EF extra 88": To electrify or not

nou vandaag met nieuwe timing en de acceleratie van 0.5s naar 0.2s.
1 woord whow

[URL="
- EF extra 88.5" 11s Scorpion 5535 190kv[/URL]

het is een raket geworden
115A
Motor is kouder als mijn douch smorgens vroeg.
ga nog wel 1 inch kleinere prop ( 23x10 ), kreeg hem op het veld niet gemonteerd.

Dit ding ligt echt super stabiel, en vliegt echt veel makkelijker dan de 58"( als verwacht ). Heb 4 vluchten gemaakt van 6-7 minuten, en er was gemiddeld 3400 mAh uit. :mrgreen:

Hier ga ik deze zomer veel plezier aan beleven, zal nog wel even een geluidsmeting gaan doen bij de MVSB want stil is hij niet meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn dat je er tevreden mee bent.
Ziet er ook prima uit op het filmpje.

Maar waarom die kleinere prop, gewoon om te proberen? Want als alles het aankan zoals het nu is, waarom niet zo houden...

Dat hij de vorige keer in een pullout slecht op gang kwam zie ik nu niet meer terug. Zo wie zo is er al die 0.3 seconden vanaf , maar dat kan het niet helemaal verklaren. Ik denk dat het gewoon in de vingertjes zat.

En die iets kleinere prop, is gewoon om de regelaar te ontzien. Ik denk niet dat ik het ga merken bij het vliegen. Moet zeggen dat hij nu alle voordelen van mijn kleine extra heeft.
Vol gas : een racer
[media=youtube]JKbnlst1Njg[/media]
Power : te over
Maar dan met de stabiliteit van een grotere kist , ben net nog op het veld geweest maar ik vond het te koud ( met windkracht 4-5 ) om te gaan vliegen.

Ben nu bezig om bochten te vliegen met rolling harrier, vind het verdomt moeilijk, maar zoals je kunt zien op het filmpje gaat het met de 88er aardig ( nog geen kappen bochten en met de klok mee, valt hij bij de eerste bocht er al uit) . Met de 58" viel hij altijd uit de harrier met een bocht.

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
Scorpion S5535 190KV

Bart, leeft de Scorpion S5535 nog.
Nog steeds WOW!.
Ben van plan ook deze motor aan te schaffen, maar wil eigenlijk weten of hij jouw martelingen doorstaan heeft. Heb bij Hyperion motoren (zelfde fabrikant??) ook minder goede ervaringen gemaakt!
Geen gekke geluiden of excessieve temperatuur ontwikkelingen bij zware belasting?

Ik martel geen motor :-), deze motor kan zonder probleem in deze kist en ook met 4 kW.

Vliegt nog perfect, heeft alleen een kleine crash mee moeten maken ( bijde bladen van de prop af ), accu's leeg en niet meer op het veld kunnen zetten. Zat een tikje in maar na demontage kon ik niks vinden en heb het weer in elkaar gezet geen tikje meer. Daarna niet meer gevlogen, kan niet met mijn camper naar het veld.

Met goede baffles is bijna iedere motor koel te houden. maar de motor is nooit zo warm geweest dat ik hem niet vast kon pakken. Houd er wel rekening mee dat de timing van de regelaar een groot deel van de warmte ontwikkeling bepaald.
In combinatie met een Jeti 99 heb je een perfecte setup en licht voor dit formaat vliegtuigen. Enige nadeel is dat hij voor dit formaat op 11s moet draaien.

Bart,

We hebben een db meeting gedaan op 3 meter

links 93 db
rechts 90 db

moet dus geen probleem geven met 80 db op 7 meter als je zegt dat de uitlaat aan de rechtse kant zit. Kan mij zelfs voor stellen dat je een uitlaat aan de rechtse kant er uit laat komen, daar is de kist toch beduidend stiller

Bart,

Back