eerste springer tug

@Samz11

dank u wel.
het is echt een leuk bouwproject, de romp bestaat uit weinig delen en je kan gewoon je eigen opbouw ontwerpen. ik had er toevallig een boekje bij met +/- 12 ontwerpen en koos daar de simpelste uit. je kan er als het ware ook een vliegdekschip van maken, maargoed.

even kort, leuk rompje. leuk aan te passen naar je eigen hand en .... het is gewoon leuk om te bouwen.

ps. de romp is een tijdje geleden voor de 2e keer in de epoxy geweest en is nu spiegelglad.

MVG. rcboy

Ik vind het wel fijn om wél naar de leeftijd te kijken: Bij oudere mensen om ze netjes met U aan te spreken, bij jongere mensen met een goed gevoel dat er toch ook nog jongeren zijn die níet de hele dag achter de gameconsole hangen. Je moet alleen wel waken voor vooroordelen.
@Samz11: Ga gewoon lekker die Springer bouwen, wat RCboy ook al zegt: Het is leuk om zelf een bootje semi-helemaal zelf te bouwen, je hebt aan het eind een leuke spelevaartobbe en je doet kostbare ervaringen op voor je volgende boot. En misschien heb je wel vrienden die het ook leuk vinden? Kun je nog samen bouwen ook, helemaal gezellig! En daarna natuurlijk lekker samen varen!

@setsnunakaede, ik bedoelde dat met "ik kijk nooit naar leeftijd" dat ik eigenlijk altijd U zeg op internetfora. maar inderdaad, ik heb al een tanker staan en mijn broertje een oude duitse loodsboot en we hebben daarmee samen de grootste lol.

maakt niet uit. iemand die 12 is kan net zo'n mooie prestatie neerzetten als bv paul burghoorn, alleen moet je wel even wat meer geduld hebben als iemand die al wat meer ervaring heeft. bij mij is het ook maar een oefenproject om de modelbouw goed onder de knie te krijgen, daarom is deze schaal ook niet de kleinste, ik wil wat marge hebben om het écht goed te doen.bv. die sleeplier lijkt mij niks, die gaat opnieuw uit hout omdat het lekker werkt, of er komt een grote sleephaak- of bolder.

Ja natuurlijk, maar als een jonger iemand typefouten maakt samen met een "domme" vraag is er veel meer commentaar dan dat een oudere dat doet!! En daar zit mijn frustratie.

Brecht, ik wil hier best nog wel even van gedachten over wisselen met je, als jij dat ook wilt dan, maar niet hier (zonde van het draadje). PB of WSD zijn misschien betere opties daarvoor ;-)

ja, als ik met deze springer klaar ben haal ik de bezem er ff strak doorheen zodat het een on-topic discussie is

mast bijna af

hallo allen,
ik ben zoals deze titel vermeldt, bijna klaar met de mast.
plaatjes zeggen meer dan woorden dus:
full

de voet heeft ook een bovenplaatje gekregen zodat het er mooi afgewerkt uitziet.
full

de mast heeft een nu een gleuf omdat de stang die het maadraai-mechanisme het anders niet haalde. de houder van die stang is een stuk naar de mast toé gekomen omdat ik erachter kwam dat; als de afstand van de as en het meedraai-mechanisme boven én onder niet hetzelfde is, het mechanisme niet werkt.
full

de bovenkant is nu een beetje geblakerd omdat elk punt van de stang een beetje soldeer heeft gekregen zodat de sangetjes er niet uit kunnen schieten,

tot zover nu, de volgende keer ga ik, denk ik, de servo bevestigen aan de mast (wel eerst een servo zoeken dan maar) en de lichtmast erboven doen

MVG. rcboy

Laatst bewerkt door een moderator:
Back