Eindelijk zelf maken van een turbine.

• Topicstarter Topicstarter Ger Kovacs
  • Startdatum Startdatum
zo ger dat gaat goed aan die kant lekker man
als ik je ergens mee moet helpen zeg het maar
leuk voor je dat je allen spullen hebt

groetje Limme

Goed bezig Ger! :D Welkom in het land der verspaners :wink: , ik zou wel een doekie over je model doen, de metaal spanen vliegen echt overal naar toe en zéker het model in/op.

Mooi draaibankje, zit aan zo'n zelfde te denken. Mijn trouwe, kleine hobbymat is na 14 jaar ge(mis)bruik wel aan vervanging toe. Hij is eigenlijk veel te klein voor wat ik er allemaal mee doe. Wilde de HBM250-400 vandaag bij Buitelaar op gaan halen maar moet plots vandaag voor een weekje naar Noorwegen vliegen bij Wideroe tussen de fjorden......ook leuk.

Mijn mw54 mod. schiet ook al aardig op:
31806394183.jpg

31806394194.jpg

Grt,
Gerald

Hoi Ger,

Mooi spul man..
Was vandaag ook even bij diezelfde machine handel in Waddinxveen ( is praktisch op loopafstand) en heb daar een motor lift weggehaald. Je weet, die Amerikaanse ploffers, kunnen in de winter niet tegen kouwe voeten.
Het was er vanochtend in ieder geval goeie business... De banken vlogen de deur uit. Wat al die mensen ermee gaan doen is mij duister. Ben lid van wat modelbouw-stoom-clubs, maar ook daar zie je de leden per jaar afnemen... Dat wereldje wordt steeds kleiner...

Heb zojuist de vleugelribben gesneden voor de F18 Hornet. Heb toch maar afgezien om de dubbelstaarter te verkleinen. Beetje zitten meten/rekenen, kom toch aardig uit in dezelfde vleugelbelasting en het is weer eens wat anders.

Het senseo-padjes-busje van Mart erin en brullen maar..... Zal wel naar kero-koffie gaan stinken.....

Overigens ik heb je tekeningen gekopieerd, zal ik een dezer dagen even terug brengen...

see you,
Jacques.

Hoi,

Goed bezig die Ger, ik ben trots op je man, ga zo door toppie gewoon.

@ Gerald je bent al echt ver met je 54 toppie hoor en je diff is dus precies geworden zoals wij dus in ons persoonlijk gesprek bij mij in Apeldoorn ter discussie stelde en waar ik ook aan dacht om eens te maken en die ik heb gezien in 2006 op yetpower, nu nog de werkelijkheid, maar dat komt zekers goed , week zeker.

Laters mannen

Hallo Ger.

Dat ziet er allemaal mooi uit.

Nu kun je tenminste zeggen dat je goed gereeedschap hebt.

Veel succes met de 44er .

Heb je problemen, dan hoor ik het wel.

mvg,

Martin.

Hallo Gerald.

Dat heb je snel gedaan die vortex diff.

Ik hoop dat het allemaal wil lukken met de 54 sp.

De compressor heeft in ieder geval een mooie vorm , dus de vortex zal wel gaan werken .

mvg,

Martin.

Hey Ger, hoorde dat je al eea gemaakt had??? Wij willen natuurlijk wel wat foto's zien!

De compressor heeft in ieder geval een mooie vorm , dus de vortex zal wel gaan werken
K'vind het erg mooi dat je dat op gevoel baseerd.......al je turbines lopen goed maar er zijn er die ellelange berekeningen nodig hebben om te zien of de druk verhouding wel goed gaat komen..... Ik hoop ook dat deze diff. wel goed gaat komen. Ben in ieder geval wel geinspireerd door jou manier van zelf frezen dat ik ze binnenkort ook zelf wil gaan proberen te maken voor oa mijn JG100.

Grt,
Gerald

Gerald,

Als de diffusor voor je mw54 werkt, zou je dan een tekening met de maten/hoeken hier op het forum kunnen plaatsen?
Ik heb me de tekeningen voor de MK1 van wren aangeschaft. Dus iedere ontwikkeling naar een betere turbine is welkom.

Ik ga binnenkort de tekeningen omzetten in autocad. Dan kan ik ze zo vaak printen als ik wil, en ook zoveel op tekeningen en archiveren, zonder de originele tekeningen aan te tasten.

Hallo Ger,

Kan je beschrijven hoe je je puntlas-machine gaat maken?
Ik ben nu bezig om diverse info te verzamelen om zelf een turbine te gaan maken. Het frezen ga ik uitbesteden aan een vriend, die CNC mogelijkheden (zonder draaiwerk), het overige draaiwerk wil ik zelf gaan doen.

Maar de brandkamer dient gepunt te worden. Nu zijn er overal mooie (dure) apparaten te koop, maar jij gaat er mogelijk zelf een maken.
Nu zou ik dat ook graag willen, maar waar heb je de info vandaan, hoe en wat je moet doen.

groeten Paul

Hallo Ger,

Kan je beschrijven hoe je je puntlas-machine gaat maken?
Ik ben nu bezig om diverse info te verzamelen om zelf een turbine te gaan maken. Het frezen ga ik uitbesteden aan een vriend, die CNC mogelijkheden (zonder draaiwerk), het overige draaiwerk wil ik zelf gaan doen.

Maar de brandkamer dient gepunt te worden. Nu zijn er overal mooie (dure) apparaten te koop, maar jij gaat er mogelijk zelf een maken.
Nu zou ik dat ook graag willen, maar waar heb je de info vandaan, hoe en wat je moet doen.

groeten Paul
tp://www.radingspoor.nl/showonderhoud.asp?id=12[/url]

puntlasapparaat

Beste Salamander,
Ik heb dat stukje geschreven voor Rading Spoor waar Ger over spreekt.
Het apparaat werkt zeker zo, maar er zit (voor mij te weinig) vermogen in.
Voor het puntlassen van de KJ onderdelen is het geen probleem.
Maar werk met zo dik mogelijke laskabels want ze worden heet.

Later heb ik de trafo vervangen door een ontdooings apparaat wat de loodgieter gebruikt voor het ontdooien van bevroren leidingen.
Deze heeft veel meer vermogen en werkt maar op zo'n 6 volt.

Misschien kun je er een te pakken krijgen via marktplaats.

mvg Rene

gaat goed he ger lekker man om ieder een zo bezig tezien
groetjes limme
ps: er moet meer zelf gebouwd worden

Back