallo allen
het was een tijdje geleden dat ik heb geupdated. ik heb de tekening van de woning op schaal gemaakt en het kielvlak + de bijbehorende gaten gemaakt.

full

het kielvlak + koperen buis (ik weet niet zeker of dat de huls van de schroefas wordt. moet ik nog even vragen.
full

full

hier de woning+stuurhut uitgetekend ook een beetje gekleurd.
dat is hem dan weer.
mvg rcboy

update 3

Hallo allen.
ik heb de woning van papier op karton geplakt en hem in 3d in elkaar gezet
full

wat je achter mijn tug ziet is die van mijn broertje, ook hard werkend aan zijn versie
De volgende stap: de kartonnen mal uit elkaar halen en hem gebruiken als mal bij het uitzagen van de houten versie.:rolleyes:
Mvg rcboy

kleine update

Hallo allen.
Na veel gewacht en gezaag heb ik (met mijn vader) de stuurhut uitgezaagd. Ik heb ook een plattegrond voor de meubels gemaakt
(moeilijker dan het lijkt).
De volgende stap: de meubels maken en de stuurhut in elkaar zetten in die volgorde, daarna volgt het dak en de mast (wordt misschien beweegbaar gemaakt):rolleyes:.
tot de volgende post
Mvg: rcboy

weer kleine update

Hallo allen, voor kerst heb ik twee schroefassen en twee schroeven gekregen. ik heb nog geen motor, maar die moet ik nog uit een tanker slopen. daar zitten twee 720 bb torque motoren in, zonde om die toeren voor geen enkel nut te kunnen gebruiken.
volgende stap, dezelfde als in de vorige update:rolleyes:
Mvg rcboy

speedtanker

Welke toeren? Volgens deze site ( HMBC - Elektromotoren ) loopt de 720 BB Torque maar 4100 rpm. Niet echt speedbootsnelheden dus.
eigenlijk heeft het wel speedbootgevolgen hoor. van die toeren is de helft al voldoende om met een flinke gang vooruit te gaan. het is wel een plastic bootje van 116 cm.
full

zoals op het plaatje te zien zijn het 2 vierblads schroeven op formaat. het is dat de vorm het niet uit laat komen, anders planeert hij elke keer dat ik hem heel even op zijn staart trap. hij klopt veel schuim maar mijn springer tugs schroefassen staan verder naar beneden waardoor ik hoop dat hij meer vermogen genereert om een roeiboot te kunnen duwen.

update 4

Hallo allen.
Ik ben creatief bezig geweest met de woning en heb de muren/zijpanelen vastgemaakt met houten hoekprofieltjes. Ook heb ik de romp van het schip in de epoxy gezet (gelijk keihard) ook zijn de schroefaskokers in de vinnen waar de schroefas doorheen zit (weet iemand hoe dat heet). ook heeft de schroefas er al met schroef voor de proef in gezeten.
foto's volgen spoedig.
M.v.g.: rcboy

update 5

Hallo allen
dit zijn de beloofde foto's
full

de houten opbouw
full

de getekende vloer die ik na update 4 even had gemaakt
full

opnieuw de houten opbouw met het dakframe. Bovenaan de opbouw zit een elastiek die nu alles even bij elkaar houdt. het frame heeft ook hoekprofieltjes om dit met lijm aan elkaar te houden. Daarop komt het echte dak die met schroefjes erop wordt gezet om altijd nog bij de opbouw binnen te komen. het frame is langer dan de vloer om ook die achterste punt boven te verstevigen en omdat de deur er al verder naar voren zit.
dit was hem dan weer
opmerkingen zijn altijd welkom

Mvg: rcboy

mini update

Hallo allen
Ik en m'n vader hebben samen het frame op de woning gezet en hij heeft hem in de anti houtrot tweecompoment? gezet. makkelijker dan plamuur omdat het grotere oppervlakken vult zonder dat het slap wordt.
volgende stap: werkelijk geen idee.

Ben je al wat verder gekomen met het bouwen ?
oh ja de deur is gezaagd en op de scharnieren gezet. de deur heeft een rond gat voor een patrijspoort (die ook al uitgezaagd is), ook is er al wat aan de motorsteunen gedaan. graupner speed 720 torque uit de tanker (komen andere oudere motortjes in). foto's volgen nog. ik was nogal druk bezig met werkstukken.

Back