EeZeBilt Beaver

Gisteravond de mast in ruwbouw klaar weten te krijgen:

full

Wat een gepruts zeg, om het allemaal recht er op te krijgen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben weer een stukje verder met de mast, die is nu glad gevijld en gezandstraald, en alle verlichting zit er in:
full

De schijnwerper op het plateau moet nog wel wat verder afgemaakt worden en er moet nog wat meer vulling bij, zoals een radar en wat antennes, en een toeter, maar het begint zo langzamerhand al ergens op te lijken.
Binnenkort de boel maar eens in de lak zetten, maar eigenlijk eerst primer. Heeft iemand een goed idee hiervoor, of weet iemand waarmee je Hammerite Non-Ferro primer kan verdunnen tot spuitbare dikte? (het is standaard zo'n soort van lobbige substantie die je eigenlijk ook met een kwast niet fatsoenlijk opgebracht krijgt, strepen tot en met...)

Goed bezig Diede,

De leds zijn dat gewone ledjes waarvan je de bovenkant vlak hebt geschuurd?

En dat zandstralen heb je dat zelf gedaan? of laten doen?

De mast kan in ieder geval wel een stootje hebben, aan de diameter te zien:lol:

Jan

Hoi Jan,

Dit zijn inderdaad gewone (nou ja, de meeste zijn van die super felle) 3mm ledjes waarvan de bovenkant vlak gevijld is en de rest is een beetje verf. Ik wil eigenlijk nog de krimpkous-aanpassing zoals gezien bij "Kockmans" uitvoeren, maar ik ben door die maat krimpkous heen dus dat moet eerst weer aangeschaft gaan worden.

Ik heb sinds de zomer een klein zandstraalcabinetje op de vliering staan, dus ja dat heb ik zelf gedaan. Dit soort klein spul gaat daar prima in, groter eigenlijk niet omdat mijn compressor onvoldoende debiet heeft om langdurig door te stralen.

Deze mast kan ruimschoots meer hebben dan de rest van de boot, 10mm messing onderaan tot 3mm helemaal in de top :D Gelukkig is de hele boot ontworpen op een enorme berg ballast onderin, anders zou het niet goed zijn gekomen met zo'n zware mast bovenop :D :D

Mensen, ik zit met een dilemma...
Zal ik de mast van mijn Beaver wit maken?
mast_seitenansicht.jpg

of geel?
11_bugsier_6_mast.jpg

Zwart kan ook...
07_mastfussgelenk.jpg

...Of in de kleur van de romp, rood?
7004656-a-huge-orange-tugboat-in-a-harbor.jpg

Ik dacht dat ik er uit was, maar de twijfel slaat toch elke keer weer toe...

Schiet eens?

Ik denk dat ik met Harald meega. Ik vind dat okergeel trouwens altijd al een mooie kleur, en het is van oudsher ook een maritieme kleur (zeker in Engeland, Nederland weet ik niet zo zeker eerlijk gezegd).

Groet,

Ad

ik zelf vind zwart mooi. omdat de romp rood is. een deel van de opbouw is groen. persoonlijk vind ik het niet mooi om bijv alles rood te hebben

Nou, de kleur van de mast is dus inderdaad geel/beige geworden en ik moet zeggen: Staat hem prima :worship: Bedankt voor de adviezen.
full

Ik ben ondertussen ook begonnen aan de sleeplier:
full

...En verder wat klein spul zoals panamakluizen, geknepen van 4mm zeilringetjes, maar echt hard gaat het nu even niet, ik ben bezig met een studie'tje voor mijn werk en dat slokt al mijn avonden zo'n beetje op.

Dat is inderdaad een wijze beslissing geweest, staat haar goed deze crème gele kleur.

Heb je nog wat details over de geel die je hebt gebruikt? merk, RAL enz?

Jan

Hoi Jan,

Ik ben nu niet thuis maar volgens mij was het 314 Beige van Revell. Ik gebruik de Aqua colors van hun, droogt aardig rap en bijt niet met de andere waterverven die ik gebruik (motip...).

Het is wel grappig, ik had voor de mastkleur eigenlijk rood als favoriet, met geel eigenlijk pas op de derde plaats... Maar ik denk achteraf dat dit inderdaad wel de beste keuze is geweest.

Ik ben trouwens nog aan het piekeren hoe ik een "elektromotor" kan simuleren op de winch, ik heb wel iets maar dat is een béétje boel te groot. Ik heb een onderdeeltje van pakweg een cm lang en 8mm dia nodig dat overtuigend genoeg een motor kan lijken. Uiteraard met van die koelribbetjes...

Die winch is trouwens wel echt een flinke jongen, er is eigenlijk geen plaats meer voor trappetjes naar een dek hoger er naast meer. Hoe ik dat ga oplossen....
Misschien de winch maar een beetje uit het midden zetten ofzo?

Ik ben gisteravond ook nog begonnen aan de dekkraan, een AHT moet natuurlijk wel een flinke kraan aan boord hebben, maar erg veel verder dan twee PVC pijpjes in elkaar met een M6 bout er doorheen ben ik nog niet. Wordt uiteraard vervolgd :)

Die lier is alleen om een sleeplijn op te rollen, ik had geen zin om dit werkend te maken (en ook eigenlijk niet de ruimte...)

Ik denk wel dat ik de sleeplijn goed vast zet op het eind, zodat ik als ik wil, wel de lijn kan afrollen en slepen.

Hmmm, dat is een goede Gerrit-Jan. Ik had het bijna zelf kunnen verzinnen, ik was al aan het snuffelen tussen de kralen van mijn vriendin enzo... Vanavond maar eens kijken of ik een mooie maat deuvel kan vinden.
Thanks!

Back