@berto: thanks! Ben al voorzien helaas, geen mails gehad over je post. Ff gemist dus.....
@herman: nou quicklinks zijn niet slecht, alleen dan moeten ze wel op een perfect rechte aansturing gebruikt worden. Op t rudder en rol is dat het geval en daar zitten ze nog op. Prima, krimpkous erom en lekker laten zitten.
Bij het hoogteroer loopt de stang schuin omhoog weg vanaf de servo naar achteren toe en zit dan hoger dan de servo op de hevel van het pendelroer.
Bij het bewegen van de roeren zag je de quicklink openbuigen en hoorde je het pennetje uit het het gaatje vd link springen. Das dus niet zoals ik het hebben wil.
Je hebt gelijk vwb de aansturing dat je de ballink eigenlijk zou moeten inklemmen tussen twee hevels. Dat is ook voor mij de reden geweest om de dikkere alu hevels te pakken en de ballink met een voetje. Das dan sterker als een normale ballink op een standaard enkele hevel.
Vwb de hevels, kunsstof is idd niets mis mee, op de hitecs zaten de dikke zwarte hevels. Die zijn prima. Maarja de hitecs zijn eruit en ik heb nu savox.
Bij de savoxen zaten standaard futaba s3001 hevels!!! En dat vondt ik niks.
Prima dingen voor in mn calmato, maar niet op de hoogteroeren van mn jet.
Zoek de verschillen hieronder,
bovenste = savox
Midden = hitec
Onder = alu vervanger voor de savox
@Gerrit jan; thanks! het is zo sterk als de zwakste schakel, daar heb je helemaal gelijk in. Om eerlijk te zijn denk ik dat het roer nu eerder van de as af breekt als dat er voor de rest van mn aansturing iets mee gebeurt!
Qua speling zit het wel goed, de assen draaien soepel, de ballinks ook.
Wordt uiteraard gechecked voor gebruik!
Oh ja Herman... Dat zeuren op de speling van de servo zelf komt nog!
Ik was nog niet zover! Hahaha