Eigen gemaakte paraglider

Hè Piet ,
Welke propellor zou ik volgens jou dan moeten of kunnen gebruiken bij mijn paraglider (die met de luna kite 2.5m).
Dat ding weegt ongeveer 1.4kg ( totaal gewicht.)
Ik heb al een "formule one master Airschrew 9x7.5 ( van Hobbyking)"
Maar daar heb ik volgens mij te weinig stuwkracht mee want mijn gondel gaat niet zo krachtig vooruit dan met die 3blade 9x7
Ik heb nog de keus tussen slow fly 10 x 4.7
Of 11x4.7, of moet ik toch nog een nieuwe bestellen ergens.

En dan nog iets ,
Bij gebrek aan info heb ik zelf een nieuwe prop adapter gemaakt.
Kijk maar eens op deze foto.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Luna 2.5

Goeiemorgen,
1.4 kg lijkt me weinig voor een gemotoriseerde paraglider van 2.5m.
Ik heb er nog niet heel veel ervaring mee, maar bv. Opale adviseert hun 1.2m 'Spiral' gemotoriseerd te vliegen met een gewicht van 1.5 tot 2.5 kg!
En hun 2.4m scherm zelfs minimaal 2.5 kg zwaar te maken (met een max. van 8KG!).
Zonder motor bij een helling soaren kan weer met wat minder gewicht.

Da massa is mede nodig om voorwaart te gaan en wind te kunnen penetreren.

Opale's advies voor motorisatie: 1000W motor with a 15x6 propeller!!
Iets minder kan ook lijkt me.

Vanmiddag de Flex 1.7 opgehaald bij postagentschap.
€29,89 aan inklaringskosten en invoerrechten betaald, maar dat was ingecalculeerd.
Deze levering viel nog onder de actie van $85,- zonder verzendkosten.
1 oktober besteld en betaald, 14 okt verzonden, 18 okt Schiphol, 21 okt Douane, 24 okt naar pakketdienst, 25 okt 1e bezorgpoging, 26 okt 2e poging.

Het lijkt er dus op dat ze op bestelling worden gemaakt, of dat ze per aantal tegelijk op de post worden gedaan. Daardoor wordt de 2-3 weken toch wel 3-4 weken.

Het ziet er allemaal mooi verzorgd uit. Alles aanwezig, scherm volledig met lijnen, trike onderdelen en zakje metaal (boutjes-moertjes etc.) en instructie-CD.
Bouwverslag zal er zo snel nog niet zijn, stel ook niet veel voor. Maar een aankomende verhuizing eind van het jaar zorgt er voor dat bouw-activiteiten even moeten wachten.

Ik hou jullie op de hoogte.

Ik gebruikte een Graupner 9x7 prop (van die grijze).
Gewicht van mijn gondel was ongeveer gelijk aan die van jouw.

Slowflyer props zijn nu eenmaal te zwak om voor deze situatie het motorvermogen fatsoenlijk over te brengen.

Hallo Hans N
Ik lees dat jij op marktplaats een paar (15) action mannekes hebt gescoord.
Mag ik weten hoe groot dat deze zijn en of er ook een paar servos in zijn te bouwen.
Ik ga dat als het kan ook proberen voor mijn winter bezigheid.

Als er iemand is die weet waar ik (natuurlijk goedkoop )
Grote poppen die geëigend zijn voor inbouw van rc apparaten te krijgen zijn ,
Graag een seintje .dank alvast.

Gisteren weer een mooie vlucht gemaakt met mijn flex 1.7.
Het blijft oefenen om dat heen en weer slingeren er uit te krijgen ,maar het lukt al aardig.
Ook heb ik een loeping gemaakt met mijn flex, dit was zeker niet de bedoeling maar door een grove stuurfout moest ik gas bijgeven en ja hoor daar ging die over kop maar ook onzacht tegen de grond,
Overigens geen schade opgelopen , de flex kan toch wel wat hebben.
Jammer genoeg geen filmpje.

Jack, de poppen zijn zo'n 30 cm groot.
Servo inbouwen zou kunnen, maar dan moeten er kleinere servo's, met minder kracht en dus eerder kans op een kapotte servo. Of kleinere servo's nog krachtig genoeg zijn weet ik niet, vermoedelijk niet.

Voorlopig houd ik de originele armen van de Flex en ga geen andere constructie maken.
Wel wil ik slappe armpjes aan de pop die makkelijk meegenomen kunnen worden (zonder weerstand) door Flex-armen.

Maar eerst nog even verhuizen volgende maand :-)
Verdere afbouw en vliegen moet nog even wachten.

Hallo Perry

Ik lees in jou mailtje dat jij een radsail intro2,2 hebt gekocht.
Deze lijkt veel op mijn luna kite dus het zou goed kunnen dat jij deze ook vliegend krijgt.
Kijk even op de volgende fotos dan krijg je een beter beeld met wat ik bedoel.
Je zou de orginele lijnen volledig moeten verwijderen, en opnieuw moeten beginnen met uitrichten volgens de maten op de foto.
En iedere groep ( voor, midden , achter , links en rechts) apart bundelen zodat je later ook de instel hoeken kan verstellen.(vlieg eigenschappen bij verschillende windsnelheden)
Zo heb ik het gedaan en het lukt aardig,kijk maar eens op het bijgevoegd filmpje.
full

full

Rc paraglider with luna kite 2.5m -

YouTube

Rc paraglider take of 2.5m kite - YouTube

full

Hier zie je wel een gondel dat al vervangen is door een alluminium gondeltje van 1.4 kg ( met accu inbegrepen).

hoi jack, heb je tekening bestudeerd maar ik heb aan de tip van de vleugel maar 1 draad maakt dat wat uit?als ik kijk naar andere matrassen die zijn helemaal open aan voorkant bij mij loopt de bovenkant van de vleugel een eind door,maakt dat wat uit? groeten jerry

Hallo Jerry
Maak er eens een foto van als het kan.
Maar volgens mij zal je daar ook voor - midden - en achter een lijn moeten aanbrengen.
En die lijnen in de midden die zouden niet mogen kruisen.
Kijk maar eens naar die luna kite (Google anders even voor een paar goede fotos) deze heb ik ook helemaal opnieuw opgelijnt.

Hè Guido,
Ik heb eens de maten van mijn gondel opgemeten,
Deze zijn 400 mm lang, 400 mm breed en 450 mm hoog.
full

full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, zo niet zie ik het wel.

bedankt
daar heb ik zeker iets aan
is er een maximum gewicht waar ik zeker niet over mag gaan i.v.b. met de keuze van alleminium profielen
grts guido

Hè Guido,
Ik zit met mijn gondel op een totaal gewicht van +/- 1400 Gr.
Je moet er voor zorgen dat als je jou gondel gaat balanceren dat die een klein beetje top zwaar is( dus het voorwiel een beetje naar beneden..)dit is voor als je gaat vliegen het voorwiel niet gelijk verticaal gaat en een salto maakt.
Dus ophangen aan de haakjes waar de parachute aan komt en dan balanceren.

hoi jack
heb afgelopen week de draden van de matras aangepast,zoals de tekening die je stuurde.had ook geschreven dat mijn luchtinlaat van
full
de matras schuin de onderkant zit.heb er wat foto's van gemaakt,hoop dat je er wa
full
t aan hebt.zodat dat je kunt bekijken of ik wat aan deze matras heb.groeten jerry
full

Back