Hey Solex (is dat geen bromfiets???) volgens mij kan je dit makkelijk doen met met tape, deze zal dan de lasnaden voorstellen, als je even kijkt naar mijn bouwverslag zie je dat ik dat ook heb gedaan.
Als je 1/50 bouwt en ervan uit gaat dat een gemiddelde las 2,5cm is (25/50= 0,5mm) dan zit je goed niet?
(ik denk dat lassen van 4mm voor plaat van 15-25mm veel en veel te klein zijn als ik het gemiddeld techniek boek eens opensla...) (daarnaast ben ik net in Venetië eens langs de haven gewandeld en de gemiddelde cargo boten hebben lassen zo dik als de helft van mijn hand! misschien een subjectieve vergelijking maar toch)
Volgens mij zijn er dan 2 oplossingen de eerste makkelijker dan de 2de:
Tape: deze bvb, zelf ook gebruikt en eerlijk werkt fantastisch!!!
https://global.rakuten.com/en/store/sakatsu/item/140300020011/
Is 0,4 dus 2cm las? Misschien kan je daar iets mee... (heb ik ook gebruikt en is fantastisch)
Wat ik ook al heb gedaan is visdraad in lijm gedrenkt (garen kan ook) en dit gebruikt dit werkt wel lastiger maar is wel zo dun je wil...
Bij beide methodes moet je natuurlijk het geheel mooi dicht spuiten naderhand, ik zou niet beginnen met kwasten of rollen omdat je dan je oppervlak niet meer strak krijgt, wat ik ook heb geleerd (door stom te zijn) is dat je met vernis (mat/ satin) veel diepte kan creëren, als je meer of minder over dezelfde plaats gaat krijg een een mooi diepte effect, als je in mijn bouwverslag wat rond neust zie je hier en daar dit wel in de foto's, al is dit moeilijk vast te leggen zo, als mijn boot in de woonkamer staat met daglicht is dat best goed gelukt...
Hopelijk ben je er wat mee...