Eerst over de hete lipo. Ik heb 1 keer 1 hete accu gehad. En omdat ik weet dat dat niet goed is wil ik daar dus ook wat aan doen. Het was dan ook geen vraag, gewoon een opmerking. Het was ook de eerste keer dat ik wat meer achter elkaar vloog . Ik vlieg 10-30 seconden. Zet hem dan terug, verstel wat of check dingen en vlieg nog wat. Ik heb ook geen tijd bijgehouden. Maar ik ben zo al snel een half uur bezig met 1 lipo. Dit was de eerste keer dat hij heet werd en ik hem leeg vloog.
Het lijkt misschien of ik mijn eigen ding doe en advies in de wind sla. Ik zal dan wel niet duidelijk genoeg typen of ik koppel te weinig terug.
Ik heb het nagekeken:
- advies: Laat iemand helpen, met wat adressen van clubs (status: ik heb met een trainer gesproken en ga binnen kort voor les daarheen.
- Advies: LT , status: alles zit nu met LT vast. Het losgeslagen rotorblad bleek bij bestudering een rotte bout te zijn. Er zit nu een nieuwe featheras en bladegrip op met LT. Het trage toerental was geen lege accu zoals ik eerst dacht, hij was ook niet heet, maar een heel brakke soldeerverbinding op de LIPO.
- advies: giro settings. Status, dat heb ik gedaan. Ik wilde er wat meer van weten maar die vraag was niet beantwoord (ik vroeg dat niet omdat ik het niet geloof maar omdat ik het leuk vind)
- Servo links, op speling gecontrolleerd maar na waarschuwing over losschieten ze voor de zekerheid vervangen.
- Ik heb alle gegeven links gelezen, alle aangegeven you tubes bestudeerd (ook die hele grote twee series )
- Ik heb het hele veiligheid verhaal gelezen nav dat rotorblad. Ik ben wel beginner en had nog nooit 450 in het wild gezien, en dan is you tube geen goed voorbeeld. Ik hou me nu ook aan de veiligheids regels.
- Ik heb de pitch verhoogd op advies, toen verlaagd na ander advies, toen weer verhoogd op advies en de PC gebruikt. De opmerking werd gemaakt dat ik het blijkbaar anders had gedaan. Best mogelijk, ik heb de aangegeven youtubes bekeken en stap voor stap meegedaan. Ook de hele serie van finless (en nog veel meer, ik heb veel tijd, moet veel liggen dus tijd genoeg om theorie te bestuderen, soms meer dan 6 uur per dag)
- expo ingesteld na advies (30%)
Dus ik snap niet helemaal waarom sommige mensen denken dat ik niet luister. Moet ik steeds alles bevestigen en herhalen ? Ik ben erg blij met alle adviezen en heb ze ook allemaal toegepast.
Dat van die lipo theorie had ik beter niet kunnen schrijven. Het blijkt ook al in een sticky te staan.Ik wist ook niet dat dat zo gevoelig ligt. Net als elco's op een high end audio forum. Omgeven met een mysterieuze waas
.
Ik had er ook geen vraag over en zal jullie er verder niet mee lastig vallen. Het schept alleen maar verwarring. Die 3 uur is dan ook een sterk vereenvoudigde basis theorie. Het gaat niet om die 3 uur. Het gaat om het mechanisme. Wat er in accus gebeurd is een stuk chemisch en een stuk electrisch. Het inwendige weerstand verhaal zoals hier bv op de site staat bij lipos ligt in werkelijkheid ook heel anders. Maar zoals het hier staat kun je er in de praktijk mee werken. (Ik heb daarvoor een meet methode bedacht die nu door een lader fabrikant wordt gebruikt).
Het lijkt misschien of ik mijn eigen ding doe en advies in de wind sla. Ik zal dan wel niet duidelijk genoeg typen of ik koppel te weinig terug.
Ik heb het nagekeken:
- advies: Laat iemand helpen, met wat adressen van clubs (status: ik heb met een trainer gesproken en ga binnen kort voor les daarheen.
- Advies: LT , status: alles zit nu met LT vast. Het losgeslagen rotorblad bleek bij bestudering een rotte bout te zijn. Er zit nu een nieuwe featheras en bladegrip op met LT. Het trage toerental was geen lege accu zoals ik eerst dacht, hij was ook niet heet, maar een heel brakke soldeerverbinding op de LIPO.
- advies: giro settings. Status, dat heb ik gedaan. Ik wilde er wat meer van weten maar die vraag was niet beantwoord (ik vroeg dat niet omdat ik het niet geloof maar omdat ik het leuk vind)
- Servo links, op speling gecontrolleerd maar na waarschuwing over losschieten ze voor de zekerheid vervangen.
- Ik heb alle gegeven links gelezen, alle aangegeven you tubes bestudeerd (ook die hele grote twee series )
- Ik heb het hele veiligheid verhaal gelezen nav dat rotorblad. Ik ben wel beginner en had nog nooit 450 in het wild gezien, en dan is you tube geen goed voorbeeld. Ik hou me nu ook aan de veiligheids regels.
- Ik heb de pitch verhoogd op advies, toen verlaagd na ander advies, toen weer verhoogd op advies en de PC gebruikt. De opmerking werd gemaakt dat ik het blijkbaar anders had gedaan. Best mogelijk, ik heb de aangegeven youtubes bekeken en stap voor stap meegedaan. Ook de hele serie van finless (en nog veel meer, ik heb veel tijd, moet veel liggen dus tijd genoeg om theorie te bestuderen, soms meer dan 6 uur per dag)
- expo ingesteld na advies (30%)
Dus ik snap niet helemaal waarom sommige mensen denken dat ik niet luister. Moet ik steeds alles bevestigen en herhalen ? Ik ben erg blij met alle adviezen en heb ze ook allemaal toegepast.
Dat van die lipo theorie had ik beter niet kunnen schrijven. Het blijkt ook al in een sticky te staan.Ik wist ook niet dat dat zo gevoelig ligt. Net als elco's op een high end audio forum. Omgeven met een mysterieuze waas

Ik had er ook geen vraag over en zal jullie er verder niet mee lastig vallen. Het schept alleen maar verwarring. Die 3 uur is dan ook een sterk vereenvoudigde basis theorie. Het gaat niet om die 3 uur. Het gaat om het mechanisme. Wat er in accus gebeurd is een stuk chemisch en een stuk electrisch. Het inwendige weerstand verhaal zoals hier bv op de site staat bij lipos ligt in werkelijkheid ook heel anders. Maar zoals het hier staat kun je er in de praktijk mee werken. (Ik heb daarvoor een meet methode bedacht die nu door een lader fabrikant wordt gebruikt).