Hoi,
op zoek naar een leuke dubbeldekker voor mijn 15cc viertakt vond ik allemaal verschillende toestellen, elk met leuke en minder leuke punten. Dus ben ik zelf maar wat gaan schetsen. Hierbij een autocad tekening van het resultaat, ik ben al met de detailering begonnen.
Wat gegevens:
15cc viertakt
1.500 mm span
1.367 mm lang
NACA 0012 profiel
Vleugelspanten, rompspanten en rompzijden uit 3mm balsa triplex
Sommige (vleugeldragende) spanten en het motorschot uit 6mm berkentriplex
Vleugeldekking (voorste en achterste delen) uit 2mm balsa
Rompdekking (ronde gedeelte) uit 1mm balsa en het laatste kleine stukkie massief balsa.
Stabilo, kielvlak en bijgehorende roeren uit 6mm balsa
5 Hitec 225 servo's
[EDIT] FF een plaatje uit ACAD, voor de niet cadders.
[/EDIT]
Graag jullie commentaar, liefst in opbouwende vorm... Oh ja, hoe groot zal ik de tank maken? Geen idee wat die motor verbruikt.
Let wel, de boel is nog niet uit gedetaileerd! En de samenstelling klopt niet 1 op 1 met de delen. Ik zal later, als de delen klaar zijn, de samenstelling herzien (opbouwen uit de delen!) De paarse rechthoeken in de tekening zijn overigens A0, zodat de boel ook nog redelijk te plotten is.
Dank voor jullie input,
Met vriendelijke groet,
op zoek naar een leuke dubbeldekker voor mijn 15cc viertakt vond ik allemaal verschillende toestellen, elk met leuke en minder leuke punten. Dus ben ik zelf maar wat gaan schetsen. Hierbij een autocad tekening van het resultaat, ik ben al met de detailering begonnen.
Wat gegevens:
15cc viertakt
1.500 mm span
1.367 mm lang
NACA 0012 profiel
Vleugelspanten, rompspanten en rompzijden uit 3mm balsa triplex
Sommige (vleugeldragende) spanten en het motorschot uit 6mm berkentriplex
Vleugeldekking (voorste en achterste delen) uit 2mm balsa
Rompdekking (ronde gedeelte) uit 1mm balsa en het laatste kleine stukkie massief balsa.
Stabilo, kielvlak en bijgehorende roeren uit 6mm balsa
5 Hitec 225 servo's
[EDIT] FF een plaatje uit ACAD, voor de niet cadders.

[/EDIT]
Graag jullie commentaar, liefst in opbouwende vorm... Oh ja, hoe groot zal ik de tank maken? Geen idee wat die motor verbruikt.
Let wel, de boel is nog niet uit gedetaileerd! En de samenstelling klopt niet 1 op 1 met de delen. Ik zal later, als de delen klaar zijn, de samenstelling herzien (opbouwen uit de delen!) De paarse rechthoeken in de tekening zijn overigens A0, zodat de boel ook nog redelijk te plotten is.
Dank voor jullie input,
Met vriendelijke groet,
Laatst bewerkt: