Ein-de-lijk!!! Mn Eerste Jet

Zo vanavond weer een paar kleuren strippies op de andere kant vd staart geplakt. Hoop gepiel extra want aan deze zijde zit de rudder servo waar ik overheen moest...

Maargoed t zit, nu t water laten verdampen en dan de volgende keer de randjes afwerken. Vogeltje dr op en klaar weer.

52f39262.jpg

Thanks!!

Ik klooi maar wat aan he zo! ;-)

(pssst mensen, hij heeft m ook weer even geinspecteerd en technisch (bijna) goed bevonden.... :mrgreen:)

Pffff de vision had bijna zn maiden gemaakt vanavond... T raam uit... :mrgreen:

Nieuwe roerhoorntjes gemaakt voor de ailerons, deze te drogen gelegd en nog even tijd genomen om te "spelen"

Kijken of alles de juiste kant op gaat, turbine valves test en zo... ik wil zondag namelijk even proefdraaien, thrust meten en taxien.

Zie ik ineens dat mn linker hoogteroer hoger staat als rechts in de neutraalstand...

HoeKenDatNou?

Niet aan geweest en niets versteld in mn zender... Staan immers op de juiste uitslagen geprogrammeerd.

Om het drama af te toppen maak ik nog een verkeerde selectie in mn zender... POF.... Weg programmering.....

:hammer:

Tijd voor een peukie en wat drinken, morgen weer een nieuwe dag!

:cry:

Chill, lekker op de bank even bij de vrouw zitten.
Kleine meind nog een kussie geven en dan lekker het bedje opzoeken.

Maar wat lees ik nou?
Kom je zondag op m`n werk proefstomen? ;-)

Grt,
Berto.

Zo, aanbod van Berto maar even aangenomen!

Kwam mooi uit, vrouw thuis van t werk, spul in de auto en op naar t vliegveld!

Na startup: SUPER!!!

9 KG!! Door een gratis software upgrade een kilo erbij, Das nogeens een goeie deal!

Maxpump: 2,8v bij 126K!
MaxTemp: 630 graden.
Romp net handwarm.

Wat hebben we vandaag allemaal succesvol getest:

-Gasfles na modificatie,start nu veeeeeel beter!

-Stuwdruk meter.

-Stuwdruk na upgrade.

-Taxien.

Hier het filmpje, hier zie je aan t einde de 2e thrustmeting, tikt ie even de 9 aan, maar bij de eerste meting op de gladdere en vlakke hangaarvloer ging hij erboven en bleef er. Helaas staat die niet op de film.

Boeie! T is meer dan zat!

[media=youtube]z63PbI8ndmM[/media]

Wel nog twee puntjes ter verbetering ontdekt; gear werkt zichzelf onderuit, en de bandjes zakken wel erg in.
Kissie stond nu voor t eerst met volle bak peut en vleugels op zn wielen en die werden wel een beetje plat.

Wielen heb ik vanavond al voorzien van een schuimring in de band, dit scheelt al veel.

Het lijkt alsof er tussen de twee poten ook een spandraad heeft gezeten, zal herman eens vragen of dit ook zo was.

Herman??

Nu nog even wat plaatjes in zn nieuwe jasje (is nu helemaal klaar)

338b3424.jpg

794b4f31.jpg

c6d4eda5.jpg

94a143ee.jpg

b781cfdc.jpg

En zo was hij, toch een verandering, heel ander kissie;

jet3.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Was weer even gezellig buurman.

En kissie is er bijna, bijna klaar voor :thumbsup:

Heerlijk om dat turbine geluid weer even te horen en te ruiken :yes:

Grt.

9kg, dan heeft de verkoper toch ook recht op extra waarde terugbetaal garantie bij een meevaller? Kijk, ik betaal ook als er tegenvallers zijn! :p;)

Hij hangt wel laag met zijn gat boven grond vind ik, bij een beetje flaren hangt het stab in het gras met alle gevolgen... Beetje hoger main gear zou geen kwaad kunnen als ik het zo zie.

Ook heeft hij weinig neuswieldruk of zie ik dat verkeerd?

9kg, dan heeft de verkoper toch ook recht op extra waarde terugbetaal garantie bij een meevaller? Kijk, ik betaal ook als er tegenvallers zijn! :p;)

Hij hangt wel laag met zijn gat boven grond vind ik, bij een beetje flaren hangt het stab in het gras met alle gevolgen... Beetje hoger main gear zou geen kwaad kunnen als ik het zo zie.

Ook heeft hij weinig neuswieldruk of zie ik dat verkeerd?

Geen probleem Richard! Kan ik ook gespreid terugbetalen? :mrgreen:

Hij hangt inderdaad ver met zn kont naar beneden en je ziet m soms wat dansen op t neuswiel.

Inmiddels zijn de banden stukken harder. Door er een schuimring in te brengen, t gear "veert" te veel naar mn zin en heb het idee dat er een kabel tussen hoort te zitten.

Die ga ik er nog tussen maken, wanneer je ze wat dichter bij elkaar zet met de hand komt zn kont al omhoog.

Dansen op zn neuswiel zal minder zijn wanneer het cg op orde is. (nog niet gechecked)

@ berto; thanks voor de gastvrijheid!

9kg! Heel mooi...... maar dat is zeker geen 1kg extra. Normaal doet een P80 met deze temp snel 8.7kg. Die 1k verhoging levert dan 300gram extra ok, altijd mooi :)

Staaldraadje heb ik mee gespeeld maar knapte steeds los, wellicht te zwak gebruikt. Kan zeker helpen zolang het niet teveel remt in het gras. Wielen staan iets met toespoor dus de kist komt iets omhoog als hij vaart maakt.

Banden vullen met schuim is denk ik snel plat weer, wellicht vullen met siliconen rubber? Bij de hobby zaak (lees werkplaats ;)) een tube vloeibare siliconen regelen, wordt mooi stevig.

Thanks herman!

Zat te denken aan deze oplossing:

ed8e5d31.jpg

T is een draad, hebben hier mooi kunstof gevoerd staaldraad liggen.
Maak m dan schuin omhoog en uit een stuk dan trek je t ook niet zo door t gras.
Wordt dus vrijwel uit een stuk.

Schuim wat ik heb gebruikt is hard schuim, kijken wat t doet, anders siliconen!

het ziet er allemaal mooi uit melvin,prachtig kleurenschema en mooie getallen,komen wel overeen wat wij hebben,veel sucses met de maiden,gaat lukken.
gr,henk

Hey henk!

Dank je wel! Gaat vast goedkomen, maar die laatste zaken moeten echt nog ff op orde!

100% zekerheid!

verstandig,het doorzakken hebben we ook gehad,we hebben de maingear nu in de vleugels gebouwd(verende poten),en een verende neuspoot,het geheel staat nu wat hoger,maar wel met positieve instelhoek(neusje iets omhoog)dat start wat makkelijker vanaf gras.ik denk over een paar weken weer te vliegen,dan kun je zien hoe het gaat,het nadeel is dat ik hem op schragen moet zetten thuis,maar daar is mee te leven,ook wel weer makkelijk met tanken en starten op veld

Hoi Melvin,

Dat landinsgestel zou onder normale omstandigheden moeten voldoen, anders hadden ze het wel anders ontworpen, de ontwerper en vele andere (uitgezondert ??? ) hebben er goed mee gevlogen.

Ik zou er een carbon steun onder zetten, is super sterk, geeft vering en heeft weinig gewicht.

Buitenlandingen enof ploflandingen daar kan geen landinsgestel tegen, mijn advies is dan leer eens vliegen of stop met turbine vliegen en ga dammen of bollen plukken.

Hoop je te zien op Appingedam

Gr Japioo

onderstel

Hoi Melvin,

Dat landinsgestel zou onder normale omstandigheden moeten voldoen, anders hadden ze het wel anders ontworpen, de ontwerper en vele andere (uitgezondert ??? ) hebben er goed mee gevlogen.

Ik zou er een carbon steun onder zetten, is super sterk, geeft vering en heeft weinig gewicht.

Buitenlandingen enof ploflandingen daar kan geen landinsgestel tegen, mijn advies is dan leer eens vliegen of stop met turbine vliegen en ga dammen of bollen plukken.

Hoop je te zien op Appingedam

Gr Japioo

Het beste is in een stevige eik te landen veert goed mee en je landings gestel blijft mooi heel. ha ha ha zie je in Appingedam

Ik weet uit ervaring dat dit landingsgestel uitstekend veert en ploflanding bestendig is ;)

Het nadeel van achter doorzakken merk je in de landing bij een net iets te hoge snelheid. De neuspoot voor veert ietsin en achter zakt hij waarna de neuspoot de neus omhoog gooit, en hij vliegt weer. Hij zweeft erg goed.

Back