eerste springer tug

foto's

hallo allen. ten eerste wil ik jullie een v rolijk pasen toewensen.
maar even terug op mijn onderwerp zijn hier mijn foto's;
full

de motorsteunen (zonder motor, ik ga namelijk naar het soepvaren met mijn tanker waar ik nog even geen vervangende motor voor heb).
full

de schroeven die ik al bij een vorige update erop had gezet.
full

de patrijspoort met lineaal, de lineaal ligt niet precies goed, hij is namelijk 50 mm in doorsnee.
full

de achterkant van de deur (ja, hij zwaait naar binnen open).
full

hier is de "buitenkant" van de deur met de patrijspoort erop gelegd. de schroeven zijn door mijn vader afgeslepen. het moet nog worden geplamuurd, maar het is al wat aan het worden is het niet?

Laatst bewerkt door een moderator:
Jij ook een vrolijk Pasen!!!

Ziet er netjes uit!! had ik maar zo'n deur8-O alleen de schroefjes nog even wegwerken met plamuur;). Zijn die patrijs poorten gekocht of heb je die zelfgemaakt? Die zien er ook strak uit namelijk! Ik zal het wel weer eens fout hebben maar, die motorsteunen zijn die wel goed geventileerd? En waarmee worden de motoren precies vast gezet?

groetjes,
Jarvin

@jarvin
die patrijspoort heb ik helemaal zelf uitgezaagd en geprobeerd te schuren, lukte een beetje, maar toen ik de dag erna wakker werd had mijn vader het al geschuurd.

de ventilatie? aan de achterkant van de motoren zitten luchtopeningen. achteraan de steun heb ik een groot gapend gat gemaakt waardoor hij (hopelijk) gekoeld blijft, anders hoop ik het op te lossen met een fan. verder wordt hij volgens mij met die beugel en wat rubber vastgezet.

Laatst bewerkt:
Oké, ik vind hem heel mooi worden!! we zullen het wel zien wat de motoren gaan doen:) je kunt het altijd nog aanpassen...

weer een upload

hallo allen.

Meestal houd ik het niet lang met een ding vol. nu ook weer omdat ik een sleeplier wou maken. hier zijn de foto's hoe het ermee staat;
full

de motorkast waar de liermotor moet komen.
full

de andere kant van de lier waar het bedieningspannel voor buiten op komt en het asje eindigt.
full

hier is- ie in elkaar gezet. moet nog geverfd en geplamuurd worden hoor ;)
full

hier zijn ze naast elkaar voor een foto'tje. het is allemaal abs- plaat, dus ik hoop dat de lijm blijft plakken ( m'n vader had er al eerder moeite mee).
als hij helemaal klaar is komen er nog hendels op de luiken die ik voor het onderhoud met een scharnier maak. de kleur? ik denk blauw met zo'n driehoekig bordje met een bliksemschicht met daaronder (als dat lukt) in gele letters "caution" of "high voltage".

zover deze update
groeten: rcboy

pet

hallo allen.

wat was het vandaag lekker modelbouwweer, dus ik ben maar bezig geweest aan de "pet" van de stuurhut
full

ik was zo enthousiast dat ik vergat een foto van de losse delen te maken, maar dit is in dat geval de onderkant
full

dit is de bovenkant:rolleyes:, die schroeven zitten er alleen maar voor het vastzetten, lijmklemmen blijven namelijk niet zitten.
full

hier is het totaalaanzichtmet de (net opgeschuurde) stuurhut/woning.
dit was het weer. tot de volgende update
groeten; rcboy
wordt vervolgd...

Begint al wat meer "smoel" te krijgen. Was het trouwens niet mogelijk de randen vast te zetten met een snel drogende lijm, en dan na te lijmen met een lijm die mooi in de naad vloeit? Had je die schroefgaten gescheeld...

@ indoorvlieger
het was al vrij sneldrogende lijm (bison houtlijm) die ik later in de epoxy zou zetten, dus het was voor de zekerheid. er zit dus maar een ding op: PLAMUUUUUUUREN . en trouwens, het is m'n eerste lier die ik heb gebouwd en daarvoor vind ik hem wel geslaagd
groeten; rcboy

Laatst bewerkt:
update

hallo allen
prachtig weer was het, dus kon ik lekker met m'n vader klussen.
full

het schuurwerk van mijn vader, doet wonderen. links is hoe het was en rechts is hoe het er nu aan toe is.
full

hier is ook een bouwtekening van de uitlaat. het worden er twee die naar het midden toe leunen. er zijn al stukken op karton uitgesneden en al wat lijnen op hout.

dit was het weer, tot de volgende keer :cool:.
groeten; rcboy

inderdaad jarvin, ik krijg nu ook al dat gevoel.
de planken van de uitlaat zijn uitgezaagd. nu is het even wachten tot dinsdag, dan is pa thuis. het is voor het plakken wel ff handig als ik meer dan twee handen heb:D.

groeten: rcboy

Laatst bewerkt:
hallo allen
heb het in m'n eentje geprobeerd ( met succes :D)
toch redelijk gelukt:
full

de koker zonder voetstuk.
full

het voetstuk 6x6 cm.
full

de twee naast elkaar, er komen nog luchtroostertjes in en er moet nog een bovenkant op, met uiteraard de uitlaat. anders zouden de mensen aan boord geen sigaretten meer nodig hebben om te kunnen roken.
ze moeten ook nog in de epoxy zodat de ( op zich niet waterdichte) lijm niet een groete witte sh*t vlek vormt. oké ik ben niet van plan om er een hele emmer over te gooien maar goed.

dit was het weer
groeten: rcboy :cool:

zoooo.... allen,

ik had weer es zin om aan mijn springer te werken, dus dat deed ik maar.
deze keer de kozijntjes en ramen (perspex) afgemaakt. die ben ik ff vergeten te uploaden dus die komt in de volgende post.
wel ben ik begonnen met een beweegbare mast (met dank aan @Stephan le Sage), hie maar wat foto's:
full

de mast, van onder af gezien
full

hier in gestreken versie
full

de voet (wees gerust, moet zéker afgewerkt worden)
full

de top van de mast, wel moet ik zeggen dat hierop nog een stuk opkomt voor het licht. dat is wel ineens een paar meer dan de tanker (3 toplichten ipv 1, 2 rode noodlichten, geel heklicht, 2 ankerlichten)

nog een leuke foto gevonden:
full

lol.

MVG, rcboy

netjes!

maar heb je het systeem van stephan in je mast verwerkt???
of aan de onderzijde??

ik snap niet precies wat je bedoelt, maar het meekantel- mechanisme is uitwendig zodat ik die stang nog kan aanpassen zonder de hele boel te slopen...

verder die foto's van de hut:
full

er zit een plakbandje op, zodat ik weet waar en hoe de raampjes komen (ze zitten nog los)
full

ook even van de achterkant (sorry, het is avond, donker en camera's zijn niet de beste combo).

MVG.
rcboy

zit het systeem er dan al op??? ik zie het niet direct.

maar wrm heb je het achterse raampje op foto 1 van post#56 groter gemaakt?

systeem zit er nog niet op, moet worden gesoldeerd. dat is zo'n ding waar ik wel even me vader bij nodig heb (te weinig ervaring)
dat raampje is het achterste, dat is gewoon omdat de tekening het ook zegt (en ik wijk veel af van de tekening omdat ik sommige dingen zelf maken en ontwerpen ook gewoon leuk vind, en ook wat mooier).

bedankt:D

Laatst bewerkt:
Back