Goedendag mensen!
Eindelijk "mag'" Ik hier dan een draadje posten!
Sinds vanmiddag ben ik in het bezit van mijn allereerste turbinekist!
Allereerst maar even voorstellen:
Melvin, 32 Jaar en ik vlieg inmiddels bijna 8 jaar met allerhande verschillende modellen, van zwever tot EDF en van 4 cc tm 20cc brandstof kisten in allerlei soorten en maten!
Ik struin al een jaar of 6 rond op het turbine forum en lees al jullie posts maar al te graag
Als een spons info opgenomen en dromend om "Ooit" eens een turbine bak t kunnen aanschaffen.
Een week of 2 geleden zag ik de kist staan in het Te Koop forum, en heeft het even door mijn hoofd geschoten. Zal ik?
In eerste instantie maar even laten gaan, hij zal wel snel weg zijn en hoef ik er niet meer over na te denken.... Maar ja, hij bleef staan!
En dan ga je twijfelen, Zal ik? Mwaaaaah, genoeg centjes voor alleen de kist, niet genoeg om de motor er bij te kopen.... MMMM twijfel alom....
Uiteindelijk de verleiding niet kunnen weerstaan, toch maar even kijken...
Kijken? Ja, wie fop je dan? Als je met het gevraagde bedrag cash op zak 2 uur richting Groningen rijdt... Alleen jezelf!
Nu staat er een prachtige A & F Models Vision Turbine trainer in de wooonkamer!
Mooie kist, was vliegklaar en terplekke bij Tadango nog even de motor horen lopen en peut gesnoven, alles eens goed bekeken, onderhandeld over de prijs en de motor werd uitgebouwd... Shit, Ik heb een turbinekist!!! Gaaf!!!!
Zoals gezegd zal ik eerst de kist eens lekker helemaal nalopen, puur voor mijn eigen idee, maar alles zit werkelijkwaar keurig ingebouwd en is super voor elkaar!
De vleugels zijn schuimkern met balsa beplankt en v.v. oracover.
Op de vleugels en pendelroeren is dit niet zo mooi meer en dit ga ik dus vervangen.
In eerste instantie dacht ik de kist volledig te gaan spuiten, maar daar ben ik al vanaf gestapt, hij is in de mal van een kleur voorzien en dat is eigenlijk zonde om over te spuiten, alleen maar gewichtstoename en kans dat het afbladdert!
Wel ga ik hem nog wat pimpen met striping en ik ga de cockpit beschildering veranderen, want die vindt ik echt lelijk!
Wat zit er allemaal bij?
Jet met fixed gear voorzien van remmen.
1 x Graupner C5077 + Festosysteem op de remmen
2 x Hitec HS 5625MG op Hoogte
2 x Hitec HS 5475HB op Flaps
2 x Hitec HS 5475HB op Rol
1 x ???? op Rudder (nog niet open geschroefd)
1 x ???? op Nosewheel steering (Kan ik niet zien)
Powerbox 40/16 expert met 2 x 2S LiFe 2300 Mah voor de servo's
1 x 2S 3000 Mah LiPo voor Turbine.
2.2 Liter Tanks + 250Ml Hoppertank
Tailpipe (is dit inconel??)
Kortom, Motor inbouwen en klaar is klara!
Voor de motor moet nog even wat gespaard worden.
Ik zie wel 2e hands voorbijkomen voor leuke prijzen maar ja, eigenlijk denk ik toch stiekem aan een nieuwe jetcat P80SE. Waarom? Ik vindt het prijsverschil tussen 2e hands en nieuw nogal klein! Mijn idee is dat als ik zoveel geld uitgeef aan een P80 die een interval heeft van 25 uur, ik net zo goed wat door kan sparen voor een P80SE!
Een SE heeft immers wat meer stuwkracht en dus kun je die terugregelen naar 8Kg, wordt de boel niet maximaal belast en dus weer behoud van je spullen!
Tevens heeft de SE een interval van 50 uur! Scheelt ook centen!
Maargoed, Things to do:
Kist nalopen
Vleugels en pendelroeren opnieuw coveren.
Decals ontwerpen, laten snijden.
Nadenken over nieuwe zender (Nu MX12, evt hiemee door en spcm ontvanger aanschaffen?)
Randapparatuur maken/aanschaffen (TIPS????)
Kneiterhard sparen voor n turbine
Club zoeken waar je met turbine mag vliegen (eigen club blijf ik lid, wordt tweede lidmaatschap TIPS??)
Kortom, Tips, suggesties, commentaar, motor/rand apparatuur in de aanbieding? Alles is welkom!!! Graag zelfs!
Zo en nu een bult foto's!
Dochterlief vindt m ook mooi ;-)
Eindelijk "mag'" Ik hier dan een draadje posten!
Sinds vanmiddag ben ik in het bezit van mijn allereerste turbinekist!
Allereerst maar even voorstellen:

Melvin, 32 Jaar en ik vlieg inmiddels bijna 8 jaar met allerhande verschillende modellen, van zwever tot EDF en van 4 cc tm 20cc brandstof kisten in allerlei soorten en maten!
Ik struin al een jaar of 6 rond op het turbine forum en lees al jullie posts maar al te graag
Als een spons info opgenomen en dromend om "Ooit" eens een turbine bak t kunnen aanschaffen.
Een week of 2 geleden zag ik de kist staan in het Te Koop forum, en heeft het even door mijn hoofd geschoten. Zal ik?
In eerste instantie maar even laten gaan, hij zal wel snel weg zijn en hoef ik er niet meer over na te denken.... Maar ja, hij bleef staan!
En dan ga je twijfelen, Zal ik? Mwaaaaah, genoeg centjes voor alleen de kist, niet genoeg om de motor er bij te kopen.... MMMM twijfel alom....
Uiteindelijk de verleiding niet kunnen weerstaan, toch maar even kijken...
Kijken? Ja, wie fop je dan? Als je met het gevraagde bedrag cash op zak 2 uur richting Groningen rijdt... Alleen jezelf!
Nu staat er een prachtige A & F Models Vision Turbine trainer in de wooonkamer!
Mooie kist, was vliegklaar en terplekke bij Tadango nog even de motor horen lopen en peut gesnoven, alles eens goed bekeken, onderhandeld over de prijs en de motor werd uitgebouwd... Shit, Ik heb een turbinekist!!! Gaaf!!!!
Zoals gezegd zal ik eerst de kist eens lekker helemaal nalopen, puur voor mijn eigen idee, maar alles zit werkelijkwaar keurig ingebouwd en is super voor elkaar!
De vleugels zijn schuimkern met balsa beplankt en v.v. oracover.
Op de vleugels en pendelroeren is dit niet zo mooi meer en dit ga ik dus vervangen.
In eerste instantie dacht ik de kist volledig te gaan spuiten, maar daar ben ik al vanaf gestapt, hij is in de mal van een kleur voorzien en dat is eigenlijk zonde om over te spuiten, alleen maar gewichtstoename en kans dat het afbladdert!
Wel ga ik hem nog wat pimpen met striping en ik ga de cockpit beschildering veranderen, want die vindt ik echt lelijk!
Wat zit er allemaal bij?
Jet met fixed gear voorzien van remmen.
1 x Graupner C5077 + Festosysteem op de remmen
2 x Hitec HS 5625MG op Hoogte
2 x Hitec HS 5475HB op Flaps
2 x Hitec HS 5475HB op Rol
1 x ???? op Rudder (nog niet open geschroefd)
1 x ???? op Nosewheel steering (Kan ik niet zien)
Powerbox 40/16 expert met 2 x 2S LiFe 2300 Mah voor de servo's
1 x 2S 3000 Mah LiPo voor Turbine.
2.2 Liter Tanks + 250Ml Hoppertank
Tailpipe (is dit inconel??)
Kortom, Motor inbouwen en klaar is klara!
Voor de motor moet nog even wat gespaard worden.
Ik zie wel 2e hands voorbijkomen voor leuke prijzen maar ja, eigenlijk denk ik toch stiekem aan een nieuwe jetcat P80SE. Waarom? Ik vindt het prijsverschil tussen 2e hands en nieuw nogal klein! Mijn idee is dat als ik zoveel geld uitgeef aan een P80 die een interval heeft van 25 uur, ik net zo goed wat door kan sparen voor een P80SE!
Een SE heeft immers wat meer stuwkracht en dus kun je die terugregelen naar 8Kg, wordt de boel niet maximaal belast en dus weer behoud van je spullen!
Tevens heeft de SE een interval van 50 uur! Scheelt ook centen!
Maargoed, Things to do:
Kist nalopen
Vleugels en pendelroeren opnieuw coveren.
Decals ontwerpen, laten snijden.
Nadenken over nieuwe zender (Nu MX12, evt hiemee door en spcm ontvanger aanschaffen?)
Randapparatuur maken/aanschaffen (TIPS????)
Kneiterhard sparen voor n turbine
Club zoeken waar je met turbine mag vliegen (eigen club blijf ik lid, wordt tweede lidmaatschap TIPS??)
Kortom, Tips, suggesties, commentaar, motor/rand apparatuur in de aanbieding? Alles is welkom!!! Graag zelfs!
Zo en nu een bult foto's!

Dochterlief vindt m ook mooi ;-)

Laatst bewerkt door een moderator: