Goedeavond,
Ook ik heb deze fantastisch vliegende kist gebouw. in totaal 2 stuk. 1 was een opknappertje zonder verdere aanpassingen.
helaas is deze gesneuveld, daarna alsnog een nieuwe kit aangeschaft.
Ik heb hem vooral gebruikt voor aan de helling in de Vogezen. ik vlieg de Hawk met zowel 3 als 4 cellen, geloof me dat ding kan echt hard.
Onderstaande aanpassingen heb ik gedaan:
- Flaps, echte must. Beetje gewicht extra zet hij wel om in snelheid. vooral aan de helling is flaps heerlijk landen.
- die twee carbonne vleugelpijpjes gelijk in de prullebak donderen veel te slap. ik heb ze vervangen voor 4mm staal. extra gewicht merk je niks van. mijn carbonne standaard pijpjes zijn door de midden gebroken bij een te snelle en scherpe bocht

- romp bootje verstevigd met extra matje licht glas.
- verbinding staartboom en rompbootje moet zeker wat extra aandacht krijgen, breekt bij het minste of geringste. ik heb hier wat glasmatjes omheen gedraaid.
- Origineel motorschotje eraf gezaagd en vervangen voor 3 mm houten exemplaar. gegarandeerd dar originele gaat scheuren.
- Zwaartepunt is kritisch bij dit kistje is mijn ervaring. neem hier dus de tijd voor.
in bovengenoemde reactie werd aangegeven de vleugel te versterken, heb ik ik niet gedaan. enkel stalen pennen ipv de originele carbonnen.
Vliegen met wind? no problemo. heb ik in de Vogezen met behoorlijk extreme wind gevlogen en is mijn standaard kistje voor windkracht 5 en hoger
paar foto`s ter inspiratie:
Met vriendelijke groet,
Stephan
Ook ik heb deze fantastisch vliegende kist gebouw. in totaal 2 stuk. 1 was een opknappertje zonder verdere aanpassingen.
helaas is deze gesneuveld, daarna alsnog een nieuwe kit aangeschaft.
Ik heb hem vooral gebruikt voor aan de helling in de Vogezen. ik vlieg de Hawk met zowel 3 als 4 cellen, geloof me dat ding kan echt hard.
Onderstaande aanpassingen heb ik gedaan:
- Flaps, echte must. Beetje gewicht extra zet hij wel om in snelheid. vooral aan de helling is flaps heerlijk landen.
- die twee carbonne vleugelpijpjes gelijk in de prullebak donderen veel te slap. ik heb ze vervangen voor 4mm staal. extra gewicht merk je niks van. mijn carbonne standaard pijpjes zijn door de midden gebroken bij een te snelle en scherpe bocht


- romp bootje verstevigd met extra matje licht glas.
- verbinding staartboom en rompbootje moet zeker wat extra aandacht krijgen, breekt bij het minste of geringste. ik heb hier wat glasmatjes omheen gedraaid.
- Origineel motorschotje eraf gezaagd en vervangen voor 3 mm houten exemplaar. gegarandeerd dar originele gaat scheuren.
- Zwaartepunt is kritisch bij dit kistje is mijn ervaring. neem hier dus de tijd voor.
in bovengenoemde reactie werd aangegeven de vleugel te versterken, heb ik ik niet gedaan. enkel stalen pennen ipv de originele carbonnen.
Vliegen met wind? no problemo. heb ik in de Vogezen met behoorlijk extreme wind gevlogen en is mijn standaard kistje voor windkracht 5 en hoger

paar foto`s ter inspiratie:
Met vriendelijke groet,
Stephan