Eigen gemaakte paraglider

Beste mensen,
Ik heb vandaag een super vlucht gemaakt met mijn nieuwe paraglider met het 3 m. Scherm.
Donkey ST4010 motor en een 60A ESC.
Er kan volgens mij nog wel een kilootje meer mee vliegen dan gaat die nog makkelijk de lucht in.
Ik had een 3300 mah lipo er op zitten ik denk dat ik twee van 2200 mah samen op zet, gewoon wat langer in de lucht blijven.
Word vervolgd

En hier al een paar foto's van de nieuwe paraglider.
full
full

En daar zitten nu drie camera's op.
Kwestie van zoveel mogelijk info te krijgen ivm vliegeigenschappen.
Word vervolgd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Met plezier jullie post doorgelezen. Ik heb een vraag over de servo keuze in een hacker free? Hebben jullie enig idee hoe sterk een servo moet zijn om fatsoenlijk te kunnen sturen en "flairen"?
Alvast bedankt
Robert

Hallo pararob,
Ik gebruik deze, MG996R of een MG 995 Metal Gear .
Deze zijn goedkoop en sterk voor het gene waar ik ze voor gebruik.
Op E-bay vind je die dingen of zoals ik het noem bij Hongki tongki,
Kijk naar free schipping.( doe ik ook altijd, )

Paar leuke sfeerplaatjes van vanmiddag....

full

full

full

full

Groet, Bert

Yup... de "korte" trike op de onderste foto is het origineel, de trike met de schuin naar beneden staande wieltjes is mijn eigenbouwsel....

Allebei hangen ze onder dezelfde chute, een simpel plastic dingetje met depron ribben en een stabilisatie-stok voorin.

Maar het vliegt leuk...

Hallo Jerry,
Ik heb de maten van jou chute die jij mij doorgegeven hebt ook bij mijn chute aangepast.( mijn chute is wel een meter groter maar die maten heb ik op een zo logisch mogelijke manier overgenomen).
En wat gebeurd er ? ............mijn trike vliegt voor geen meter meer.
De chute wil zelfs nog niet eens open gaan staan.
Het was wel windstil vanavond maar ik heb normaal power genoeg over om te vliegen, want ik heb met de zelfde trike en chute( met maten die ik zelf uitgemeten had) wel zeer mooie vluchten gehad.
Ik wacht nog even af tot dat het een beetje waait om nog eens te proberen en anders jammer dan, veel werk op niets.

Hé Jack
Dat weet ik ook niet weet alleen dat mijn trike met die afstelling perfect vliegt.maar als ie niet vliegt is dat inderdaad zonde van de tijd.maar hoe kom jij dan aan die maten aangezien eerstwel vloog. Gr jerry.

He Jerry,
In het verleden zag ik een filmpje met daarin een man die een twee meter scherm had en die maten heb ik toen opgeschreven, later vond ik die site nergens meer terug.( gelukkig had ik die maten opgeslagen)
Ik heb die toen op de grond uitgetekend en zo een beetje aangepast aan een groter scherm( kijk maar eens op die foto's')
full

Maar los daarvan , ik heb vandaag weer een proef gedaan met het 3 meter scherm ,de lijnen van het scherm naar de trike een flink stuk langer gemaakt en ja hoor het begind de goede kant op te gaan.
Dus een grove fout van mij.
Maar nu zijn de servos te zwak , deze krijgen het niet getrokken, het zijn nu bijna 3 kg gewicht.
Ik ga nu proberen twee servos te gebruiken ( wat meer trekkracht )
Word vervolgd.

Ik kwam dit draadje tegen en wilde jullie even een vraag stellen, ik heb een HobbyKing scherm. Zijn er tekeningen voor een bijpassende trike (elektrisch)?

Ik kwam dit draadje tegen en wilde jullie even een vraag stellen, ik heb een HobbyKing scherm. Zijn er tekeningen voor een bijpassende trike (elektrisch)?

Volgens mij verkoopt HobbyKing die trike voor dat scherm zelf al voor 35 euro of daaromtrent...

Daar kun je bijna niet zelf voor klooien...

Groet, Bert

Hallo Sander,
Zoals jij al jaren in het vak zit moet dit voor jou toch geen probleem zijn om een mooie trike te bouwen.( ik heb gekeken naar jou profiel )
Alleen kan je verschillende opstellingen van de servo bouwen, aan jou de keus welke jij kiest.
Voor mij is nog altijd de beste opstelling voor de servos ," beschermt ergens onderin waar bij deze niet beschadigt worden bij de harde landingen en koprollen " .
Voor de rest even kijken naar het gewicht en ophang punt.
Ik zou zeggen lat jou bouwkunsten de vrije loop, en laat ons mee genieten.

Grappig bericht, maar ik ben modelvlieger en niet zozeer een bouwer.
Van bestaande plannen kom ik er misschien wel, maar zomaar iets uit de duim zuigen..

(Er ligt hier ook al 2 jaar een zwever waar nieuwe vleugels voor gebouwd moeten worden, daar komt ook niets van)

hallo mensen,
Een vraagje , wie weet er (niet te duur natuurlijk) een goede sterke servo.
deze zou ik willen gebruiken voor deze combinatie.
de servo die er nu op zit is te zwak voor mijn 2.5 kg trike (servo MG996R)
full

Ik ben al veranderd van servo opstelling, eerst met een servo verbonden met de stuurstang
en nu twee stuks met stuurlijnen zie foto
full

en nog trekt mij chute deze kapot.
ik zou de servos willen gebruiken zowel als ophanging van de trike en ook als stuurlijn van de chute, ik heb de chute aangepast om er mee met twee servos mee te sturen.
full
full

kwestie om van alles uit te proberen.

ik heb ook nog zo`n hobby king matras liggen.
Maar wat een draak van een scherm is dat zeg, ik heb al met verschillende afstellingen lopen klooien maar krijg het scherm gewoon niet goed vliegend.

Ik heb hem ook al eens als vlieger geprobeerd maar dat was totaal geen doen, er blijven rare vervormingen in het scherm zichtbaar en ook de lucht inlaten willen niet lekker open blijven staan.

Back