Eigen gemaakte paraglider

Wie kan mij helpen???
Ik heb een rc motor en ESC van hobbyking gekocht ( donkey st3511 en 30 A ESC).
Maar deze draaid de verkeerde kant op ,ik wil de draairichting veranderen ( zonder de draden te verwisselen deze zitten er namelijk al op gesoldeerd) met mijn spektrum dx5 zender.
Kan dit, ik heb geen programma kaart.
Ik kan wel de motor regelen voor de stopsnelheid maar dan houd het op.

Er zijn niet veel regelaars waarbij je met de programmeerkaart of met de zender de draairichting kunt wijzigen.
Ben bang dat het toch solderen wordt.

Succes,

Piet

Dit is een vrij eenvoudige regelaar die je niet kunt om programmeren zodat hij de motor de andere kant op laat draaien. De enige manier is twee van de drie motordraden omwisselen. Dan draait de motor de andere kant op.
LET OP je moet alleen twee motor draden omwisselen, NOOIT maar dan ook echt NOOIT de draden van de accu naar de regelaar omwisselen!!!!!!

En het maakt niet uit welke van de twee motordraden je verwisselt. De drie draden zijn equivalent, maar niet identiek: op alle drie staat hetzelfde vermogens-signaal, 120graden in de tijd verschoven.

De spanning wordt in stukjes gehakt (PWM chopping) voor minder dan 100% gas.

Teillast_Motor.gif

OK mensen het lukt niet met een program card en ook niet met mijn dx5.
Dus heb ik de draden maar doorgeknipt en er stekkers aan gesoldeerd zodat ik alle kanten op kan met de motor

Even een update van mijn drie gondels ( met bijhorende chutes)
Ik heb vanavond een zeer mooie vliegavond beleeft. Alledrie de paragliders hebben een uitstekend vlieg avontuur gehad, jammer genoeg geen filmpjes maar dat had ook geen zin , zo klein waren ze nog in de lucht.
Een keer een zend/ ontvang storing gehad maar dat was op zo 'n hoogte dat het goed te corrigeren was.
Ik ben uitermate tevreden met mijn paragliders.
Dit zijn ze , twee daarvan zijn te koop, ik zal proberen deze op die nieuwe verkoop site van modelbouwmarkt.nl te zetten.

full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan ook de antennes in plastic buisjes plaatsen en die strategisch opstellen iets weg van het metaal. Een paar cm is voldoende. Probeer bij het plaatsen een plek te vinden waar je zo min mogelijk last van schaduw werking hebt. Als ik zo op je foto's kijk liggen de antennes plat op het metaal en ook nog aan de verkeerde kant. Ik denk dat als je de ontvanger naar voren verplaatst en de antennes aan de voor en achterkant uit laat steken buiten het frame dat je geen problemen meer hebt.

He Emanuel,
Het klopt dat de antennes aan de verkeerde kant kunnen zitten, het kwam toevallig zo uit.
Maar het probleem deed zich voor bij de zwarte gondel, en toen heb ik de receiver van onder geplaatst en had geen problemen meer.

Wie kan mij helpen?
Ik zoek zoiets , alleen het scherm.

full
full

Het mag gerust een meter of twee groot zijn en natuurlijk zo goed koop mogelijk.
Dat is altijd mijn opzet geweest.
Ik wil kijken wat het verschil met die van mij zijn en de vliegeigenschappen een beetje bestuderen.

En dan nog een trieste mededeling.
Mijn grote gondel met het 4 m. Scherm is nogal hard neergestort.
Is niets meer van bruikbaar.(natuurlijk mijn eigen schuld, stuurfout dus)
Maar niet getreurd gewoon opnieuw beginnen op een regenachtige dag of zo.

Waarschuwing !!!!!

Beste mensen,
Even opletten ,HOBBY KING is niet meer te vertrouwen!!!!!
Op 17 Mei een paar rubber wielen en een rc motor voor mijn paraglider besteld bij die Chinezen maar nooit aangekomen,het gaat om een bedrag van € 30.
Na drie maanden over en weer gemaild te hebben en mij aan het lijntje te houden ( beloven dat ze na een onderzoek van 30 dagen mij het geld terug zouden storten) zijn zij er in geslaagd dat ik dit op het forum moet zetten.
Ik ben zogezegd een PLATINUM lid en dan gaan ze zo met de mensen om!!!
De Chinezen zijn gestopt met antwoorden en geven niet thuis en geen terugstorting.
GEWOON SCHANDALIG.
Dus mensen opletten geblazen.

HOBBY KING is niet meer te vertrouwen

Hallo Jack,
Dit is wel erg kort door de bocht.
Bij mij is vorige week nog mijn geld teruggestort door HK,dus ik deel je mening niet.
Verder is het voor ons niet inzichtelijk hoe de mails waren en we kunnen dus geen oordeel geven over de juistheid van jouw berichtgeving.
Misschien heb jij wel niet voldaan aan de voorwaarden waarbij het geld teruggestort wordt.
Dit is tevens een reden waarom hier op dit forum geen uitlatingen worden gedaan over winkels(winkelbesprekingen verboden).
Het is jammer dat je je 30 euro kwijt bent,maar probeer je frustratie over HK bij jezelf te houden.
Tevens vind ik het prachtig wat je doet met de para's.
Door jouw draadje ben ik zeer geinterresseerd geworden in het paravliegen.

Grt Hans

Laatst bewerkt:
He Hans,
Voor jou is dit misschien "kort door de bocht" maar ik ben altijd hoflijk in mijn mailtjes en ook correct wat betreft betalen en afhandelingen.
En ik bestelde tot heden toe nog altijd bij HK, ook nadat ik die pakketjes niet had gekregen.
Dus ben er maar van overtuigd dat correct gehandeld heb , 4 maanden iemand aan het lijntje houden is niet leuk meer, en dan zijn ze ineens niet meer te bereiken.
En bedankt voor de interesse voor dit draadje , zoals je het misschien merkt probeer ik het zo goedkoop mogelijk te houden, en daar past op dit moment HK niet meer in.
Ik hoop dat de lezers daar een beetje begrip voor hebben.

Ondertussen niet stil gezeten.
De 4 m. Kite was een afgang en is geen optie , veel handen te kort om deze in de wind te houden.
Dus mijn vrouwtje heeft de kite een beetje gekortwiekt, kijk maar maar de foto's.
De maten zijn nu 2,40 m op 0,90 m.
Ik probeer deze een beetje het zelfde te maken als die PARALICHT en de maten van de lijnen moet ik nog uitvogelen maar dat komt wel.
En er zal ongetwijfeld ook een nieuwe gondel /trike voor komen.
Word zeker vervolgd.
full
full

he jack,
ik had je laatst info gevraagd over een matras hoe die lijnen moesten lopen,ben er een poosje mee bezig geweest maar daar was ik op het laast helemaal klaar mee.heb me maar een seabreeze gekocht en dat ging gelijk goed.dat vliegt zo mooi en rustig,je kunt we 100 meter met de wieltjes door het gras vliegen en wat gas bij en daar gaat ie weer.het enige wat ik verandert heb is grotere wielen monteerd.groeten jerry

Ha die Jerry,
Kan je daar wat meer info op dit forum plaatsen( alleen al voor mij en de rest te doen watertanden....ha ha ) een paar foto's en of een filmpje maar ook hoe je die besteld hebt en....betaald , verzending en andere kosten ......
Als je het helemaal wil doen mag je me ook de lengtes van de lijnen meegeven.
Dit voor mijn ene project , die 3 m. Rechthoekige parafoil die mijn vrouwtje heeft vermaakt.

tuurlijk,als je me ff de tijd geeft voor die draadjes. tja over dat bestellen op zijn webside staat wel een link,maar hem zelf ook ff gebeld.en hij heel behulpzaam als je iets wilt weten over de motor of hoe grote prop moet zijn ,hij helpt je over mee. zijn levering duurde ongeveer 3 weken en op hobyking moest ik 6 weken wachten had wat te maken met hun transporteur (scs international).maar je kun de kleur zelf bepalen en de grote (62 , 82 ,120 inch) heb zelf de 82 inch.

Hallo mensen,
Hier even een update van mijn project.
De maten van de gondel zijn 530 mm hoog 600 mm lang en +\_ 500 mm breed.
Met een 12x6 prop en een 50 A ESC.
De wielen hebben een doormeter van 100 mm
Ik ben aan het wachten op een motor, DONKEY ST4010-820 kV

full
full
full
full

deze gondel is voor dit scherm bedoeld.
Word vervolgd.

Back